SSL skriver:
Hej piger 
Jeg har grublet lidt over at nogle kvinder, vælger at få et barn på trods af, at faren faktisk ikke ønsker at have barnet!
Jeg tænker personligt, meget dømmende - at dette kan være skide hamrende egoistisk!
MEN, jeg kunne da bestemt godt tænke mig, at hører om nogle situationer, hvor I har valgt/fravalgt et barn, pga. faderens manglende lyst, hvorfor har I valgt, som I har?
Jeg er meget dømmende, overfor dén situation, og det er på baggrund af min barndom og at jeg mistede min far til døden, 4 år gammel - og har lidt enormt af et svigt deraf, og først i mine teenager år, kom jeg over det!
Jeg hører/læser ofte om kvinder som siger "jeg var ikke på p-piller og dét vidste han", men er det en grund til at få et barn med én, som ikke ønsker? Er man i dén situation ikke ansvarlig til at sige, "Gummi, eller ingen sex!" ?
Er det barnet eller moren til barnet der lider mest under dette? JEG, mener jo selv at det er barnet!! 
Og JEG synes det er rigtig øv!
Vi kan selvf. aldrig sige i vores nutid, at mor og far skal være sammen altid, i fremtiden - MEN, så mener jeg, at man vælger sin mand i nutiden, udfra at han kan agere en god, sund og fornuftig far i fremtiden.. Altså, han skal ikke kun levere sæden, men også være far
Det er i hvert fald også på dét grundlag, at jeg har valgt dén mand jeg har, at han er den perfekte kæreste og vil være den perfekte far 

Undskyld det lange indlæg, håber det var I jeres interesse at læse det, og at I forstår pointen, og at det ikke er en løftet pegefinger, men et spørgsmål da jeg pt er uforstående over dét valg at vælge barn uden farens interesse? Og det er selvf. muligt at svare som anonym 
God weekend til alle
Og jeg vil huske at pointere at dette IKKE er for at ramme nogen, men jeg ønsker at udvide min horisont og forstå idéen bag et valg for livet, som dette er? 
Godmorgen:0)
Først vil jeg sige at jeg ikke har læst tråden igennem, men blot ville fortælle dig min historie på netop dette emne, da jeg er en af dem:0)
I mine handelsskole år havde jeg sådan en gå i byen flirt med en fyr,vi datede aldrig,var aldrig kærester, men hyggede i ny og næ. Han fandt en kæreste,flyttede lang væk og vi sås ikke i maaaaaaaaaaaaaange år. Pludeselig en dag får jeg sms fra ham, single,tilbage og endte med sådan at du er da meget sød og et one night stand.
Fik ikke min mens, tog en test og to streger - opdagede det sent - var omkring 8 uger henne - havde været på druktur i Tyrkiet meden veninde og ikke skænket det en tanke før vi kom hjem.
Jeg var fyldt 22, og var et stedi livethvor jeg økonomisk og mentalt var klar.
Nå men jeg fik fortalt ham det. Han havde i mellemtiden fundet en kæreste ogblevmildest talt ikkesærlig glad for at få beskeden - hvilket jeg heller ikke havde regnet medeller forventet. Han var meget imod at jeg ville beholde barnet og ønskede kun abort - hvilket jeg også godt forstod - men at du nu engang ikke vr ham "der var gravid".
Jeg var selv i vildrede og vidste ikke helt - men alligevel godt. Jeg bestilte tid tilabort - men den dag tog jeg ikke afsted - jeg kunne ikke - jeg ønskede ikke.
Jeg snakkede med faderen - og han blev selvfølgelig sur og ked af det og kunne ikke forstå at jeg ville ødelægge hans liv - som han sagde.
Han kunne ikke sætte sig i mit sted og jeg heller ikke helt i hans.
Vi snakkede i den første tid sammen i tlf for han valgte at ville være en del af det - jeg lod det være på hans præmisser - at han kkunne spørge når han ville og ringe når han ville osv. Men det gled ud i sandet - han holdte op med at kontakte mig. Jeg respekterede hans valg - da jeg netop ikke ville være den der havde trukket dette ned over hovedetpå ham, og så samtidig ville presse ham til alt muligt han ikke ville.
14 dage før termin sendte jeg en sms til ham og han ville med til fødslen - da jeg synes han skulle have valget - han skrev pænt tilbage at det ønskede han ikke - men jeg kunne ringe når jeg havde født.
Det gjorde jeg - han kom og så vores datter - han var der 15 minutter - og jeg har ikke set eller hørtfra ham siden. Jeg selv har heller ikke en eneste gang taget kontakt til ham - ønsker ikke at lægge pres på hameller noget som helst andet - ønsker kun at respektere hans valg.
I dag er Asta lige om hjørnet 7 år. Vi har et skønt livhende og Jeg og han mangler ikke i vores lliv.
Da Asta var 2 1/2 år kom vi ind på det med at hun har en far for 1. gang. Hun kiggede på mig og sagde: Mor du har grønne øjn og jeg har helt sorte øjn( de er meget mørkebrune) hvordan kan de være. Og jeg svarede - det er fordi din far også har sorte øjen. Hun kiggede ogsagde: Jamen har jeg en far???
Siden den dag har vi i hendes tempo snakket omdet at hun har en far - altid på det niveau hun nu engang kunne forstå tingene. Jeg har aldrig løjet for hende - men svaret så godt jeg kunne når hun har spurgt. Det har aldrig været tabu herhjemme.
Hun ved at det nok ikke er sikkert at hun nogen sinde kommer til at se sin far,men at når hun bliver voksen kan hun måske prøve at kontakte ham.
Hun siger tit at hun savner ham - og jeg anerkender hendes følelserog vi krammer og snakker, når hun "rammermuren" en gang i mellem.
Det er selvfølgellig hårdt at jeg har frarøvetmin datter hendes far - men ville aldrig vælge anderledes. Ville til hver en tid gøre det samme igen og gøre det omog omigen.
Det var min historie - sprøg endelig hvis der er mere du vil vide
Christina