Det er dyrt at være gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

Nynne88

Jeg kan godt forstå at du ikke har lyst til at proppe alt muligt på hudenDet gør jeg heller ikke. Jeg brugte i forvejen Nilens Jord og Clinique. Bruger kun Neutral deo og creme osv og bruger ikke parfume mere. Synes dog det er svært med shampoo og balsam da mit hår bliver helt tørt af det. Så jeg prøver lidt forskelligt

Synes det er helt normalt at tænke over og gøre sig overvejelser om, hvad man propper på huden - ligesom man gør med det man putter i munden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

JustinsMoar

Secrets skriver:

Jeg ved godt det ikke var ondt ment, da du skrev det, men kan nu ikke lade være med alligevel at blive lidt stødt - VED godt det ikke var din hensigt Men i følge mig, er det jo vigtigt allerede fra starten af at være opmærksom på de ting, der skader fosteret. Det synes jeg kun er ansvarligt, og ikke overdrevet. Skulle jeg få en SA eller MA, så har jeg jo tænkt mig at forsøge at blive gravid igen, og i så fald kan produkterne jo bruges igen.

Et eller andet sted er det jo egentlig ikke en dårlig ting at tænke over, gravid eller ej, hvad man propper i kroppen Har aldrig tænkt over det før, fordi jeg bare har skubbet det væk, men der kommer jo flere og flere undersøgelser frem, der viser, hvordan alle disse tilsætningsstoffer og hvad ved jeg i diverse produkter faktisk kan skade os på længere sigt. Så har man det måske fint nok, men der sker jo ikke noget ved at tænke langsigtet Især ikke med små børn, for man har jo et ansvar for at give dem den mest optimale start på livet, og selvom risikoen for det sker måske er minimal, så er der jo en risiko, og jeg vil gøre alt for at undgå den risiko for mit barn.

Jeg har også droppet light-produkter, som man også frarådes, selvom jeg nærmest har levet af light før

Jo, men i såfald, så er det jo ikke kun dyrt at være gravid!
Så er det bare generelt dyrt.

Forstå mig ret!

- Det var ikke meningen du skulle blive stødt, slet ikke.
Der var intet ondt ment i det!

Anmeld

2. februar 2011

Frøken J.

Nynne88 skriver:

Jeg kan godt forstå at du ikke har lyst til at proppe alt muligt på hudenDet gør jeg heller ikke. Jeg brugte i forvejen Nilens Jord og Clinique. Bruger kun Neutral deo og creme osv og bruger ikke parfume mere. Synes dog det er svært med shampoo og balsam da mit hår bliver helt tørt af det. Så jeg prøver lidt forskelligt

Synes det er helt normalt at tænke over og gøre sig overvejelser om, hvad man propper på huden - ligesom man gør med det man putter i munden.

Jeg er glad for du ser sådan på det Men hvad med at bruge neutral shampoo eksempelvis, og så nøjes med at komme en balsam i spidserne? En balsam, som måske godt nok er parfumeret, men jeg mener bare at have læst, at kommer det ikke i kontakt med hovedbunden, er det ikke jordens undergang Det tror jeg, at jeg er nødt til, for mit hår er mega genstridigt, hvis jeg ikke bruger en god balsam, og jeg har ikke kunne finde en god én, der var uparfumeret :/

Anmeld

2. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg brugte ikke penge på nyt makeup. Jeg valgte dog ikke, at bruge parefume. Mine creme var i forvejen uden parefume, så det skulle jeg ikke ud og kkøbe

Så købte jeg selvfølgelig graviditetstøj

Anmeld

2. februar 2011

Sof

Jeg har brugt omkring 1500 på graviditetstøj, men ellers har jeg ikke brugt det vilde. Men jeg bruger heller ikke make-up med mindre jeg skal noget og bruger i forvejen helst Nilens Jord. Parfume bruger jeg heller ikke, kun deo og creme er jeg nødt til at fortsætte med det jeg plejer. Den fede nivea creme, ellers tørre min hud fuldstændig ud 

Med min datter vidste man ikke alle de ting, så der brugte jeg det jeg  plejede og hun har nu ikke taget skade, ikke mere end forventet   Ej, spøg til side 

Anmeld

2. februar 2011

Frøken J.

