Det er dyrt at være gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

AnneL

Secrets skriver:

Lad mig høre hvilke omkostninger i har haft i forbindelse med jeres graviditet, som ikke direkte var babyudstyr osv!

Jeg blev lidt overrasket i dag, da jeg måtte fyre knap 900 kroner af på min graviditet :O Jeg ved ikke om jeg er fanatisk, men jeg vil bare ikke fylde min krop med alt muligt mærkeligt, så jeg købte pudder, blush og mascara fra Origins, som er uden alle mulige tilsætningsstoffer, som kan skade barnet. Rent naturlig produkt. Så købte jeg creme, deo, badesæbe og shampoo fra neutral og så gravitamin, fordi der er for meget a-vitamin i mine vitaminpiller. 900 kroner alligevel. Pyha

Hvad har i været nødt til at bruge penge på, som ikke var direkte babyudstyr?

Jeg købte faktisk ikke så mange ting.

Overtog en masse tøj fra min kære søster.

Parfume droppede jeg, og makeup skar jeg ned på. Noget var i forvejen fra Nilens Jord, så det kunne jeg jo blot fortsætte med.

Hvis man gerne vil følge alle de gode råd, syntes jeg da det er fornuftigt at gøre som du - begynde fra starten. Hvorfor først begynde efter 12. uge? 

Dog vil jeg sige, at vores kroppe jo allerede er fyldt med alle mulige kemikalier fra de produkter vi har brugt gennem årene, de forsvinder desværre ikke fra dag til dag, fordi vi vælger at bruge nogle sundere produkter. De vil nok altid være I os, men derfor er det da en god ide alligevel at tænke over hvad man smøre på sin hud 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

mybaby-girl

Lad mig høre hvilke omkostninger i har haft i forbindelse med jeres graviditet, som ikke direkte var babyudstyr osv!

Jeg blev lidt overrasket i dag, da jeg måtte fyre knap 900 kroner af på min graviditet :O Jeg ved ikke om jeg er fanatisk, men jeg vil bare ikke fylde min krop med alt muligt mærkeligt, så jeg købte pudder, blush og mascara fra Origins, som er uden alle mulige tilsætningsstoffer, som kan skade barnet. Rent naturlig produkt. Så købte jeg creme, deo, badesæbe og shampoo fra neutral og så gravitamin, fordi der er for meget a-vitamin i mine vitaminpiller. 900 kroner alligevel. Pyha

Hold da helt op, det er mange penge ...

Jeg gjorde det at jeg brugte kun masara (staves) når jeg skulle nogle steder, ellers intet ... Og skulle kun bruge penge på ammeindlæg, lidt senere i graviditeten og vitaminpiller

Jeg begyndte at købe babyolie og babyshampoo, og sådan nogle ting som jeg brugte lidt af også ...

Ellers har jeg arvet en lille smule tøj fra en anden, ellers skulle jeg kun købe et par bukser selv

Anmeld

2. februar 2011

N&J

Jeg købte også alt nyt uden kemikalier og lign., noget graviditetestøj (ikke så meget igen), og så trusser - dem brugte jeg til gengæld en del på, for kunne bare ikke være i noget der stramte om maven.. graviditets strømpebukser blev der også brugt en del på.. <så måske 3000 ialt over hele graviditeten

Anmeld

2. februar 2011

Aprilmor11

Secrets skriver:

Gravijern er det eneste jeg har brugt penge på

Går ikke med makeup, creme og alt sådan noget tøse noget

Og bruger ikke ventetøj da jeg bare nøjes med at gå i mine leggins og mine lange trøjer som går ned over numsen som kan udvides Så det er kun dyrt i baby udstyr

Anmeld

2. februar 2011

Lullaby

Secrets skriver:

Faktisk ikke noget. Tøjet købte jeg bare lidt større end normalt.

Anmeld

2. februar 2011

astridt

Jeg synes det er flot du er begyndt at tænke over dine produkter nu hvor du er gravid -men det kroppen gemmer jo desværre tit på de affaldsstoffer vi har påført den!

Jeg har i mange år og stadig bruger Neutral vaskepulver og Drema-cremer -ikke fordi jeg har allergi, men vil ikke fylde mig med for meget skidt!

Jeg bruger ingen parfumer mens jeg er gravid, dog deodrant Reaxona (staves??!!!) -synes ikke Dremas var nok!

Jeg har det sådan at jeg vil gerne kunne sige til mig selv at jeg ikke med vilje har påført det ufødte barn noget som muligvis kan skade!

Jeg har en datter på snart 5, som jeg også bruger Drema-produkter til. (Shampoo, creme og solcreme mm.) det har jeg gjort siden hun kom til verden. Nogle gange køber jeg også produkter fra Neutral -det svinger.

Det eneste jeg ikke har haft i overvejelserne er mit make-up, men bruger det kun sjældent. Dog bruger jeg mascara hver dag, for at se vågen ud. Men jeg vil da tænke over at købe neutrale produkter næste gang der skal nyt til!

Så jeg ved som ikke om jeg brugte ekstra penge da jeg blev gravid ud over vitaminerne og jernpillerne.

Det er jo op til folks egen samvittighed, hvad de vil bruge af div. produkter mens de er gravide -men ofte skal der bruges lidt ekstra penge på de gode produkter, hvilket jeg desværre også tror gør at nogle ikke vælger dem.

