Mad til dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

Moar2011

Sofia24 skriver:

til Silas barnedåb lavede vi (min mor ) selv al maden

det blev til en stor buffet med en slags fisk, 4 slags pålæg med al tilbehør, pastasalat, 3 lune retter, ost, frugt, rugbrød og møllehjul fra bageren

til kaffen havde vi købt en kæmpe otello-lagkage hos bageren og chokolader i tyskland, hvor vi også havde købt øl, sodavand og vin...

vi var 48 gæster, hvoraf de 4 var under 12 år

min mor forlangte 2500 for varer og tilberedning, men vi gav hende 3000  dejlige mor  hos bageren skulle vi af med ialt 730 kr...

vi havde købt for 2500 kr drikkelse i tyskland og der var ALT for meget... men så har vi til lang tid efterfølgende....

så ialt for mad og drikke, bliver vel omkring 5500 kr

og det er vist pænt billigt!

hvad var de 3 lune retter ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Hvem?

Babyklar skriver:

et eller andet sir mig os bare at man burde ku gør det billigere selv - ville du så bare handle alm steder med pålæg osv?.. vi har nemlig i forvejen gern ville have pålægsbord og så med noget pasta salat og lidt sådan. og så kage tilsidst og lidt mere.

hvis man tog tun mousse til forret, hvad mere ville passe dertil?

Så skal du jo bare lave et bord med "forret" og anrette tunmousse, dilddressing og brød også efterfølgende bærer pålæg, brød m.m. ind.

Ja, jeg vil bare handle ind der hvor je plejer, også lave pandekagerne og æggekagen dagen før, da det jo sagtens kan varmes op i oven lige inden servering

Kagerne bages et par dage før, da jeg også skal nå og pynte dem

Anmeld

19. januar 2011

Lillefe

Hejsa Her skal vi holde om 2 uger. og der laver vi selv brunch.. med alt vil jeg tro det kommer til at koste ca. 4 tusind (også lokaler) kangodt være det bliver lidt mere. Men sidste år holdte je gmin 30 års også brunch og der kostede det 4 tusind for mad og drikkelse

Syntes det var ganske udmærket jeg har ikke behov for at det skal være kæmpe bord med forret osv.. Og syntes ikke man skal drikke til en dåb. Men det er der jo forskellige meninger om

Anmeld

19. januar 2011

Kløver

Babyklar skriver:

Vi skal invitere 64 til barnedåben. vi har så sagt 100kr pr.person. pr. kuvert. det ville så sige at det blir 6000kr (børn har vi ikk givet en kuvert, da de plejer ikk at spsie så meget)

mit spørgsmål. ville det være billigere at lave maden selv? ..

hvis ja, har i så nogen gode forretter, hovedretter .. som var et hit ved jer ? ..

Jeg ville ikke lave maden selv, ik til så mange.

Jeg ville evt bestille maden ved kokken og jomfruen, hvis jeg kunne få lokaler i et forsamlingshus eller lignende, og i tiden op til, ville jeg lave et par ting ved siden af for at gøre det billigere, dvs vælge en buffet ved K&J og så selv stege nogle frikadeller, og lave nogle pølsehorn, som kan fryses og varmes i ovnen, det vil de fleste børn gerne have, og gør man kan få en billigere buffet ved K&J

Anmeld

19. januar 2011

Moar2011

SanneBoe skriver:

Så skal du jo bare lave et bord med "forret" og anrette tunmousse, dilddressing og brød også efterfølgende bærer pålæg, brød m.m. ind.

Ja, jeg vil bare handle ind der hvor je plejer, også lave pandekagerne og æggekagen dagen før, da det jo sagtens kan varmes op i oven lige inden servering

Kagerne bages et par dage før, da jeg også skal nå og pynte dem

Rigtig go ide det er hvis sådan vi gør det. tror du man kan handle pålæg billigere end for 54kr pr.pers. ? og så er der 6forskellige slag mindst med pynt.

Anmeld

19. januar 2011

Moar2011

Maja84 skriver:

Jeg ville ikke lave maden selv, ik til så mange.

