Det er dyrt at være gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

Frøken J.

Miracle skriver:

Hoold da oop!

Syntes godt nok det er mange penge, især din GA taget i betragtning.. (ikke at det er dårligt)

Tror sku ikke en gang jeg brugte så mange i hele min graviditet..

Hvad betyder GA?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

<3

Jeg syntes det var dyrt at være gravid, ja man skulle skifte al makeup mm ud men det er også al graviditetstøjet. Tror jeg gik fra en str.M til XXL og syntes stadig at det klemte over maven (på resten af kroppen buldnede det ud så lignede jeg ved ikke hvad men glem det) men var også stor med ekstra fostervand

Så jo det er dyrt.

Anmeld

2. februar 2011

JustinsMoar

Secrets skriver:

Hvad betyder GA?

GA = Gestationsalder, de antal uger du er henne..

Anmeld

2. februar 2011

Mormilla

Secrets skriver:

Lad mig høre hvilke omkostninger i har haft i forbindelse med jeres graviditet, som ikke direkte var babyudstyr osv!

Jeg blev lidt overrasket i dag, da jeg måtte fyre knap 900 kroner af på min graviditet :O Jeg ved ikke om jeg er fanatisk, men jeg vil bare ikke fylde min krop med alt muligt mærkeligt, så jeg købte pudder, blush og mascara fra Origins, som er uden alle mulige tilsætningsstoffer, som kan skade barnet. Rent naturlig produkt. Så købte jeg creme, deo, badesæbe og shampoo fra neutral og så gravitamin, fordi der er for meget a-vitamin i mine vitaminpiller. 900 kroner alligevel. Pyha

Hvad har i været nødt til at bruge penge på, som ikke var direkte babyudstyr?

Først var det et bækken bælte til 750kr.

Så har jeg købt blodfortyndende til en mån. for 1600kr men det falder mån for mån så nu er jeg nede på en 200kr om mån.

Så støtte strømper til 450kr.

og så skal jeg ha mange forskellige vitaminer pga det blodfortyndene som os koster lidt...

Men tror bare man skal tænke på at man får et dejligt barn i sidste ende Så tror jeg ikke at man tænker på alle de penge man har brugt

Anmeld

2. februar 2011

Frøken J.

Miracle skriver:

GA = Gestationsalder, de antal uger du er henne..

Jeg ved godt det ikke var ondt ment, da du skrev det, men kan nu ikke lade være med alligevel at blive lidt stødt - VED godt det ikke var din hensigt Men i følge mig, er det jo vigtigt allerede fra starten af at være opmærksom på de ting, der skader fosteret. Det synes jeg kun er ansvarligt, og ikke overdrevet. Skulle jeg få en SA eller MA, så har jeg jo tænkt mig at forsøge at blive gravid igen, og i så fald kan produkterne jo bruges igen.

Et eller andet sted er det jo egentlig ikke en dårlig ting at tænke over, gravid eller ej, hvad man propper i kroppen Har aldrig tænkt over det før, fordi jeg bare har skubbet det væk, men der kommer jo flere og flere undersøgelser frem, der viser, hvordan alle disse tilsætningsstoffer og hvad ved jeg i diverse produkter faktisk kan skade os på længere sigt. Så har man det måske fint nok, men der sker jo ikke noget ved at tænke langsigtet Især ikke med små børn, for man har jo et ansvar for at give dem den mest optimale start på livet, og selvom risikoen for det sker måske er minimal, så er der jo en risiko, og jeg vil gøre alt for at undgå den risiko for mit barn.

Jeg har også droppet light-produkter, som man også frarådes, selvom jeg nærmest har levet af light før

Anmeld

2. februar 2011

tinasmor

Secrets skriver:

Mmh Men tænker bare, at når nu sundhedsstyrelsen ligefrem fraråder parfumerede produkter og makeup, så er der nok en grund til det Og jeg har ikke ANDET end stærkt parfumerede cremer og sæber og hvad ved jeg :O

der var en undersøgelse af mange af dem som "reklamerede" med at de ikke var skadelige, så istedet så havde andre skadelige ting i sig. Så vær opmærksom hvis du køber cremer og sminke osv.

Anmeld

2. februar 2011

Aves.

Lidt piller mod kvalme og ellers ikek noget...da jeg ventede mine børn var der desværre ikke den viden der er i dag omkring kemikalier og hvordan det skader fosteret.

Anmeld

2. februar 2011

Frøken J.

Mormilla skriver:

Først var det et bækken bælte til 750kr.

Så har jeg købt blodfortyndende til en mån. for 1600kr men det falder mån for mån så nu er jeg nede på en 200kr om mån.

Så støtte strømper til 450kr.

og så skal jeg ha mange forskellige vitaminer pga det blodfortyndene som os koster lidt...

Men tror bare man skal tænke på at man får et dejligt barn i sidste ende Så tror jeg ikke at man tænker på alle de penge man har brugt

Det var nogle fornuftige ting, du har fået købt. Man bliver hurtigt overrasket over alle de små ting Og det er jo det værd. Og et eller andet sted vil jeg også sige, at selvom den makeup jeg købte var dyr, så er det også ufattelig god kvalitet. Har lige prøvet det på nu, og hold op der er en verden af forskel i forhold til min MaxFactor, Maybelline og Rimmel produkter :O

Jeg synes nu det er det værd Og jeg har haft sparet op til projekt baby, så der var penge til den slags. Så sparer jeg andre steder

Anmeld

2. februar 2011

sne190810

Hehe, JO det er dyrt. Jeg har aldrig spist så meget mad som jeg gjorde i de 9 måneder ..........  Specielt i de første par måneder hvor jeg havde kvalme, og syntes det hjalp kontant at have noget i kæften.

Mht. til dit make-up køb  Jeg syntes det er super svedigt, jeg brugte nu også 'sund' make-up før jeg blev gravid, så for mig var det ikke et stor stort skift prismæssigt.

Anmeld

2. februar 2011

Frøken J.

sne190810 skriver:

Hehe, JO det er dyrt. Jeg har aldrig spist så meget mad som jeg gjorde i de 9 måneder ..........  Specielt i de første par måneder hvor jeg havde kvalme, og syntes det hjalp kontant at have noget i kæften.

Mht. til dit make-up køb  Jeg syntes det er super svedigt, jeg brugte nu også 'sund' make-up før jeg blev gravid, så for mig var det ikke et stor stort skift prismæssigt.

Haha, mega nice udtryk "Super svedigt" Men jeg tror faktisk også jeg vil fortsætte med det her mærke uanset hvad, hold kæft der er en markant forskel fra de billige mærker, som jeg altid har brugt :O Nu er det jo heller ikke sådan, at en pudder kun holder et par uger, kan man sige Plejer at holde mindst 3 måneder for mig, og så er det jo ikke galt, når man ser sådan på det

Og tror gerne det med maden Haha. Det er fandme da heller ikke billigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.