Det er dyrt at være gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

sne190810

Secrets skriver:

Haha, mega nice udtryk "Super svedigt" Men jeg tror faktisk også jeg vil fortsætte med det her mærke uanset hvad, hold kæft der er en markant forskel fra de billige mærker, som jeg altid har brugt :O Nu er det jo heller ikke sådan, at en pudder kun holder et par uger, kan man sige Plejer at holde mindst 3 måneder for mig, og så er det jo ikke galt, når man ser sådan på det

Og tror gerne det med maden Haha. Det er fandme da heller ikke billigt!

Præcis.

Jeg vil til enhver tid vælge kvalitet frem for kvantitet.

Specielt når det gælder mig selv, sundhed og velvære. Og det er såmænd om der er en baby inde i billedet eller ikke .. Må dog indrømme at mht. mad er det først EFTER Sne er kommet til verden, at det område er blevet ømt for mig. Går utroligt meget op i om det er friske råvarer, hjemmelavet, økologisk og videre i den dur. Men det hænger nu også sammen med at der er meget allergi på min mors side af familien. Så skal være lidt påpasselig med mange ting .. Men det ser jeg nu ikke som en hindring, men bare som endnu en god grund til at værne om det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

Ammi

Secrets skriver:

Jeg er glad for du ser sådan på det Men hvad med at bruge neutral shampoo eksempelvis, og så nøjes med at komme en balsam i spidserne? En balsam, som måske godt nok er parfumeret, men jeg mener bare at have læst, at kommer det ikke i kontakt med hovedbunden, er det ikke jordens undergang Det tror jeg, at jeg er nødt til, for mit hår er mega genstridigt, hvis jeg ikke bruger en god balsam, og jeg har ikke kunne finde en god én, der var uparfumeret :/

Nu ved jeg ikke lige hvor du er fra men vil helt sikkert anbefale at tage i en af de her økologiske/ helsebutikker.

Jeg ved f.eks der er en vildt god butik af slagsen, på siden af Bruuns i Århus. Og tænker de har sådan nogle butikker de fleste steder  

Anmeld

2. februar 2011

Meliora

Secrets skriver:

Ja, jeg har også hørt en masse godt om nilens jord, så det kan være jeg skal prøve at kigge på dem, når jeg har brugt det her Man kan self. også bare lade være at bruge makeup, men jeg har problemer med, at min hud skinner meget og ser fedtet ud, hvis jeg ikke bruger pudder, og det synes jeg er lidt pinligt

Jeg bruger deres øjenskygger, som er SÅ fine:-)

Det der med at droppe make-up, det bliver aldrig mig. Så hellere bruge lidt ekstra på at købe noget fornuftigt der ikke skader bebs:-)

Anmeld

2. februar 2011

Muhmi

Det eneste jeg har købt, er jern-tabl.

Jeg gider ikke bruge penge på at købe nyt make-up... Jeg lader bare være med at gå med det... Min shampoo og sådan er øko i forvejen så der er ingen grund til at tage det med på indkøbslisten heheh

Anmeld

2. februar 2011

Chewy

Secrets skriver:

Lad mig høre hvilke omkostninger i har haft i forbindelse med jeres graviditet, som ikke direkte var babyudstyr osv!

Jeg blev lidt overrasket i dag, da jeg måtte fyre knap 900 kroner af på min graviditet :O Jeg ved ikke om jeg er fanatisk, men jeg vil bare ikke fylde min krop med alt muligt mærkeligt, så jeg købte pudder, blush og mascara fra Origins, som er uden alle mulige tilsætningsstoffer, som kan skade barnet. Rent naturlig produkt. Så købte jeg creme, deo, badesæbe og shampoo fra neutral og så gravitamin, fordi der er for meget a-vitamin i mine vitaminpiller. 900 kroner alligevel. Pyha

Hvad har i været nødt til at bruge penge på, som ikke var direkte babyudstyr?

