Mad til dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

Moar2011

tingimor skriver:

vi har også snakket om at lave koldt bord har kikket lidt på  www.grisogko.dk de har en masse lækkert slager pålæg til billig penge så kan man jo selv anrett på fade hvis det var en ide til i kan gøre det lidt billiger

hvor ligger det henne af i landet? gris og ko. - vi har fundet et sted hvor det er lagt på fade, så skal man så selv købe rugbrød og smør. der er der 8slags pålæg for 54kr pr.pers.  og man skal ikk have fuldt ud kuverter til hver person da der er meget pålæg i bare en kuvert, hvis du forstår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Moar2011

ja det er lidt vildt, men vi kunne ikke få lokaler, og kan ikke være 30 mennesker i vores stue, så skal holdes ude, men har så også været nød til at skære ekstra ned på antal gæster, feks kommer mine mostre/fastre ikke med. det ville koste os ca 5000 kr ekstra

hvis i skal lave pålægsbord, kunne man så med fordel, selv købe brød ved bageren, og pålægget i rema/fakta eller lignende for at spare? har i evt mulighed for at købe drikkevarer i tyskland og spare lidt der

det må heller ikke være sjovt at i ikke kan få dem med i gern ville, fordi alt er udlejet, men der er jo ikk noget at gør ved det.. i kan jo heller ikk invitere alle hvis pengene ikk er til det jo . hvorfor ville i holde det den 15maj ? .

jeg ville gern have alle med , så derfor blir det ikke på kro og ligende. det synd i ikk kan vælge andet , når i gern ville..

jeg tror ikk vi ville ku gør det ret med billigere med pålæg, for man ved jo ikk rigtig hvor meget skal man købe til så mange mennsker, og pålæget på jo gern være lidt lækre på sådan en dag. - vi skal i forvejen til tyskland og hente drikkelse

Anmeld

19. januar 2011

Hvem?

Babyklar skriver:

Rigtig go ide det er hvis sådan vi gør det. tror du man kan handle pålæg billigere end for 54kr pr.pers. ? og så er der 6forskellige slag mindst med pynt.

Ja, det tror jeg sagtens, du kan da bare tage i Rema1000 eller sådan et sted og købe al pålægget og tilbehøret

Anmeld

19. januar 2011

Moar2011

SanneBoe skriver:

Ja, det tror jeg sagtens, du kan da bare tage i Rema1000 eller sådan et sted og købe al pålægget og tilbehøret

har det lidt sådan pålægget på jo os gern være lidt mere lækret sådan en dag, synes ikke rema's ser så lækkert ud heh .. men det jo fordi jeg er lidt sippet - men hvor meget ville du så købe af 8 forskellige slags pålæg til 64mennesker. feks? - den synes jeg er svær at regne ud..

Anmeld

19. januar 2011

lucas<3

Babyklar skriver:

Vi skal invitere 64 til barnedåben. vi har så sagt 100kr pr.person. pr. kuvert. det ville så sige at det blir 6000kr (børn har vi ikk givet en kuvert, da de plejer ikk at spsie så meget)

mit spørgsmål. ville det være billigere at lave maden selv? ..

hvis ja, har i så nogen gode forretter, hovedretter .. som var et hit ved jer ? ..

vi bestilte hos jyske dinner. og der fik vi forret, hovderet og dessert til 100 kr. og det smagte rigtig godt og der var mad nok til et par dage efter.. det kan jeg anbefale, isedet for og skal stå og lave det selv.

Anmeld

19. januar 2011

Hvem?

Babyklar skriver:

har det lidt sådan pålægget på jo os gern være lidt mere lækret sådan en dag, synes ikke rema's ser så lækkert ud heh .. men det jo fordi jeg er lidt sippet - men hvor meget ville du så købe af 8 forskellige slags pålæg til 64mennesker. feks? - den synes jeg er svær at regne ud..

Jeg handler nu også altid i Bilka også fordi de har meget større udvalg...

Åhhh, jeg har en mani med altid at købe ALLLLL for meget, men jeg regner med to boller eller brød eller hvad det nu er pr. mand med pålæg, der er jo altid nogle der spiser lidt mere eller mindre, så er det bare li at finde ud af hvor mange skiver pålæg der er i en pakke

Anmeld

19. januar 2011

Moar2011

SanneBoe skriver:

Jeg handler nu også altid i Bilka også fordi de har meget større udvalg...

Åhhh, jeg har en mani med altid at købe ALLLLL for meget, men jeg regner med to boller eller brød eller hvad det nu er pr. mand med pålæg, der er jo altid nogle der spiser lidt mere eller mindre, så er det bare li at finde ud af hvor mange skiver pålæg der er i en pakke

ja det jo det. hihi ..