Jeg ville evt bestille maden ved kokken og jomfruen, hvis jeg kunne få lokaler i et forsamlingshus eller lignende, og i tiden op til, ville jeg lave et par ting ved siden af for at gøre det billigere, dvs vælge en buffet ved K&J og så selv stege nogle frikadeller, og lave nogle pølsehorn, som kan fryses og varmes i ovnen, det vil de fleste børn gerne have, og gør man kan få en billigere buffet ved K&J

Altså vi har fundet et pålægs bord med 6-8 slags pålæg med pynt for 54kr pr.pers. så ved siden af det ville vi lave pølsehorn og æg.

tun mousse + brød til forret.

kage, chokolade og slik til kaffen.

drikkelse: sodavand, øl og vin.

Anmeld

19. januar 2011

Kløver

Babyklar skriver:

Altså vi har fundet et pålægs bord med 6-8 slags pålæg med pynt for 54kr pr.pers. så ved siden af det ville vi lave pølsehorn og æg.

tun mousse + brød til forret.

kage, chokolade og slik til kaffen.

drikkelse: sodavand, øl og vin.

lyder da rigtig lækkert, og super god ide. Vi har desværre været nød til at holde på kro, og derfor betale os fra en dyr 3 retters menu, dog er hovedretten buffet, men det var det eneste ledige her i området, da vi skal holde dåb 15 Maj, og vi var ude for flere måneder siden Så det kommer nok til at koste os ca 15.000 kr at holde dåb for 30 pers

Anmeld

19. januar 2011

Moar2011

Maja84 skriver:

lyder da rigtig lækkert, og super god ide. Vi har desværre været nød til at holde på kro, og derfor betale os fra en dyr 3 retters menu, dog er hovedretten buffet, men det var det eneste ledige her i området, da vi skal holde dåb 15 Maj, og vi var ude for flere måneder siden Så det kommer nok til at koste os ca 15.000 kr at holde dåb for 30 pers

1000 tak .- synes heller ikke vi skal legne op med mad, for det er os dyrt. og det kun min mand der er go løn, jeg studere. så synes faktisk det er lækker mad og der er meget pålæg for pengene.

wow, det altså os bare mange penge. vi havde sat 100kr. pr. kuvert , det ville blive 6000 og så kom alt andet ved siden af så det ville rende op i 14.ooo , det kan vi slet ikk nå at spare sammen. jeg er sat til den 1juni og vi skal holde det den 17juli.

Anmeld

19. januar 2011

tingimor

Babyklar skriver:

Rigtig go ide det er hvis sådan vi gør det. tror du man kan handle pålæg billigere end for 54kr pr.pers. ? og så er der 6forskellige slag mindst med pynt.

vi har også snakket om at lave koldt bord har kikket lidt på  www.grisogko.dk de har en masse lækkert slager pålæg til billig penge så kan man jo selv anrett på fade hvis det var en ide til i kan gøre det lidt billiger

Anmeld

19. januar 2011

Kløver

Babyklar skriver:

1000 tak .- synes heller ikke vi skal legne op med mad, for det er os dyrt. og det kun min mand der er go løn, jeg studere. så synes faktisk det er lækker mad og der er meget pålæg for pengene.

wow, det altså os bare mange penge. vi havde sat 100kr. pr. kuvert , det ville blive 6000 og så kom alt andet ved siden af så det ville rende op i 14.ooo , det kan vi slet ikk nå at spare sammen. jeg er sat til den 1juni og vi skal holde det den 17juli.

ja det er lidt vildt, men vi kunne ikke få lokaler, og kan ikke være 30 mennesker i vores stue, så skal holdes ude, men har så også været nød til at skære ekstra ned på antal gæster, feks kommer mine mostre/fastre ikke med. det ville koste os ca 5000 kr ekstra

hvis i skal lave pålægsbord, kunne man så med fordel, selv købe brød ved bageren, og pålægget i rema/fakta eller lignende for at spare? har i evt mulighed for at købe drikkevarer i tyskland og spare lidt der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.