Opgiver snart mor rollen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

victoria2008 skriver:

Hvad med mælk og væske i det hele taget? Vil han heller ikke frugt og grønt?

Han er testet for det hele både som priktest og i gennem blod prøver.

At han eks drikker mælk til morgenmad, kan sagtens udløse at han intet mælk vil have de næste 14 dage.

Det samme gælder med juice af forskellige mærker- smag- udforminger, saft, kakao, smotthies, div sodavand, 

Det gælder; - frugt uanset om det er frisk - presset - tørret,

- brød uanset art,

- slik,

- is,

- kiks,

- kød uanset hvad slags, om det er kogt, røget, stegt, bagt

- pålæg,

- chokolade osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

SussieThyssen skriver:

Brug hende endelig.
Nu har det, jeg vil sige, intet med jeres problem at gøre omkring Frederik's sygdom, men om det at have en bisidder.

Da jeg fik mit hofteskred pga kronisk bækkenløsning for 2 år siden, fik jeg tilbudt en sagsbehandler igennem min fagforening Det faglige hus i Esbjerg, og hun har fulgt min sag helt til dørs igennem hele systemet, indtil jeg blev tilkendt flexjob.
Man har jo hørt om, at disse sager somme tider kan tage flere år, men fra vi begyndte på sagen til jeg blev godkendt, tog det under et år med arbejdsprøvninger og hvad der elelrs følger med.
Og jeg er sikker på, at det skyldtes, at hun var med hele vejen igennem.
Ikke et møde var jeg til, uden hun troligt kom hele vejen fra Kolding, hvor hun boede, og var med.
Ikke et stykke papir blev underskrevet eller godkendt uden hun havde læst det igennem og sagt god for det eller stille spørgsmål til det.
Hun var ganske enkelt kanon.
Når hun ringede og rykkede dem på kommunen angående et eller andet, så var de prompte på tæerne og jeg/vi fik nærmest vip-behandling.
Hun vidste lige præcis hvad hun skulle spørge om og ad hvilke kanaler vi skulle gå.
Derfor er det, at jeg siger, at du skal bruge jeres SP så meget I kan, så I kan få den hjælp, som jeres lille dreng har brug for.

en øjen opåbner at læse dit svar, tak..

Anmeld

15. januar 2011

afrobabies

Mor til Frederic skriver:

Han er testet for det hele både som priktest og i gennem blod prøver.

At han eks drikker mælk til morgenmad, kan sagtens udløse at han intet mælk vil have de næste 14 dage.

Det samme gælder med juice af forskellige mærker- smag- udforminger, saft, kakao, smotthies, div sodavand, 

Det gælder; - frugt uanset om det er frisk - presset - tørret,

- brød uanset art,

- slik,

- is,

- kiks,

- kød uanset hvad slags, om det er kogt, røget, stegt, bagt

- pålæg,

- chokolade osv.

Ok, jeg kan se at alt er prøvet, fordi det var ligefør at man bare kunne sige, bare giv ham en masse søde sager, bare for at være sikker på at han får et eller andet, men det er godt nok ikke nemt, får han mad gennem sonde nogle gange så?

Anmeld

15. januar 2011

ESV

DU ER IKKE EN DÅRLIG MOR!!!!!!!

Når det så er sagt tror jeg at alle mødre i perioder føler sig sådan.

Har som jeg har fortalt dig før læst en hel del af dine indlæg og du virker (for mig) som en mor der vil gøre ALT for din søn.

Kan godt forestille mig hvor hård hele denne mad kamp må være (og så alligvel ikke for står jo ikke i samme situation) men du må ikke give op..

Jah ville vel egentlig ikke så meget med mit svar andet end give dig et og sige du ikke må give op!!

og igen: DU ER IKKE EN DÅRLIG MOR!!!

Anmeld

15. januar 2011

SussieThyssen

en øjen opåbner at læse dit svar, tak..

Anmeld

15. januar 2011

Alberts/ skriver:

okay tak har fulgt lidt med på sidelinjen på bg

men ja fik et chok står i et badekar når jeg er i brusebad, og hele badekaret var sort af hår. fik virkelig et chok troede jeg var halvt skallet, nu er jeg så ved at få høje tændinger

men ja man kan vel ikke andet ed at tage 1 dag af gangen, men er det forskelligt med hvor meget han spiser? eller er det det samme

thi hi... den her side er en del federe....

