Det er dyrt at være gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

Nalle

Secrets skriver:

Tydeligvis ønsker du ikke at debattere, når du bare kommer med sådanne kommentarer i stedet for rent faktisk at forholde dig til mit modargument. Jeg har virkelig forsøgt at debattere pænt med dig hele vejen igennem, på trods af du har været enormt flabet og nedladende, jeg har forsikret dig om, at du ikke er en dårlig mor, og jeg kunne blive ved. Det vælger du at ignorere og komme med små spydige kommentarer, hvilket absolut ikke hører sig til. Derfor ønsker jeg ikke at debattere med dig længere, og forventer egentlig bare, at du til det skriver "Fint " eller lignende. Jeg synes blot du skal tænke over, at det faktisk er muligt at debattere holdninger og være uenige, uden at man skal være nedladende overfor andre. Der er jo flere her i tråden der har givet udtryk for, at de ikke har brugt "sunde" produkter, og der er ikke én, end ikke mig, der har sagt til dem, at de er dårlige mødre, åndssvage osv. Jeg har faktisk slet ikke sagt noget dårligt om, at andre ikke vælger de "gode" produkter, jeg har blot sagt, at det er det, som jeg vælger at gøre. Derfor er det enormt meningsløst og sårende, at du føler behov for at holde dig i den nedladende og flabede tone uden grund overhovedet.

Jeg håber virkelig, at det er noget du vil tænke over, for der er jo ikke én, der har provokeret dig til at skrive, at jeg ikke er ordentlig gravid, ikke én der har provokeret dig til at tale ned til mig. Det synes jeg ikke du kan være bekendt mod en, som intet har gjort dig.

Jeg skrev til dig, det er din egen skyld det dyrt for dig at være gravid, ingen har bedt dig købe det du gør.

Og du skal da slet ikke sige til mig hvad jeg skal skrive!
Og vil du ikke skrive med mig, kan du lade være med at trykke på tasteturet, så kommer det helt af sig selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Frøken J.

Jeg skrev til dig, det er din egen skyld det dyrt for dig at være gravid, ingen har bedt dig købe det du gør.

Og du skal da slet ikke sige til mig hvad jeg skal skrive!
Og vil du ikke skrive med mig, kan du lade være med at trykke på tasteturet, så kommer det helt af sig selv.

Nu svarer jeg lige en sidste gang, da du jo tydeligvis ikke har læst mit svar til dig tidligere i debatten. For det første (som sagt) var debatten skrevet med et smil på læben, for det andet har jeg også skrevet et sted + skrevet til dig, at godt nok var det en dyr investering, men jeg har sparet op til de her slags ting (har haft en projekt-baby opsparing), og af den årsag var det ikke noget, der sprang budgettet. For det tredje var debatten jo ikke en "Buhu, det er mega dyrt at være gravid, what to do?"-debat, som jeg også synes er gjort tydeligt flere steder, men nærmere en hygge-debat med snak om, hvilke ting folk ellers har skulle købe, ud over det, som man normalt forbinder med at få børn. Men hvis du vælger at overse alle mine svar, så er der jo ikke meget, jeg kan gøre.

Anmeld

3. februar 2011

annec

Det eneste jeg bruger penge på det er alle de vitaminer og jern

Anmeld

3. februar 2011

Frøken J.

annec skriver:

Det eneste jeg bruger penge på det er alle de vitaminer og jern

Det er nok også det allervigtigste 

Anmeld

3. februar 2011

annec

Secrets skriver:

Det er nok også det allervigtigste 

Ja Men nu farver jeg jo ikke hår mens jeg er gravid eller tager sol, så der sparer jeg jo penge da det er rimeligt dyrt.

Men vidste faktisk ikke at make-uppen er farligt? Ved du egentlig hvad der kan ske ved det? Aner jeg nemlig ikke. Hehe

Anmeld

3. februar 2011

Frøken J.

annec skriver:

Ja Men nu farver jeg jo ikke hår mens jeg er gravid eller tager sol, så der sparer jeg jo penge da det er rimeligt dyrt.