Anmeld

2. februar 2011

Dinna88

Secrets skriver:

Jeg ved godt det ikke var ondt ment, da du skrev det, men kan nu ikke lade være med alligevel at blive lidt stødt - VED godt det ikke var din hensigt Men i følge mig, er det jo vigtigt allerede fra starten af at være opmærksom på de ting, der skader fosteret. Det synes jeg kun er ansvarligt, og ikke overdrevet. Skulle jeg få en SA eller MA, så har jeg jo tænkt mig at forsøge at blive gravid igen, og i så fald kan produkterne jo bruges igen.

Et eller andet sted er det jo egentlig ikke en dårlig ting at tænke over, gravid eller ej, hvad man propper i kroppen Har aldrig tænkt over det før, fordi jeg bare har skubbet det væk, men der kommer jo flere og flere undersøgelser frem, der viser, hvordan alle disse tilsætningsstoffer og hvad ved jeg i diverse produkter faktisk kan skade os på længere sigt. Så har man det måske fint nok, men der sker jo ikke noget ved at tænke langsigtet Især ikke med små børn, for man har jo et ansvar for at give dem den mest optimale start på livet, og selvom risikoen for det sker måske er minimal, så er der jo en risiko, og jeg vil gøre alt for at undgå den risiko for mit barn.

Jeg har også droppet light-produkter, som man også frarådes, selvom jeg nærmest har levet af light før

Ja, nu har jeg så ikke været gravid og er det ikke, men når jeg engang bliver så bliver alle produkterne med de stoffer også skiftet ud. Jeg bruger dog i forvejen neutralt til vask - både af stof og mig selv Så det er fint nok. Desværre er make-up'en jo dyr, men så snart jeg har et godt overskud så skal jeg også på jagt efter det "sunde" make-up og sådan. Jeg vil egentlig bare påpege at jeg synes det du skriver er super fornuftigt!

Anmeld

2. februar 2011

Frøken J.

Dinna88 skriver:

Ja, nu har jeg så ikke været gravid og er det ikke, men når jeg engang bliver så bliver alle produkterne med de stoffer også skiftet ud. Jeg bruger dog i forvejen neutralt til vask - både af stof og mig selv Så det er fint nok. Desværre er make-up'en jo dyr, men så snart jeg har et godt overskud så skal jeg også på jagt efter det "sunde" make-up og sådan. Jeg vil egentlig bare påpege at jeg synes det du skriver er super fornuftigt!

Alle - Pyyyha, der kom pludselig mange indlæg, håber i kan bære over med, at jeg ikke lige svarer enkeltvis Men det er self. klart, at de ting, man allerede har tilført kroppen ikke forsvinder på en dag, men det er aldrig for sent at starte efter min mening

Dinna88 - Man må jo starte i det små! Men ja, det er makeuppen der batter, for neutralprodukterne kostede jo under en 50'er hver, men pudderen i sig selv kostede 225

Som sagt (det her er sådan bredt) synes jeg det er mega nice, at man kan undvære makeup! Det gad jeg godt kunne. Men min hud ser vildt fedtet ud, hvis jeg ikke gør den mat med pudder :O Til gengæld bruger jeg aldrig foundation og den slags

Anmeld

2. februar 2011

Dinna88

Secrets skriver:

Alle - Pyyyha, der kom pludselig mange indlæg, håber i kan bære over med, at jeg ikke lige svarer enkeltvis Men det er self. klart, at de ting, man allerede har tilført kroppen ikke forsvinder på en dag, men det er aldrig for sent at starte efter min mening

Dinna88 - Man må jo starte i det små! Men ja, det er makeuppen der batter, for neutralprodukterne kostede jo under en 50'er hver, men pudderen i sig selv kostede 225

Som sagt (det her er sådan bredt) synes jeg det er mega nice, at man kan undvære makeup! Det gad jeg godt kunne. Men min hud ser vildt fedtet ud, hvis jeg ikke gør den mat med pudder :O Til gengæld bruger jeg aldrig foundation og den slags

Ingen stress!

Jamen, det er jo det - herhjemme kommer det naturligt at det skal være neutralt, dog køber min kære mor engang i mellem shampoo der ikke er neutralt, fordi det er så godt - men det kan jeg sagtens leve med, det er jo bare alt med måde. Men ja - det make-up der... det batter! 250 kr.. Er du vimmer! Men så må man spare lidt på det så den holder længere  

Anmeld

2. februar 2011

Tanja1234

Jeg begyndte langsomt at få skiftet sæbe, deo, vaskepulver osv, til produkter uden parfume og parabener da vi startede projekt baby.

Under graviditeten har jeg ikke brugt parfume og da jeg ikke rigtig bruger noget sminke er det bare det samme som før.

Jeg har også fået nrugt en del på pænt ventetøj pga. mit arbejde, men nu er jeg sengeliggende så bruger det næsten ikke

Kan sagtens forstå at du gerne vil starte udskiftningen så tidligt som muligt. Uanset hvad så er fosteret jo endnu mere modtageligt i de første 12 uger hvor alt bliver dannet - så der er da bestemt ingen grund til at vente til efter de 12 uger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.