Jeg kan kun slutte mig til dig. Jeg har købt alt nyt make-up fra Nilens Jord, nye shampoos og cremer - alt sammen for at skåne baby. Jeg har det som dig, at der jo nok er en grund til at sundhedsstyrrelsen fraråder det

Anmeld

2. februar 2011

2721

Jeg gjorde det samme som dig, skiftede ALT ud der var skadeligt, så fik jeg konstateret graviditetsbetinget sukkersyg så der var også en del ting jeg begyndte at købe anderledes, tøj brugte jeg self en masse penge på, i det hele taget fulgte jeg ALLE råd og jeg blev kaldt fanatisk af de fleste vi kendte, men jeg var ligeglad, mit barn skulle have den bedste start på livet.
Nårh jo jeg fik et ekstra tandlæge tjek da der er noget der, der er vigtigt også, kan pt ikke huske præcis hvad det var.

Anmeld

2. februar 2011

AnneBJ

Jeg ved ikke hvad jeg præcist har brugt på tøj men vil gætte på 12-1500 kr.

Makeup er ikke skiftet ud, da jeg i forvejen kun brugte (og stadig gør) når jeg skal i byen eller andre "særlige" ting.

Vaskepulver, shampoo osv. er stadig det samme.

Creme er heller ikke skiftet ud, jeg bruger en fedt creme fra apoteket, og en af Matas' stribede med Aloe Vera i.

Så har jeg købt jernpiller, almindelig multitabs tyggevitaminpiller, folsyre og gravidtetsteste. Ved ikke hvad det er løbet op i.

Har også købt piller og seabands mod kvalme, desværre uden virkning. Penicilinkur mod blærebetændelse, salve + stikpiller x2 mod hæmorider og en MASSE tyggetabletter mod halsbrand.

Så ja, jeg vil give dig ret i, at det er rigtig dyrt!! Og jeg har ikke engang skiftet ligeså mange ting ud som dig..

Anmeld

2. februar 2011

Mor til prinsessen :-)

Det er vel ikke dyrere end man selv gør det til tænker jeg :-)

Men ja... jeg var overrasket over alle de ting jeg også skulle have... Jeg havde kun tænkt på mit barn og indkøbsliste...

Men man kan jo lade vær med at købe dyrt ind, og finde noget som evt er billigere....
Og nogle steder vil man ikke spare, også er der andre steder hvor at man hellere vil spare. Det er hele tiden en prioritet sag, og individuel :-)

Anmeld

2. februar 2011

mth1987

Secrets skriver:

Lad mig høre hvilke omkostninger i har haft i forbindelse med jeres graviditet, som ikke direkte var babyudstyr osv!

Jeg blev lidt overrasket i dag, da jeg måtte fyre knap 900 kroner af på min graviditet :O Jeg ved ikke om jeg er fanatisk, men jeg vil bare ikke fylde min krop med alt muligt mærkeligt, så jeg købte pudder, blush og mascara fra Origins, som er uden alle mulige tilsætningsstoffer, som kan skade barnet. Rent naturlig produkt. Så købte jeg creme, deo, badesæbe og shampoo fra neutral og så gravitamin, fordi der er for meget a-vitamin i mine vitaminpiller. 900 kroner alligevel. Pyha

Jeg brugte hverken parfume eller makeup og det var gratis. Uanset hvilket mærke af sådanne ting vil der efter min mening altid være noget i dem!!

Anmeld

2. februar 2011

Valle81

Jeg har ikke brugt penge på alt muligt.

Shampooen er den samme - sæben er altid en sævve uden parfume og parabener - make up bruger jeg ikke til dagligt andet end mascara. Bruger heller ikke parfume til dagligt - men bare en neutral deodorant.

Mht vitaminer så har jeg købt de billige graviditetsvitaminer som kan købes i Bilka da de koster 100 kroner for piller til 3mdr og der er det samme i som de dyre:0)

Ellers ingenting - det der har været dyrest er min enorme lyst til søde sager - så der har været ekstra udgifter til slik:0)

Men ellers intet:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.