Vælger barn, uden farens tilladelse? Hvorfor/hvorfor ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2011

SSL

Dorthe1986 skriver:

Hejsa

Ved godt det er en "gammel" tråd, men emnet er virkelig interessant så har da lige lyst til at give mit besyv med

Altså jeg har aldrig stået i en situation, hvor jeg skulle vælge abort til eller fra, så det bliver ud fra hvad jeg tror jeg ville gøre.

Som udgangspunkt har jeg det som dig, at jeg ikke vil have et barn med en der ikke vil have det. Men lad os sige at jeg stod i den situation at jeg var blevet gravid, og jeg kunne mærke på mig selv, at det ville jeg ikke kunne gennemføre, altså en abort, ja så ville jeg i hvert fald lade det foregå på faderens præmisser.

Kunne aldrig i mit liv drømme om, at sige "vi var to til det, så du må bare tage din del". For hvis manden vitterligt ikke ønsker barnet, hvilken glæde får barnet og faderen for den sags skyld af at han bare skal tage sin del.

Og hvis jeg stod i den situation at jeg valgte at få barnet, så ville jeg ikke kræve børnepenge af ham... Jeg kan nemlig ikke se, hvorfor han skal betale til noget han ikke kunne gøre fra eller til med

Ja, jeg synes også det er et meget interessant emne Og jeg kan godt forstå hvad du mener, men det er jo også såå svært at sige på stående fod, for for det første kommer det jo helt an på hvem faren overhoved er af type osv

Jeg har heller ikke, heldigvis - stået i denne situation

- SSL

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

132319

Jeg valgte at beholde barnet da jeg blev gravid med en fyr jeg kun havde datet ganske kort (men kendt i nogle år i forvejen.)

Hvorfor? Fordi det føltes rigtigt 

Han ville allerhelst have at jeg fik en abort men accepterede hvis jeg ville beholde, dog ville han have en faderskabstest når tiden kom og så i øvrigt ikke have noget med det at gøre.

Jeg var i starten uforstående og såret over hans valg men har altid accepteret det fuldt ud og har aldrig forsøgt at presse ham til hverken det ene eller det andet. Dog sendte jeg i glædens rus, et scanningsbillede efter NF scanningen, på MMS til ham og fik efterfølgende en besked om at jeg altså måtte forstå at han virkelig ingen interesse havde.

Alligevel holdte vi kontakten da vi gerne ville have faderskabssagen så hurtigt ud af verden som muligt efter jeg havde født. Han ringede tilfældigt dagen efter jeg var blevet indlagt med sivende vand (33+2) og jeg fortalte ham at den lille meget snart ville komme til verden, noget før tid. Jeg kunne høre at han alligevel syntes det var lidt spændende og spurgte om han ville se ham når han var født, han tøvede og sagde at det ville han nok godt. Han kom og så ham da han var 1 uge, holdte ham og blev et par timer.

Derefter så jeg ham ikke før faderskabssagen var afsluttet da Hjalte var 4 måneder og da kom han kun for at aftale børnebidrag (vi har klaret alt uden om statsamtet.) Næste gang jeg hørte fra ham, var Hjalte 13 måneder.

Jeg havde fået en ny kæreste da Hjalte var ganske lille (som også er far til hendes lillesøster) og han har helt naturligt ageret far for ham og Hjalte kalder ham far, hvilket biofar også synes er helt fint.

Hans biofar bor nu i udlandet og vi ser/hører fra ham 2-4 gange om året, så kontakten er begrænset men den er der da. Han har ikke afskrevet ham helt, som han sagde han ville. Det foregår på HANS præmisser og selvom jeg synes det er lidt hen i vejret at han ikke skriver en sms eller ringer og hører hvordan det går, så bider jeg det i mig. Jeg må hele tiden tænke på at det her barn ikke var et hans ønskede fra start af og derfor må samværet foregå som han ønsker det. I hvert fald indtil Hjalte er stor nok til selv at have en mening. 

Jeg er glad for at tingene er endt som de er men jeg indrømmer da blankt at det at beholde et barn mod faderens vilje er HELT VILDT egoistisk, både overfor barn og far. Jeg fortryder på ingen måde min søn og elsker ham overalt på jorden men jeg ville ALDRIG gøre det igen!

Det blev lidt af en smørre men jeg er heldigvis et eksempel på at det ikke altid behøver at være en kamp i mellem mor og biofar. Vi var ikke enige men har på intet tidspunkt hadet hinanden for vores valg, vi har accepteret dem selvom vi ikke altid har være enige 

Anmeld

11. februar 2011

DianaMalou

jeg valgte at få min og min eks datter fordi min eks sagde at han var klar på at blive far..

men lige efter jeg blev gravid sgde han at han ikke var klar, der gik noget tid og han mente at han var klar men og gik os med til scanninger og det man nu skal og var os mega stolt og glad da vores datter kommer til verden..

min datter blev anbragt uden for hjemmet af kommunen, lige efter fødslen ( hvorfor er os lige meget) og der er jeg hos hende hver dag men min eks kommer kun i weekenden og da hun bliver anbragt i en plejefamilie med mig er han stort set ligeglad med hende og han ønsker ikke at hun kommer hjem igen og har desuden ikke tid til at besøge hende pga en ny kæreste..

nu er vores datter 1 år og han ser hende næsten ikke for der er meget andet som er mere vigtigt end vores datter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.