Men vidste faktisk ikke at make-uppen er farligt? Ved du egentlig hvad der kan ske ved det? Aner jeg nemlig ikke. Hehe

Det kommer nok også an på hvilken makeup du bruger Men mange af de "Giftig" indholdsstoffer er for eksempel forbundet med allergi, og kan af den årsag give skader på fosteret. Jeg læste også, at barnet kan udvikle parfumeallergi, hvis du bruger meget parfume Men der er dog mange, der blot vælger at sprøjte en smule parfume udenpå tøjet, så det ikke kommer i kontakt med huden..

Anmeld

3. februar 2011

saxa

Det eneste jeg brugte penge på under mine graviditeter, var vitaminer og jern.. Og så købte jeg en enkelt graviditets kjole.. Brugte godt nok en smule makeup under graviditeterne og parfume på tøjet, men alt med måde..

Anmeld

3. februar 2011

Minmio

Secrets skriver:

Det kommer nok også an på hvilken makeup du bruger Men mange af de "Giftig" indholdsstoffer er for eksempel forbundet med allergi, og kan af den årsag give skader på fosteret. Jeg læste også, at barnet kan udvikle parfumeallergi, hvis du bruger meget parfume Men der er dog mange, der blot vælger at sprøjte en smule parfume udenpå tøjet, så det ikke kommer i kontakt med huden..

Jeg synes at det er rigtig flot at du tænker på din baby og din krop.

Generelt om man er gravid eller ej, så synes jeg at det er godt at man har en sund livsstil.

Jeg synes ikke at jeg brugt mere end jeg plejer på min graviditet, da jeg altid tænker over hvad slags make up, shampoo og parfume der bliver brugt hjemme hos os.

Anmeld

3. februar 2011

Thereseh

Lad mig høre hvilke omkostninger i har haft i forbindelse med jeres graviditet, som ikke direkte var babyudstyr osv!

Jeg blev lidt overrasket i dag, da jeg måtte fyre knap 900 kroner af på min graviditet :O Jeg ved ikke om jeg er fanatisk, men jeg vil bare ikke fylde min krop med alt muligt mærkeligt, så jeg købte pudder, blush og mascara fra Origins, som er uden alle mulige tilsætningsstoffer, som kan skade barnet. Rent naturlig produkt. Så købte jeg creme, deo, badesæbe og shampoo fra neutral og så gravitamin, fordi der er for meget a-vitamin i mine vitaminpiller. 900 kroner alligevel. Pyha

Hvad har i været nødt til at bruge penge på, som ikke var direkte babyudstyr?

Pyh, jeg har ikke styr på hvad det har kostet mig. Heldigvis brugte jeg fra før udelukkende økologiske og parabenefrie produkter, både vaskemiddel, makeup, cremer, hårpleje osv. 

Jeg har dog brugt 1200 kr på yoga, 199 på yoga-dvd, ukendt penge på undertøj og graviditetsjeans, ekstra scanninger, mange penge på vitaminer, fiskeolie og jern, klippekort til svømmehallen og den slags 

Hvis du mangler inspiration til hvor du skal finde lækker økomakeup, vil jeg gerne anbefale 

The Green Factory

Der er et ret stort udvalg, og hurtig levering. Jeg tror også jeg kommer til at købe babypleje derinde. 

Anmeld

3. februar 2011

Tropez

jeg har indtil videre kun brugt 250kr, det var på kalktabeletter jernpiller, og en parfumefri baby lotion på apoteket som jeg bruger som min egen bodylotion, alt andet er som det plejer at være med hensyn til makeup og hårshampo og balsam og sådan, hvis jeg skulle beskytte mig og barnet som de anbefaler, ville jeg for det første ikke kunne gå på arbejde, og jeg ville heller ikke kunne holde livet ud for det er bare for strenge krav føler jeg, jeg gør som jeg plejer dog med måde, men føler bare det er det rigtige for mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.