Anmeld

19. januar 2011

Turtles

Babyklar skriver:

Vi skal invitere 64 til barnedåben. vi har så sagt 100kr pr.person. pr. kuvert. det ville så sige at det blir 6000kr (børn har vi ikk givet en kuvert, da de plejer ikk at spsie så meget)

mit spørgsmål. ville det være billigere at lave maden selv? ..

hvis ja, har i så nogen gode forretter, hovedretter .. som var et hit ved jer ? ..

Til vores søn´s dåb bestilte vi mad ude fra "Jysk dinner" og det blev ikke over 5000 kr og det var til 45 personer ca.
Og vi havde alt for meget mad.
Det gode ved at bestille der fra var at vi selv kunne sammen sætte menuen, og stort set selv vælge om det skulle koste 99 kr pr. eller 150kr pr. osv.
Og jeg var glad for at jeg ikke selv skulle stå for maden, var stresset nok hehe..

Håber du finder en den rigtige løsning til jer
Og i får en rigtig dejlig dag.

Anmeld

19. januar 2011

Kløver

Babyklar skriver:

det må heller ikke være sjovt at i ikke kan få dem med i gern ville, fordi alt er udlejet, men der er jo ikk noget at gør ved det.. i kan jo heller ikk invitere alle hvis pengene ikk er til det jo . hvorfor ville i holde det den 15maj ? .

jeg ville gern have alle med , så derfor blir det ikke på kro og ligende. det synd i ikk kan vælge andet , når i gern ville..

Vi blev enige om at vi ikke ville ofre så meget, når det nu kun var en barnedåb, var noget andet hvis det var et bryllup.

kroen var sidste mulighed og det var dagen som var ledig, vi kunne ikke gå for meget tidligere, da det så lå for tæt på min termin, men min søster bliver 18 weekenden efter, og så begyndte vi at komme for langt hen, da barnet helst ikke må være for gammelt, i forhold til at passe den dåbskjole vi skal bruge, da det er en kjole som er gået i arv i mandens familie og er over 100 år gammel, så det betyder meget for os at bruge kjolen

men synes da også vi får mange med, vi får begge forældre og søskende med, mine bedsteforældre, manden har ik nogle, så han får sine fastre/mostre med, og så enkelte venner. Jeg har en meget stor familie og skulle mine fastre/mostre med, ville det være + 12 pers, og så ville vi evt få problemer i forhold til fætre/kusiner, da min moster har en lille en, og hvis hendes forældre er med til dåben kan den lille ikke passes, og så er vi nød til at invitere de andre fætrekusiner og så er det pludselig være min 14 ekstra gæster bare på min side, for så skulle mandens fætre også med, og ja det ville aldrig få en ende Så vi blev nød til at skære et sted, og vi blev enige om at 15.000 kr, var mere end rigeligt til en dåb, og helt fair vi ikke bruge flere penge end det, på en barnedåb håber så bare der er forståelse men man må jo også holde et sted

Anmeld

19. januar 2011

Moar2011

Maja84 skriver:

Vi blev enige om at vi ikke ville ofre så meget, når det nu kun var en barnedåb, var noget andet hvis det var et bryllup.

kroen var sidste mulighed og det var dagen som var ledig, vi kunne ikke gå for meget tidligere, da det så lå for tæt på min termin, men min søster bliver 18 weekenden efter, og så begyndte vi at komme for langt hen, da barnet helst ikke må være for gammelt, i forhold til at passe den dåbskjole vi skal bruge, da det er en kjole som er gået i arv i mandens familie og er over 100 år gammel, så det betyder meget for os at bruge kjolen

men synes da også vi får mange med, vi får begge forældre og søskende med, mine bedsteforældre, manden har ik nogle, så han får sine fastre/mostre med, og så enkelte venner. Jeg har en meget stor familie og skulle mine fastre/mostre med, ville det være + 12 pers, og så ville vi evt få problemer i forhold til fætre/kusiner, da min moster har en lille en, og hvis hendes forældre er med til dåben kan den lille ikke passes, og så er vi nød til at invitere de andre fætrekusiner og så er det pludselig være min 14 ekstra gæster bare på min side, for så skulle mandens fætre også med, og ja det ville aldrig få en ende Så vi blev nød til at skære et sted, og vi blev enige om at 15.000 kr, var mere end rigeligt til en dåb, og helt fair vi ikke bruge flere penge end det, på en barnedåb håber så bare der er forståelse men man må jo også holde et sted

Ej okey, kan godt se at i måtte stoppe et sted - det havde jeg os gjort hvis det var mig ..

det skal nok blive en rigtig go dag - 15000 er os rigeligt på en dåb synes jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.