SSL skriver:
Hej piger 
Jeg har grublet lidt over at nogle kvinder, vælger at få et barn på trods af, at faren faktisk ikke ønsker at have barnet!
Jeg tænker personligt, meget dømmende - at dette kan være skide hamrende egoistisk!
MEN, jeg kunne da bestemt godt tænke mig, at hører om nogle situationer, hvor I har valgt/fravalgt et barn, pga. faderens manglende lyst, hvorfor har I valgt, som I har?
Jeg er meget dømmende, overfor dén situation, og det er på baggrund af min barndom og at jeg mistede min far til døden, 4 år gammel - og har lidt enormt af et svigt deraf, og først i mine teenager år, kom jeg over det!
Jeg hører/læser ofte om kvinder som siger "jeg var ikke på p-piller og dét vidste han", men er det en grund til at få et barn med én, som ikke ønsker? Er man i dén situation ikke ansvarlig til at sige, "Gummi, eller ingen sex!" ?
Er det barnet eller moren til barnet der lider mest under dette? JEG, mener jo selv at det er barnet!! 
Og JEG synes det er rigtig øv!
Vi kan selvf. aldrig sige i vores nutid, at mor og far skal være sammen altid, i fremtiden - MEN, så mener jeg, at man vælger sin mand i nutiden, udfra at han kan agere en god, sund og fornuftig far i fremtiden.. Altså, han skal ikke kun levere sæden, men også være far
Det er i hvert fald også på dét grundlag, at jeg har valgt dén mand jeg har, at han er den perfekte kæreste og vil være den perfekte far 

Undskyld det lange indlæg, håber det var I jeres interesse at læse det, og at I forstår pointen, og at det ikke er en løftet pegefinger, men et spørgsmål da jeg pt er uforstående over dét valg at vælge barn uden farens interesse? Og det er selvf. muligt at svare som anonym 
God weekend til alle
Og jeg vil huske at pointere at dette IKKE er for at ramme nogen, men jeg ønsker at udvide min horisont og forstå idéen bag et valg for livet, som dette er? 
Måske syns i at jeg har en underlig holdning til det, men så sig det endelig , bliver ikke sur eller fornærmet 
Men jeg mener at er man gammel nok til at have sex er man også gammel nok til at vide at der kan kommer konsekvenser, og jeg har meget imod abort, forstår ikke sem som bruger det som prævation, men det er helt iorden at det sker en gang ..Jeg ville personligt aldrig gøre det, og ville derfor beholde barnet om faren ville eller ej, men jeg ville også fortælle at han altid kan komme hvis det er .. Jeg har selv levet uden en far, og jeg har ikke taget " skade " .. Jeg har haft en rigtig god barndom og det er jeg bestemt glad for .. Selvfølgelig ville jeg helst at der er både en mor og far, men blev jeg gravid med en som ikke ville være far, så ville jeg være egoistisk og beholde det .. Er normalt ikke egoistisk og er så træt af sådan nogen, men er det inden for det her område, jeg kommer aldrig til at få en abort, det ville jeg ikke kunne klare hverken psykisk eller fysisk ..