Har i nogensinde taget stoffer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

Carina1977

Jeg har aldrig nogensinde prøvet nogen former for stoffer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

Amso

Jeg havde en episode på ca 2 år hvor jeg tog stoffer. Startede med den "harmøse" hash .

På daværende tidspunkt ca. da jeg var 16-17 ., prøvede jeg som sagt først hash. Så speed, kokain, ectasy, svampe og diverse. Men har aldrig taget sprøjter vil jeg lige fremhæve. Troede jeg havde SÅ meget styr på det, selv om min kusine gjorde mig opmærksom på hun snart syntes jeg havde et problem. (kom fra en som selv befandt sig i samme miljø) 

Men det kunne jeg ikke se. Var oppe flere dage i træk uden at sove, og begyndte at se syner, mit navn på væggen, dyr i loftet og alt muligt åndsvagt..!! (  Men blev desværre aldrig rigtig bange af det jeg så, tog det som en del af "ruset", og blev ved alligevel.

Kan nu se hvor tæt på jeg højest sansynligt har været på at blive indlagt flere gange. Utroligt hvor vidt det kunne få selv om jeg følt jeg havde 100% STYR PÅ DET!!  

Min ikke så søde kæreste dengang gik fra mig, fik depression som varede et år. Men takket være den, kom jeg helt væk fra det lort, og startede et nyt liv med min dejlige kæreste som jeg nu venter barn med.  

Noget af tiden var en fed tid, en utrolig vild ungdom ( selv om det nok lyder vanvittigt at sige ), men tror mange der er kommet ud af det kan følge mig. Men ville ikke bytte mit liv idag, for noget som helst. Heller ikke "gamle dage" . For jeg har såret folk, gjort dumme ting, og værst af alt været under rus på mit daværende job. Er jeg ikke stolt af.

Begyndte at dyrke motion, som var en god erstatning for mig, og hjalp mig også under min depression, kan jeg kun anbefale..

Ville have skrevet dette her i ANO, men kan man ikke.  Så tænke what the fuck. Jeg er en ny person idag, og er stolt af jeg ikke er endt som mange andre. Er stolt af min mor som holdt hovedet koldt da dette foregik, og af hendes støtte bagefter. Er ikke flov over sådan som jeg var engang, men stolt af den jeg er og står for idag..!!

Undskyld mig, men klap på skulderen til mig selv  

Anmeld

27. januar 2011

Sees

Amso skriver:

Jeg havde en episode på ca 2 år hvor jeg tog stoffer. Startede med den "harmøse" hash .

På daværende tidspunkt ca. da jeg var 16-17 ., prøvede jeg som sagt først hash. Så speed, kokain, ectasy, svampe og diverse. Men har aldrig taget sprøjter vil jeg lige fremhæve. Troede jeg havde SÅ meget styr på det, selv om min kusine gjorde mig opmærksom på hun snart syntes jeg havde et problem. (kom fra en som selv befandt sig i samme miljø) 

Men det kunne jeg ikke se. Var oppe flere dage i træk uden at sove, og begyndte at se syner, mit navn på væggen, dyr i loftet og alt muligt åndsvagt..!! (  Men blev desværre aldrig rigtig bange af det jeg så, tog det som en del af "ruset", og blev ved alligevel.

Kan nu se hvor tæt på jeg højest sansynligt har været på at blive indlagt flere gange. Utroligt hvor vidt det kunne få selv om jeg følt jeg havde 100% STYR PÅ DET!!  

Min ikke så søde kæreste dengang gik fra mig, fik depression som varede et år. Men takket være den, kom jeg helt væk fra det lort, og startede et nyt liv med min dejlige kæreste som jeg nu venter barn med.  

Noget af tiden var en fed tid, en utrolig vild ungdom ( selv om det nok lyder vanvittigt at sige ), men tror mange der er kommet ud af det kan følge mig. Men ville ikke bytte mit liv idag, for noget som helst. Heller ikke "gamle dage" . For jeg har såret folk, gjort dumme ting, og værst af alt været under rus på mit daværende job. Er jeg ikke stolt af.

Begyndte at dyrke motion, som var en god erstatning for mig, og hjalp mig også under min depression, kan jeg kun anbefale..

Ville have skrevet dette her i ANO, men kan man ikke.  Så tænke what the fuck. Jeg er en ny person idag, og er stolt af jeg ikke er endt som mange andre. Er stolt af min mor som holdt hovedet koldt da dette foregik, og af hendes støtte bagefter. Er ikke flov over sådan som jeg var engang, men stolt af den jeg er og står for idag..!!

Jeg kan sagtens følge dig.
Som jeg også skriver i mit indlæg herinde (tror det er på side 3), så er jeg 'glad' for at jeg har fået den erfaring med som jeg har.
Jeg er ikke stolt af det, men jeg er glad for min bagage.
Syns det er svært at forklare, uden det lyder som om jeg er vildt glad for at have været ude i et mindre misbrug - Det er overhovedet ikke det jeg siger - Men, ja .. VILD UNGDOM!

