Jeres holdning til børnefri-bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2011

D.B.L

Til vores bryllup i sin tid hed det sig at alle børn under 1/2 år selvf var velkomne men at det ikke ville blive taget hensyn -ment at musik osv ikke ville blive skruet ned osv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

Ønskebarnet

Anonym skriver:

Hej piger 

Jeg står i den situation, at jeg skal giftes i April og manden og jeg har valgt at gøre det til et børnefrit bryllup, da vi synes det er en voksen-fest, som handler om os, og hvor vi ikke har lyst til at skulle tage ekstra hensyn til små børn 

De fleste i vores familie er helt forstående og synes kun en "fri-aften", hvor de kan koncentrere sig om om os og sig selv er en fantastisk idé..

Men jeg har dog en veninde, som lige er blevet mor og nok kun vil komme i et begrænset antal timer - hvis hun overhovedet kommer - da hun ikke vil efterlade sit barn, der er omkring 5 måneder når brylluppet sker. Hun er faktisk lidt småsur over at jeg sagde nej, da hun begyndte at snakke om at hun bare ville tage hende med. Skal samtidig siges, at hun var til en fødselsdags-fest et par måneder efter barnet blev født, hvor barnet blev passet fra sidst på eftermiddagen og sov ved hendes søster til morgenen efter.

Min beslutning er altså taget, hendes lille pige skal ikke med! Men jeg kunne meget godt tænke mig at høre jeres meninger som mødre, om hvorfor I ville kunne tage til en fest uden jeres børn - og om I så ville springe vielsen over?

Eller hvorfor I ikke kunne, hvis det er sagen.. 

- og om det så er iorden at hun først kommer til festen (og ikke vielsen) og måske smutter inden dessert/lige efter dessert?  

- Det skal til slut lige siges, at jeg ikke har et problem med børn, tværtimod, ELSKER DEM! - og har heller ikke problemer med at tage hensyn til små børn normalt, også til fester, nytårsaften osv. - men vi ønsker bare at vores bryllup skal være en voksen fest 

Jeg blev gift med min mand i dec sidste år og vi valgte også alle børn fra til selve festen.

Der var dog et par som blev så fornærmet over det at de ikke ville komme  bare synd for dem for vi havde da en kanon dag

Anmeld

15. januar 2011

Bom

MariaE skriver:

Synes du selv skal bestemme, men helt ærligt havde jeg sgu ikke selv valgt at bede min veninde om enten at droppe hendes baby eller bare ikke komme med. Det er faktisk ikke pænt gjort af at i skulle forestille at være veninder. Og som mor, ved hun at hendes lille barn til alle tider SKAL være vigtigt, ikke dig.

Så tja, jeg synes det er sørgeligt du fravælger din veninde fordi hun gerne vil være en god mor for sit barn, og igen, hun går jo bare hvis barnet er utilfreds, så det er jo ikke lige frem fordi din fest bliver ødelagt.

Men at være mor til så lille et barn, bør bare til alle tider komme før din bryllupsfest. Sorry, men synes det er tarveligt gjort når banret er så lille og stadig får flaske eller bliver ammet.

Jeg vil til enhver tid sige til mine veninder de er velkomne med deres bsbyer, ikke store børn, men så små at de skal have mad og være hos mor og far. De er mine veninder og de betyder så meget mere end den princip sag du er totalt låst fast i. Synes ikke du værdsætter din veninde nok når du vælger at sige nej til hendes baby.

Er total enig med dig..

Til ts: Hvis du var min veninde var jeg desværre ikke kommet til dit bryllup..  Uanset om det er den største dag i dit liv.. Et så lille barn skal være sammen med sin mor og far..

Da min datter var 5 mdr kunne jeg ikke engang køre på tanken imens far var sammen med hende, jeg er og bliver den største hønemor..

Anmeld

15. januar 2011

Medin

Jeg skal selv giftes i april i år, og vi har også vælgt børne-fri bryllup.

Vi har ingen børn selv, og sys det er en voksen fest, som du selv skriver, så forstår godt dit valg.

Anmeld

15. januar 2011

snefnug

Jeg vil lige starte med at sige, at jeg ikke har læst hele trådene igennem.

Var jeg blevet inviteret til et bryllup uden børn da min dreng var 5 mdr gammel, havde jeg spurgt om jeg måtte tage ham med, da jeg stadigvæk ammede fuldt ud, og han skulle ikke have andet mad før han var 6 mdr.  Også måtte det være op til brudeparret om de ville se mig med barn.

Men jeg mener også helt klart at det er dem der holder festen der bestemmer om der skal børn med eller ej. Min dreng er lige blevet 3 år og 2 gange sidste år var vi til bryllup unden børn og der blev han selvfølgelig passet og faren og jeg nød en friaften i godt selvskab med mennesker vi holder af

Anmeld

15. januar 2011

Ønskebarnet

Medin skriver:

Jeg skal selv giftes i april i år, og vi har også vælgt børne-fri bryllup.

Vi har ingen børn selv, og sys det er en voksen fest, som du selv skriver, så forstår godt dit valg.

I skal gøre hvad i selv syntes for det er JERES fest .

Held og lykke med brylluppet  er det kirkebryllup ?

Anmeld

15. januar 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Hvis jeg havde et barn på 5 mdr. og var inviteret til bryllup, ville jeg ikke tøve et sekund med at lade barnet passe. Jeg synes, I har taget det helt rigtige valg, så stor cadeau til dig

Mange tak, vi glæder os også til en rigtig dejlig aften i selskab med vores familie og venner 

Anmeld

15. januar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Mange tak, vi glæder os også til en rigtig dejlig aften i selskab med vores familie og venner 

Forståeligt! Rigtig god fest - det bliver en uforglemmelig dag

Anmeld

15. januar 2011

Anonym trådstarter

Ønskebarnet skriver:

Jeg blev gift med min mand i dec sidste år og vi valgte også alle børn fra til selve festen.

Der var dog et par som blev så fornærmet over det at de ikke ville komme  bare synd for dem for vi havde da en kanon dag

Åh, havde du et godt bryllup?

Det er også det jeg frygter, men sådan er det jo, man kan jo ikke tage hensyn til alle 

Anmeld

15. januar 2011

Anonym trådstarter

Ønskebarnet skriver:

I skal gøre hvad i selv syntes for det er JERES fest .

Held og lykke med brylluppet  er det kirkebryllup ?

Var det til mig eller Medin? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.