Mad til dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

tingimor

Babyklar skriver:

hvor ligger det henne af i landet? gris og ko. - vi har fundet et sted hvor det er lagt på fade, så skal man så selv købe rugbrød og smør. der er der 8slags pålæg for 54kr pr.pers.  og man skal ikk have fuldt ud kuverter til hver person da der er meget pålæg i bare en kuvert, hvis du forstår.

tror det i jylland er en slagter men de levere i helle landet for 50 kr. ca.

er ikke kuvert pris der da det jo er en slagter som bare har lækkert pålæg så du skal selv regne ud hvor meget du vil havde hjem og brød og grønt skal købes ved siden af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Kløver

Babyklar skriver:

Ej okey, kan godt se at i måtte stoppe et sted - det havde jeg os gjort hvis det var mig ..

det skal nok blive en rigtig go dag - 15000 er os rigeligt på en dåb synes jeg.

Jeg er også sikker på i nok også skal få en super dejlig dag, og kunne selv finde på, hvis/når vi engang skal have nr 2, hvis vi kan få lokaler, at lave noget lignende, synes pålægsbord lyder vildt lækkert, bliver helt sulten

Anmeld

19. januar 2011

Moar2011

tingimor skriver:

tror det i jylland er en slagter men de levere i helle landet for 50 kr. ca.

er ikke kuvert pris der da det jo er en slagter som bare har lækkert pålæg så du skal selv regne ud hvor meget du vil havde hjem og brød og grønt skal købes ved siden af.

hvor meget har du så sagt der går til en person?

Anmeld

19. januar 2011

Moar2011

Maja84 skriver:

Jeg er også sikker på i nok også skal få en super dejlig dag, og kunne selv finde på, hvis/når vi engang skal have nr 2, hvis vi kan få lokaler, at lave noget lignende, synes pålægsbord lyder vildt lækkert, bliver helt sulten

det synes jeg nemlig også. os i det at det er jo middags tid man skal spise

Anmeld

19. januar 2011

Kløver

Babyklar skriver:

det synes jeg nemlig også. os i det at det er jo middags tid man skal spise

ja lækkert lyder det ihvertfald, har i øvrigt en lækker opskrift på tunmousse hvis du er interesseret

Anmeld

19. januar 2011

Moar2011

Maja84 skriver:

ja lækkert lyder det ihvertfald, har i øvrigt en lækker opskrift på tunmousse hvis du er interesseret

selvf

Anmeld

19. januar 2011

Kløver

Babyklar skriver:

selvf

Anmeld

19. januar 2011

Kløver

selvf

Anmeld

19. januar 2011

Kløver

selvf

Tunmousse med kaviar
ca 10 pers

Det skal du bruge

Moussen:
5 blade Husblas
2 dåser tun  (1 i vand/ 1 i olie)
1 glas Kaviar naturel (uden farve) (Kan udelades)
1 lille løg
2½ dl Creme Fraiche 18%
1 Citron, saft fra
1½ dl Piskefløde
Salt og Peber
Olie til pensling

Pynt:
Salat (hele blade)
Æg (hårdkogte, skåret i både)
Kaviar (farve efter eget valg)
Rejer

Tilbehør:
Flutes

Sådan skal du gøre:

Udblød husblassen i koldt vand. Hæld olien/vandet fra tunen og pisk tunen igennem med en elpisker til en ensartet masse eller kom den i en blender. Tilsæt kaviar. Pil og hak løget og tilsæt det. Rør creme fraiche i og smag til med citronsaft, salt og peber. Knug husblassen fri for vand og lad den blive håndvarm. Rør husblassen i tunmoussen. Pisk fløden stiv og vend den i. Hæld derefter blandingen i en randform penslet med olie. Stil Moussen koldt, så den kan stivne. vend tunmoussen ud på et fad, og pynt med salat, hårdkogte æggebåde, kaviar og rejer.

serveres gerne med flutes til

Kan med fordel laves aftenen inden den skal bruges
ps: det er ikke alle som kan li kaviar, og kaviaren i selve moussen kan udelades, og kaviaren til pynt, kan jo undgås når der tages, eller det kan serveres ved siden af

Det er den bedste tunmousse jeg nogensinde har smagt, og den er rigtig nem at lave. Fik opskriften fra min svigermor, som ofte laver den, på trods af hun ikke selv kan li fisk

Anmeld

19. januar 2011

henh01

Har ikke læst alle de andres indlæg,  men ville da lige kommenterer. Vi skal holde dåb om 3 uger og her kommer vi til at bruge max 4000 kr alt inkl.

Vi skal have buffet bestående af:

Roastbeef, hamburryg, kalkunbryst og frikadeller

Kartoffelsalat, flødekartofler

salat og flutes

Kaffe, dåbskage fra condittor, chokoladekage/muffins (mest til børnene), chokoladekarameller, saltstænger og peanuts

Øl og sodanvand fra Tyskland (tyvstjålet vin fra de gamle), samt Verdi til velkomst.

For at gøre det overskueligt kan jeg lige hurtigt skrive vores budget:

-1200 kr 9 rammer øl og 12 rammer sodavand

-1000 kr hamburryg, roastbeef og kalkun

-500 kr salat

-500 kr conditorkage

- 100 kr flutes

-500 kr diverse (smør, dressing, saltstænger, chokoladekarameller og chokoladekage osv)

-200 kr velkomst (6 flasker verdi koster i Tyskland 130 kr)

Min mor sørger for deller og kartofler.

Vi bliver 54 mennesker hvoraf de 15 er børn og har købt 5 kg roastbeef, 4,5 kg hamburryg, 3,5 kg kalkun og ca. 3kg fars til deller.

Det kan da ikke rigtig gøres billigere og jeg synes da resultatet er yderst fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.