Jeres holdning til børnefri-bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

Miamaja

Jeg kan godt forstaa det. det handler om JER

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Mie A

Synes det er syndt når babyer ikke må komme med til et bryllup.

Det kan godt blive lidt problematisk for de forældre, med helt små børn, som er inviteret.

Det er jo ikke alle der bare kan eller vil få deres helt små passet og så er det da ærgeligt at man som voksen ikke har mulighed for at fejre dagen sammen med sine nærmeste der skal giftes.

Kan ærlig talt ikke se hvordan en baby kan "ødelægge" et bryllup.

Anmeld

12. januar 2011

Brams

Anonym skriver:

Hej piger 

Jeg står i den situation, at jeg skal giftes i April og manden og jeg har valgt at gøre det til et børnefrit bryllup, da vi synes det er en voksen-fest, som handler om os, og hvor vi ikke har lyst til at skulle tage ekstra hensyn til små børn 

De fleste i vores familie er helt forstående og synes kun en "fri-aften", hvor de kan koncentrere sig om om os og sig selv er en fantastisk idé..

Men jeg har dog en veninde, som lige er blevet mor og nok kun vil komme i et begrænset antal timer - hvis hun overhovedet kommer - da hun ikke vil efterlade sit barn, der er omkring 5 måneder når brylluppet sker. Hun er faktisk lidt småsur over at jeg sagde nej, da hun begyndte at snakke om at hun bare ville tage hende med. Skal samtidig siges, at hun var til en fødselsdags-fest et par måneder efter barnet blev født, hvor barnet blev passet fra sidst på eftermiddagen og sov ved hendes søster til morgenen efter.

Min beslutning er altså taget, hendes lille pige skal ikke med! Men jeg kunne meget godt tænke mig at høre jeres meninger som mødre, om hvorfor I ville kunne tage til en fest uden jeres børn - og om I så ville springe vielsen over?

Eller hvorfor I ikke kunne, hvis det er sagen.. 

- og om det så er iorden at hun først kommer til festen (og ikke vielsen) og måske smutter inden dessert/lige efter dessert?  

- Det skal til slut lige siges, at jeg ikke har et problem med børn, tværtimod, ELSKER DEM! - og har heller ikke problemer med at tage hensyn til små børn normalt, også til fester, nytårsaften osv. - men vi ønsker bare at vores bryllup skal være en voksen fest 

Vores bryllup var også et børnefrit-bryllup og vi havde ingen bøvl fra vores gæster, så det forløb ret smertefrit.

Tror dog nok, jeg ville gøre en undtagelse for et enkelt par, der har så lille et barn, da jeg ikke synes det giver samme uro som en hel flok mindre børn der løber og leger, giver det mening

Tror også at de andre med børn, godt vil kunne se forskellen på at de ikke må tage deres børn med, selv om "den lille nye" godt må.

Håber I finder en løsning og rigtig god fest.

Anmeld

12. januar 2011

Mie A

Synes du selv skal bestemme, men helt ærligt havde jeg sgu ikke selv valgt at bede min veninde om enten at droppe hendes baby eller bare ikke komme med. Det er faktisk ikke pænt gjort af at i skulle forestille at være veninder. Og som mor, ved hun at hendes lille barn til alle tider SKAL være vigtigt, ikke dig.

Så tja, jeg synes det er sørgeligt du fravælger din veninde fordi hun gerne vil være en god mor for sit barn, og igen, hun går jo bare hvis barnet er utilfreds, så det er jo ikke lige frem fordi din fest bliver ødelagt.

Men at være mor til så lille et barn, bør bare til alle tider komme før din bryllupsfest. Sorry, men synes det er tarveligt gjort når banret er så lille og stadig får flaske eller bliver ammet.

Jeg vil til enhver tid sige til mine veninder de er velkomne med deres bsbyer, ikke store børn, men så små at de skal have mad og være hos mor og far. De er mine veninder og de betyder så meget mere end den princip sag du er totalt låst fast i. Synes ikke du værdsætter din veninde nok når du vælger at sige nej til hendes baby.

Super godt skrevet - jeg er fuldstændig enig!

Anmeld

12. januar 2011

lisbethita

Anonym skriver:

Hej piger 

Jeg står i den situation, at jeg skal giftes i April og manden og jeg har valgt at gøre det til et børnefrit bryllup, da vi synes det er en voksen-fest, som handler om os, og hvor vi ikke har lyst til at skulle tage ekstra hensyn til små børn 

De fleste i vores familie er helt forstående og synes kun en "fri-aften", hvor de kan koncentrere sig om om os og sig selv er en fantastisk idé..