Uh kender det, og når så manden kommer og brokker sig over alle de hår der bare stopper afløbet... ups...

Det svinger fra dag til dag.

Nogle kommer han selv hen til bordet - andre gange siger han tak for mad, når vi dækker bord.

Andre igen kan han gå hen og kigge på maden og siger til sig selv; irg, jeg ikke lide kalkun idag, adr kartofler er ulækre, sovs lugter grimt, jeg ikke have grønsager idag. Han siger det helt uden at kigge på os, så det er ikke for at se hvilken reaktion han får ved at sige de ting. Heller ikke at han ville få en reaktion fra os hvis det var. Men så er bunden lige som lagt for det måltid.

Nu hvor han er så stor kan han være med til handle ind - skrælle kartofler - røre i sovs - dække bord - selv læsse op hans tallerken osv. Men nej, det hjælper heller ikke.

Vi fik det råd fra spise team'et i kolding at der ved hvert måltid skulle være noget vi vidste han kan lide. Problemet er bare at han kan lide det vi laver, der har altid været noget han kunne lide ved måltiderne - lige fra han var 8 mdr.

Anmeld

15. januar 2011

victoria2008 skriver:

Ok, jeg kan se at alt er prøvet, fordi det var ligefør at man bare kunne sige, bare giv ham en masse søde sager, bare for at være sikker på at han får et eller andet, men det er godt nok ikke nemt, får han mad gennem sonde nogle gange så?

nope.

Han har aldrig i sit liv fået sonde mad og ønsker det heller ikke.

Så når han endelig tager en m&ms, siger vi heller intet ud over; lad ham bare, det tager han ikke skade af.

Is - slik - chokolade kiks mm tager han en bid af og giver den videre med ordene; ikke mere, den skal mor/far have.

Mad siger ham bare intet, uanset om det er flydende - i fast form - usundt eller sundt.

Anmeld

15. januar 2011

ESV skriver:

DU ER IKKE EN DÅRLIG MOR!!!!!!!

Når det så er sagt tror jeg at alle mødre i perioder føler sig sådan.

Har som jeg har fortalt dig før læst en hel del af dine indlæg og du virker (for mig) som en mor der vil gøre ALT for din søn.

Kan godt forestille mig hvor hård hele denne mad kamp må være (og så alligvel ikke for står jo ikke i samme situation) men du må ikke give op..

Jah ville vel egentlig ikke så meget med mit svar andet end give dig et og sige du ikke må give op!!

og igen: DU ER IKKE EN DÅRLIG MOR!!!

Tak.

Det er dejligt at høre og rart at få et los i røven og vide at man egentlig gør det godt nok..

Anmeld

15. januar 2011

SussieThyssen skriver:

Anmeld

15. januar 2011

Alberts/

thi hi... den her side er en del federe....

Uh kender det, og når så manden kommer og brokker sig over alle de hår der bare stopper afløbet... ups...

Det svinger fra dag til dag.

Nogle kommer han selv hen til bordet - andre gange siger han tak for mad, når vi dækker bord.

Andre igen kan han gå hen og kigge på maden og siger til sig selv; irg, jeg ikke lide kalkun idag, adr kartofler er ulækre, sovs lugter grimt, jeg ikke have grønsager idag. Han siger det helt uden at kigge på os, så det er ikke for at se hvilken reaktion han får ved at sige de ting. Heller ikke at han ville få en reaktion fra os hvis det var. Men så er bunden lige som lagt for det måltid.

Nu hvor han er så stor kan han være med til handle ind - skrælle kartofler - røre i sovs - dække bord - selv læsse op hans tallerken osv. Men nej, det hjælper heller ikke.

Vi fik det råd fra spise team'et i kolding at der ved hvert måltid skulle være noget vi vidste han kan lide. Problemet er bare at han kan lide det vi laver, der har altid været noget han kunne lide ved måltiderne - lige fra han var 8 mdr.

ja meget feder side altså denne her(;

er kun mig og min søn så ingen til at brokke sig over stoppet afløb kun mig,, og jeg hader at  gøre det rent,

lyder virkelig som en kamp.

ved slet ikke hvad jeg skal sige, men er heller ikke så klog på det punkt, men i har vel også snart fået alle råd?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.