Anmeld

27. januar 2011

Ranarupta

For 7 års tid siden prøvede jeg at ryge hash, der ikke gjorde så meget for mig. Efterfølgende har jeg tre gange spist hashkager - virkelig skægt, indtil jeg får ædeflip og æder resten af hashkagen...

Jeg har ikke prøvet noget hårdere og kommer aldrig til det. Jeg har et meget nært familiemedlem, der er narkoman og har været det i ca. 15 år. Hans kæreste er også narkoman og det smerter mit hjerte ekstremt meget, når jeg tænker på, hvordan han er endt. 

Anmeld

27. januar 2011

ønskebørn74

Jeg har prøvet:

At ryge hash (omkring 10 gange)

Sniffet speed (amfetamin) en del gange til tekno fester

Sniffet kokain 2 gange

Men det er en del år siden og ikke noget jeg gør mere.. Var en festabe i 20èrne..  Ben there done that..

Anmeld

27. januar 2011

Nalle

Jeg har aldrig rørt det, og kunne bestemt heller ikke tænke mig det

Anmeld

27. januar 2011

misslea

smillaluna skriver:

Inspireret af "Dokumentaren" på DR1 som omhandler 4 unge narkomaners kamp mod stofferne, bliver jeg nysgerrig efter hvor mange herinde der har prøvet at tage stoffer.

Jeg selv har "kun" prøvet at ryge hash, og det gjorde absolut intet for mig!

Jeg har aldrig turdet prøve hårde stoffer da jeg er rædselsslagen for hvad det vil gøre ved mig.

Min mand har været afhængig af stoffer i en årrække da han var yngre. Det var kokain, speed og ecstasy i store mængder. Heldigvis kom han ud af det og er 100% clean i dag.

Hvad med jer? Hvad har i prøvet (hvis noget)? Og hvad gjorde det ved jer?

Nej aldrig nogensinde!!!

Jeg er SIMPELTHEN SÅ BANGE for den slags!!

Anmeld

27. januar 2011

SiLiMiMa

smillaluna skriver:

Inspireret af "Dokumentaren" på DR1 som omhandler 4 unge narkomaners kamp mod stofferne, bliver jeg nysgerrig efter hvor mange herinde der har prøvet at tage stoffer.

Jeg selv har "kun" prøvet at ryge hash, og det gjorde absolut intet for mig!

Jeg har aldrig turdet prøve hårde stoffer da jeg er rædselsslagen for hvad det vil gøre ved mig.

Min mand har været afhængig af stoffer i en årrække da han var yngre. Det var kokain, speed og ecstasy i store mængder. Heldigvis kom han ud af det og er 100% clean i dag.

Hvad med jer? Hvad har i prøvet (hvis noget)? Og hvad gjorde det ved jer?

nej, aldrig!

Anmeld

27. januar 2011

Faith

Amso skriver:

Og klap på skulderen fra mig osse!! Det er fandme sejt. Og jeg synes sku egentlig det er godt du ikke kunne skrive ano, for du har intet at skamme dig over.

En af de piger der var med i det program i går, sagde nøjagtig det samme som dig. At hun IKKE var afhængig og SAGTENS kunne styre det. Men alle andre sagde til hende at hun havde et problem.

Det gælder for det som på mange områder: Erkendelsen af problemet er første skridt til helbredelse. Uden erkendelsen kommer man ingen vejne!

Anmeld

27. januar 2011

Faith

louise4060 skriver:

Puha.. jeg har haft noget af et misbrug..

Hash, coke, amf, ecstacy, svampe, 2cb and so on..

Mit misbrug blev så ekstremt at jeg til sidst blev smidt ud af min lejlighed og måtte sove på gaden en enkelt nat, inden min mor forbarmede sig over mig.

Hos min mor boede jeg i 4 mdr, men tog stadig stoffer engang i mellem. Det var svært at stoppe, da alle mine venner gjorde det.

Til sidst tog jeg en beslutning om at jeg ville flytte til esbjerg. For der kendte jeg ingen og kunne derfor starte et nyt liv uden bekendte der tog stoffer!

Desværre havde stofferne på mig en bivirkning og jeg fik en masse psykologiske problemer.. Blev indskrevet på psyk, som mente at jeg skulle have medicin for at få det bedre.. Ergo ville de fylde mig med noget af det lort jeg havde gået og været høj på i såå lang tid.

Det endte med at jeg skrev mig ud.. tog sagen i egen hånd sammen med en god kontakt på min skole på det tidspunkt.

Og den dag idag er jeg stoffri.. og har ikke lyst til at tage noget, selvom jeg bliver tilbudt

Godt du kom ud af det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.