Men jeg har dog en veninde, som lige er blevet mor og nok kun vil komme i et begrænset antal timer - hvis hun overhovedet kommer - da hun ikke vil efterlade sit barn, der er omkring 5 måneder når brylluppet sker. Hun er faktisk lidt småsur over at jeg sagde nej, da hun begyndte at snakke om at hun bare ville tage hende med. Skal samtidig siges, at hun var til en fødselsdags-fest et par måneder efter barnet blev født, hvor barnet blev passet fra sidst på eftermiddagen og sov ved hendes søster til morgenen efter.

Min beslutning er altså taget, hendes lille pige skal ikke med! Men jeg kunne meget godt tænke mig at høre jeres meninger som mødre, om hvorfor I ville kunne tage til en fest uden jeres børn - og om I så ville springe vielsen over?

Eller hvorfor I ikke kunne, hvis det er sagen.. 

- og om det så er iorden at hun først kommer til festen (og ikke vielsen) og måske smutter inden dessert/lige efter dessert?  

- Det skal til slut lige siges, at jeg ikke har et problem med børn, tværtimod, ELSKER DEM! - og har heller ikke problemer med at tage hensyn til små børn normalt, også til fester, nytårsaften osv. - men vi ønsker bare at vores bryllup skal være en voksen fest 

Hej... Stort tillykke med, at du skal giftes! FEDT!!!!!!!!!

Hmmm.... altså jeg synes jo det er helt fair at lave det til en voksenfest og børnefri. Men måske er jeg dobbelmoralsk, fordi jeg synes det ville være ok hun tog barnet med, fordi det ikke er ret gammelt. Jeg tror ikke personligt, at jeg ville nægte min veninde, hvis hun havde så lille en baby at tage hende med, hvis det betyder så meget for hende, selvom det er en børnefri dag. Det burde andre også være forstående overfor. Anyway...sådan ser jeg nok på det (som den eneste, ser det ud til, he he)

MEN...jeg synes jo det er fint, at du følger dit hjerte og står ved din holdning. Det må din veninde jo respektere. Det ville jeg i hvert fald gøre.

Håber du får dig et super godt bryllup. Kig på min blog om bryllupper, hvis du har lyst. www.vintagebrud.dk ;-)

Ha en fantastisk aften ;-)

Kram

Anmeld

12. januar 2011

Hasselnødden

Som tidl. skrevet af andre, så er det fuldt legalt at I vil have det på den måde den dag.

Vi holder vores bryllup i juni sammen med Elias' navnefest og den kommer kun til at fylde minimal kort tid, vi har fået borgmesteren til at vie os på stranden ved det hus, vi er. Men hele dagen er i børnenes tegn, dresscode er afslappet tøj, vi vil hverken se slips, jakkesæt, stiletter eller balkjoler.. det skal være tøj der kan løbes og tumles i når vi skal spille rundbold, fodbold, tag-fat og des lige. Vi skal have helstegt pattegris, flødekartofler og salat og flute. Og hjertekager til brylluppet, som dessert. Jeg skal have min hvide brudekjole og slør på og gå ned af en strandsti ført af min far, igennem en blomsterport hvor min dejlige gemal og min skønne dreng venter sammen med præsten og resten af familien som ingenting ved da det er hemmeligt

Anmeld

12. januar 2011

Hasselnødden

Mie A skriver:

Super godt skrevet - jeg er fuldstændig enig!

Er altså også enig her. Godt skrevet - selvom jeg på en måde syntes det er fint nok at hun har valgt det, som hun har gjort. Men det er nok mere begrundet af at ts ikke er min veninde  Jeg ville nok ikke vælge at komme til brylluppet, hvis min lille skat ikke var velkommen. Så måtte vi komme en anden dag og sige tillykke.

Anmeld

12. januar 2011

Mumto3

Vi holdt børnefrit bryllup og var og er vildt glade for den beslutning, også selvom det betød at min gode veninde ikke var med til festen om aftenen. (hun var med i kirken, hvor hendes mor gik tur med barnevogenen udenfor imens, og hun var med til receptionen)

Vi har været til rigtig mange brylluppere, og ja, jeg har været vildt irriteret over det, de gange der har været babyer med! Hvsi det er børnebryllup hvor der er en masse børn og der er lagt op til at det, så er det fint nok med børn. Men traditionelle brylluppere hvor man sidder ned i mange timer og der er taler og indslag af forskellig slags, så er det vildt irriterede med babyer. Der er et rend frem og tilbage hver gang der er en lyd i babyalarmen, og så skal baby skiftes og så skal baby have mad og så skal baby lullues i søvn. SUK det er anstrengende at sidde ved bord med nogen som konstant lige skal noget andet (læs: noget med deres baby).

