Mad til dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

Sofia24

til Silas barnedåb lavede vi (min mor ) selv al maden

det blev til en stor buffet med en slags fisk, 4 slags pålæg med al tilbehør, pastasalat, 3 lune retter, ost, frugt, rugbrød og møllehjul fra bageren

til kaffen havde vi købt en kæmpe otello-lagkage hos bageren og chokolader i tyskland, hvor vi også havde købt øl, sodavand og vin...

vi var 48 gæster, hvoraf de 4 var under 12 år

min mor forlangte 2500 for varer og tilberedning, men vi gav hende 3000  dejlige mor  hos bageren skulle vi af med ialt 730 kr...

vi havde købt for 2500 kr drikkelse i tyskland og der var ALT for meget... men så har vi til lang tid efterfølgende....

så ialt for mad og drikke, bliver vel omkring 5500 kr

og det er vist pænt billigt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Moar2011

Sofia24 skriver:

til Silas barnedåb lavede vi (min mor ) selv al maden

det blev til en stor buffet med en slags fisk, 4 slags pålæg med al tilbehør, pastasalat, 3 lune retter, ost, frugt, rugbrød og møllehjul fra bageren

til kaffen havde vi købt en kæmpe otello-lagkage hos bageren og chokolader i tyskland, hvor vi også havde købt øl, sodavand og vin...

vi var 48 gæster, hvoraf de 4 var under 12 år

min mor forlangte 2500 for varer og tilberedning, men vi gav hende 3000  dejlige mor  hos bageren skulle vi af med ialt 730 kr...

vi havde købt for 2500 kr drikkelse i tyskland og der var ALT for meget... men så har vi til lang tid efterfølgende....

så ialt for mad og drikke, bliver vel omkring 5500 kr

og det er vist pænt billigt!

Wow hvor billigt - det er da hver at tag op til overvejelse. og hvor handlet din mor?

Anmeld

19. januar 2011

afrobabies

Babyklar skriver:

i forvejen havde vi tænkt på smørbrød + pastasalat +  2 form af steg.

hvad kunne det være hvis man selv skal lave det, og gør det billigere end 6000

Man kan lave nogle tærter, kartofler, enten flødekartofler, pommes frites

Anmeld

19. januar 2011

lsvendsen

Hej

jeg laver tit mad til mange og jeg kan gøre det for ca 50 kr pr mand i ren indkøb uden drikkevarer. Senest lavede jeg mad til min egen søns dåb, vi var 50 og vi kom af med 5000 for hele arrangementet; mad, drikkelse, lokaleleje plus det løse.

Jeg lavede en buffet med gulerodssuppe (kæmpe hit ) grøn salat, bulgursalat, tortillas med wasabii-tun agurk og babyspinat, skinkefad med alt mulig grønt, hjemmebagt brød og så en chokoladelagkage samt kokosmakroner til kaffen.

Når jeg handler ind til mange så kører jeg altid i Rema eller netto først og køber så meget som muligt der og så kører jeg i kvickly bagefter og køber hvad jeg ikke kunne få det første sted  

Hilsen Line

Anmeld

19. januar 2011

Moar2011

lsvendsen skriver:

Hej

jeg laver tit mad til mange og jeg kan gøre det for ca 50 kr pr mand i ren indkøb uden drikkevarer. Senest lavede jeg mad til min egen søns dåb, vi var 50 og vi kom af med 5000 for hele arrangementet; mad, drikkelse, lokaleleje plus det løse.

Jeg lavede en buffet med gulerodssuppe (kæmpe hit ) grøn salat, bulgursalat, tortillas med wasabii-tun agurk og babyspinat, skinkefad med alt mulig grønt, hjemmebagt brød og så en chokoladelagkage samt kokosmakroner til kaffen.

Når jeg handler ind til mange så kører jeg altid i Rema eller netto først og køber så meget som muligt der og så kører jeg i kvickly bagefter og køber hvad jeg ikke kunne få det første sted  

Hilsen Line

det lyder meget billigt hvordan regner du frem til hvad en person ca spise?

Anmeld

19. januar 2011

Sukkerblomst

Jeg har været til en barnedåb, hvor vi fik mexicanske pandekager - det var da ganske udmærket

Anmeld

19. januar 2011

Sofia24

Babyklar skriver:

Wow hvor billigt - det er da hver at tag op til overvejelse. og hvor handlet din mor?

alt det grønne har hun handlet hos en grønthandler i nyborg og osten ligeledes i nyborg...

alt kød osv har hun købt engro - så det er også derfor det er billigt for hende... så kan hun købe store portioner lidt billigere end normalt

Anmeld

19. januar 2011

lsvendsen

Babyklar skriver:

det lyder meget billigt hvordan regner du frem til hvad en person ca spise?

Tja det er lidt på gefûle... kød regner jeg 150-200 gr pr mand, ligeså med kartofler. Til et brød af en pakke gær regner jeg 10-15 mand. Salat skal der bare være 2 store skåle hvis man er 50 (lyder af lidt, men folk spiser aldrig særlig meget salat)

Og så må man lade være med at være bange for om der nu er nok af den ene eller anden slags, for løber man tør for noget så spiser folk bare noget andet

Anmeld

19. januar 2011

Moar2011

Sofia24 skriver:

alt det grønne har hun handlet hos en grønthandler i nyborg og osten ligeledes i nyborg...

alt kød osv har hun købt engro - så det er også derfor det er billigt for hende... så kan hun købe store portioner lidt billigere end normalt

Okey . hvor meget kød regnet i med ? pålæg og resten af reterne ? - sidder og prøver at regne på det nemlig, og synes det svært hvor meget man skal lave vi invitere 64. 12børn 54voksne.

Anmeld

19. januar 2011

Moar2011

lsvendsen skriver:

Tja det er lidt på gefûle... kød regner jeg 150-200 gr pr mand, ligeså med kartofler. Til et brød af en pakke gær regner jeg 10-15 mand. Salat skal der bare være 2 store skåle hvis man er 50 (lyder af lidt, men folk spiser aldrig særlig meget salat)

Og så må man lade være med at være bange for om der nu er nok af den ene eller anden slags, for løber man tør for noget så spiser folk bare noget andet

okey det lyder meget rimeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.