SussieThyssen skriver:
Tjaaa...men helt ærligt...hvor dum er man lige, hvis man som mand dyrker sex uden kondom, vel vidende at kvinden godt kan blive gravid?? Hvis man altså ikke ønsker at få børn?
Som min gamle far altid sagde til sine elever (drengene):
- Kære venner, uanset hvad kvinden siger, så rører I ikke en kvinde uden kondom, med mindre I ønsker at få børn eller er sikre på at I ikke får reddet jer en kønssygdom.
Kloge ord fra en gammel gut, der var en højt elsket lærer lige til han var 74.
Angående det at en mand ikke vil have barnet og kvinden vil, jamen der er mænd jo helt og aldeles retsløse, og det er en af de få ting, jeg synes er forkert. For hvorfor skal han betale til noget han ikke ønsker i sit liv?
Kvinden kan til hver en tid få foretaget en abort, hvis HUN IKKE ønsker barnet og han gerne vil have det.
Lige for lige vil jeg sige.
Men igen...for mig er der kun meget få grunde til at en abort er acceptabel og en af dem er IKKE at faderen ikke vil have barnet.
Jeg kan så fortælle dig, at det ikke altid er lykken at have en far overhovedet, så i mange andre tilfælde, der vil andre nok sige til dig, at de har det modsat af dig, de ville ønske de ingen havde haft.

Men kan vi så ikke også vende den om og sige, hvor dum er man hvis man som kvinde har sex med en mand, uden prævention - velvidende om at manden ikke ønsker et barn? Enten er man som kvinde enorm respektløs overfor manden, og får dette barn og jeg synes heller ikke en abort er en acceptabel præventionsmiddel, altså - han vil ikke, jeg får en abort, og man altså IKKE har været på prævention.. Puha, har svært ved at forklarer mig, og er bange for jeg ikke forklarer mig korrekt her.. Altså, man er to til en tango, og er vi som ligestillede mennesker ikke lige dumme, når vi ikke bruger prævention - ligemeget om det er manden eller kvinden der ønsker/ ikke ønsker dét barn der kan komme ud af det?
Og igen, mener jeg at et barn skal sættes i verden af enighed og kærlighed, så ja - bliver en kvinde gravid og manden ønsker dette barn - brændene, så skal det jo stadig vælges fra, fordi den ene forælder, netop ikke ønsker dens eksistens (selvf. gør de fleste, når først barnet er ude), men under graviditeten.. Jeg synes tit det ender med hovedpiner, både for moren som har valgt at være alene, men og så for faren - der faktisk slet ikke ønskede barnet.. Jeg synes man som to individer, er lige gode om at beskytte sig og tage en fælles beslutning.. Og ikke at kvinden tager beslutningen, fordi hun bærer barnet i maven!
Og JA, jeg VED der findes børn der ville trives bedre uden fædre.. Og jeg VED der findes MANGE børn der har været uønsket, og til dels stadig er det, og derfor lider under sit forhold til faren, og ville være bedre tjent uden en far.. Og det er slet ikke dér debatten ligger pt, det er kun det med at (fra)vælge et barn, i fællesskab
Men jeg vil da også sige, at jeg udemærket forstår din pointe, da jeg har en veninde, hvis søn - ville være bedre tjent uden farmand, desværre! Så jeg forstår godt pointen
Men nu mener jeg to fornuftige mennesker, der sammen skal drage en besluting om at få/ikke få et hovsa-barn, og parterne er uenige