Jeg har også selv prøvet at være til bryllup med en baby, og det er altså heller ikke sjovt at være den der løber frem og tilbage, og man sidder på nåle og håber på at baby ikke pludselig sætter i et hyl midt under gommens tale hvor alle sidder med våde øjne. Man kan ikke have baby inden til festen fordi baby konstant bliver vækket af masser af klapsavler eller folk der banker i tallerknerne osv. og når baby står ude et eller andet sted, så løber man konstant frem og tilbage.

Så jeg er en stor fortaler for brylluppere uden børn/babyer

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Vi holdt børnefrit bryllup og var og er vildt glade for den beslutning, også selvom det betød at min gode veninde ikke var med til festen om aftenen. (hun var med i kirken, hvor hendes mor gik tur med barnevogenen udenfor imens, og hun var med til receptionen)

Vi har været til rigtig mange brylluppere, og ja, jeg har været vildt irriteret over det, de gange der har været babyer med! Hvsi det er børnebryllup hvor der er en masse børn og der er lagt op til at det, så er det fint nok med børn. Men traditionelle brylluppere hvor man sidder ned i mange timer og der er taler og indslag af forskellig slags, så er det vildt irriterede med babyer. Der er et rend frem og tilbage hver gang der er en lyd i babyalarmen, og så skal baby skiftes og så skal baby have mad og så skal baby lullues i søvn. SUK det er anstrengende at sidde ved bord med nogen som konstant lige skal noget andet (læs: noget med deres baby).

Jeg har også selv prøvet at være til bryllup med en baby, og det er altså heller ikke sjovt at være den der løber frem og tilbage, og man sidder på nåle og håber på at baby ikke pludselig sætter i et hyl midt under gommens tale hvor alle sidder med våde øjne. Man kan ikke have baby inden til festen fordi baby konstant bliver vækket af masser af klapsavler eller folk der banker i tallerknerne osv. og når baby står ude et eller andet sted, så løber man konstant frem og tilbage.

Så jeg er en stor fortaler for brylluppere uden børn/babyer

Det er nemlig præcis sådan jeg har det! 

Jeg er jo på ingen måde sur, hvis min veninde vælger ikke at komme og jeg ved godt at hun elsker sin lille pige og ville aldrig bede hende vælge mellem os... Jeg ved godt at det er at være Mor er en stor ting.. Men jeg synes mange af dem, som har travlt med at "dømme" min beslutning glemmer at min veninde jo HAR efterladt sin lille datter før endda over et halvt døgn, da hun var til fødselsdagsfest for nylig.. - og hvorfor kan hun undvære sin datter til en lille fødselsdag men hun SKAL bare have hende med til vores fine, voksen fest? Det er jo en fest med flot tøj, stor kjole, en dyr restaurant med 3-retters middag og fri alkohol. Det vil faktisk ikke være fair for nogle parter, mine andre gæster eller mig! For selv hvis hendes lille pige skulle med, ville hun jo stadig tage tidligt afsted, når festen blev for "vild" for lillepigen.

Og jeg synes sgu de punkter du nævner er så rammende, at moderen skal rende konstant, at barnet vil skrige, at det ikke kan være derinde pga "larmen" og det skal jo heller ikke være sådan at folk skal tage hensyn til et lille barn - men er jo sådan det ville blive, hvis hendes barn skulle med - for er ikke sådan vi har planlagt det.. 

Så jeg holder mig til min beslutning, som fleretallet jo også er enig med mig i  - vi holder en børnefri-fest, som kun handler om os, det er trods alt den eneste gang i vores liv, at det bliver sådan 

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Er altså også enig her. Godt skrevet - selvom jeg på en måde syntes det er fint nok at hun har valgt det, som hun har gjort. Men det er nok mere begrundet af at ts ikke er min veninde  Jeg ville nok ikke vælge at komme til brylluppet, hvis min lille skat ikke var velkommen. Så måtte vi komme en anden dag og sige tillykke.

Og det ville jeg også kunne forstå...

Men ikke hvis jeg vidste du godt kunne undvære dit barn næsten et døgn, et par måneder før brylluppet, men ikke kunne undvære dit barn på min bryllupsdag 

Enten kan man, eller også kan man ikke! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.