Miracle skriver:

Jo, men i såfald, så er det jo ikke kun dyrt at være gravid!
Så er det bare generelt dyrt.

Forstå mig ret!

- Det var ikke meningen du skulle blive stødt, slet ikke.
Der var intet ondt ment i det!

Jeg ved det godt Det er også okay! Det er bare fordi jeg nogen gange føler, at der er så mange der oplever SA'er og MA'er, at folk automatisk har den forudindtagede (wow, stav?) idé, at det nok går galt. Og det gør det måske, men jeg tror ikke det er godt at gå og tænke: "Jeg er ikke særlig langt henne, kan jo godt ske at miste". Jeg tænker: "Jeg er ikke særlig langt henne, og jeg regner ikke med at miste, men HVIS jeg gør, er det naturligvis sørgeligt, men så er det bare op på hesten igen"

Det var ikke lige kun henvendt til dig, men bare sådan generelt Jeg har lidt tit fornemmelsen af, at der er mange der mener, at graviditeten ikke er så meget værd, før man er nået over 12 uger (igen, ikke specifikt henvendt til dig, bare en generel tanke ) Men jeg kan jo mærke, at der sker noget, så hellere passe på den lille appelsinkerne, som jeg pt. kalder den

Anmeld

2. februar 2011

Maja_4000

MoarHvidovre skriver:

Jeg brugte ikke penge på nyt makeup. Jeg valgte dog ikke, at bruge parefume. Mine creme var i forvejen uden parefume, så det skulle jeg ikke ud og kkøbe

Så købte jeg selvfølgelig graviditetstøj

Det samme her 

Og så gik jeg over til kun at bruge mascara og så pudder hvis vi skulle noget (:

Anmeld

2. februar 2011

Meliora

Secrets skriver:

Mmh Men tænker bare, at når nu sundhedsstyrelsen ligefrem fraråder parfumerede produkter og makeup, så er der nok en grund til det Og jeg har ikke ANDET end stærkt parfumerede cremer og sæber og hvad ved jeg :O

Jeg har helt samme instilling som dig:-) Kunne ikke drømme om at fortsætte med at bruge alle de farlige produkter når jeg bliver gravid, når nu der er ET alternativ. Kan også anbefale Nilens Jord, der er heller ikke parabener i:-)

Anmeld

2. februar 2011

Nynne88

Secrets skriver:

Jeg er glad for du ser sådan på det Men hvad med at bruge neutral shampoo eksempelvis, og så nøjes med at komme en balsam i spidserne? En balsam, som måske godt nok er parfumeret, men jeg mener bare at have læst, at kommer det ikke i kontakt med hovedbunden, er det ikke jordens undergang Det tror jeg, at jeg er nødt til, for mit hår er mega genstridigt, hvis jeg ikke bruger en god balsam, og jeg har ikke kunne finde en god én, der var uparfumeret :/

Jov, det kunne være en god idé.. Har også tænkt på at gå i en helse butik og høre om de ikke har noget som ikke er så slemt.

Anmeld

2. februar 2011

Frøken J.

FruRafn skriver:

Jeg har helt samme instilling som dig:-) Kunne ikke drømme om at fortsætte med at bruge alle de farlige produkter når jeg bliver gravid, når nu der er ET alternativ. Kan også anbefale Nilens Jord, der er heller ikke parabener i:-)

Ja, jeg har også hørt en masse godt om nilens jord, så det kan være jeg skal prøve at kigge på dem, når jeg har brugt det her Man kan self. også bare lade være at bruge makeup, men jeg har problemer med, at min hud skinner meget og ser fedtet ud, hvis jeg ikke bruger pudder, og det synes jeg er lidt pinligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.