Jeres holdning til børnefri-bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

Tulle28

Det er JERES dag og JERES fest, så hvis du vil have at den skal være børnefri, jamen så er den jo ikke længere!! Dog vil jeg sige, at hvis det kan arrangeres sådan så dem, der evt. måtte have ammebørn, kan "opbevare" børnene i nærheden med en barnepige, så er det jo en stor luksus. Og hvis det ikke kan lade sig gøre, jamen så må dem som ammer og ikke vil betale for at have barnepigen boende i nærheden jo blive hjemme!

Edit: (Glemte lige at svare på dit spørgsmål): Vi var til bryllup i sommers, hvor børn ikke var velkomne - vi valgte at installere mine forældre på et hotel i nærheden (hvor vi også selv skulle overnatte) så de passede under vielsen, jeg tog hjem og ammede og så til fest. Om aftenen fik min datter flaske og så var vi hjemme igen ved 3-tiden om natten, hvor jeg overtog min datter igen. Ingen problemer dér.

Jeg synes det er helt fint at din veninde bare deltager det hun kan - hvis I har valgt at det skal være en børnefri dag/aften og hun har et lille barn, så må I jo være flexible hele vejen rundt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Sildefisk

Vi skal giftes til sommer - uden børn! Min venindes lille baby er self. undtaget. Vores egne to på hhv 22 mdr og 8 mdr bliver passet ude, da vi synes de er for små til at få noget ud af at skulle være til en fest hvor man sidder ned størstedelen af tiden.

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Det er JERES dag og JERES fest, så hvis du vil have at den skal være børnefri, jamen så er den jo ikke længere!! Dog vil jeg sige, at hvis det kan arrangeres sådan så dem, der evt. måtte have ammebørn, kan "opbevare" børnene i nærheden med en barnepige, så er det jo en stor luksus. Og hvis det ikke kan lade sig gøre, jamen så må dem som ammer og ikke vil betale for at have barnepigen boende i nærheden jo blive hjemme!

Mange tak for dit fine svar 

Der er slet ikke nogle amme-børn til den tid (inkl. venindens pige, da hun er flaskebarn nu), så det er slet ikke et problem 

Anmeld

12. januar 2011

ekzunz

Jeg synes det er helt i orden at holde et børnefrit bryllup - det ville jeg også selv foretrække. Men jeg kan ikke forstå hvorfor børnene ikke må komme med i kirken (sådan læser jeg det) Det kan da ikke gøre noget, og så kan din veninde også være med til det meste af festen.

Anmeld

12. januar 2011

Corn

Anonym skriver:

Hej piger 

Jeg står i den situation, at jeg skal giftes i April og manden og jeg har valgt at gøre det til et børnefrit bryllup, da vi synes det er en voksen-fest, som handler om os, og hvor vi ikke har lyst til at skulle tage ekstra hensyn til små børn 

De fleste i vores familie er helt forstående og synes kun en "fri-aften", hvor de kan koncentrere sig om om os og sig selv er en fantastisk idé..

Men jeg har dog en veninde, som lige er blevet mor og nok kun vil komme i et begrænset antal timer - hvis hun overhovedet kommer - da hun ikke vil efterlade sit barn, der er omkring 5 måneder når brylluppet sker. Hun er faktisk lidt småsur over at jeg sagde nej, da hun begyndte at snakke om at hun bare ville tage hende med. Skal samtidig siges, at hun var til en fødselsdags-fest et par måneder efter barnet blev født, hvor barnet blev passet fra sidst på eftermiddagen og sov ved hendes søster til morgenen efter.

Min beslutning er altså taget, hendes lille pige skal ikke med! Men jeg kunne meget godt tænke mig at høre jeres meninger som mødre, om hvorfor I ville kunne tage til en fest uden jeres børn - og om I så ville springe vielsen over?

Eller hvorfor I ikke kunne, hvis det er sagen.. 

- og om det så er iorden at hun først kommer til festen (og ikke vielsen) og måske smutter inden dessert/lige efter dessert?  

- Det skal til slut lige siges, at jeg ikke har et problem med børn, tværtimod, ELSKER DEM! - og har heller ikke problemer med at tage hensyn til små børn normalt, også til fester, nytårsaften osv. - men vi ønsker bare at vores bryllup skal være en voksen fest 

Hvis jeg skulle holde fest, ville jeg gå ud fra, at dem der havde børn under 12 mdr havde dem med...

Vi skal selv til bryllup når Mutten er 8 mdr og han kommer også med.

Der er jo mange der fx ammer så længe

Anmeld

12. januar 2011

Mi

Anonym skriver:

Ja, i forhold til hvordan I ville gøre?

Jeg vil bare rigtig gerne høre din begrundelse?

Jeg er overhovedet ikke imod I er uenige, jeg er bare virkelig nysgerrig efter hvorfor?

Jeg har holdt bryllup, vi havde ikke inviteret venners børn eller mine kusiner/fætres børn. Mine niecer og nevøer var med, de var mellem 1 og 9 år gamle, der var 9 af dem. De ældste var brudebørn.

Jeg mener bare at hvis det er vigtig for din veninde at have sin lille datter med, som trodt alt ikke er fyldt et halvt år endnu, så kan det ikke rigtig skade noget. Du skriver at hun måske vil skrige, men så vil din veninde jo bare gå ud med hende. Jeg ville i hvert fald blive ked af det og stødt, hvis jeg ikke måtte tage mit barn med, når det ikke var ældre. Nu kender jeg jo ikke dit og venindens forhold, men det lyder på mig som om du ikke vil have det, fordi du nu engang har sagt det, og hun ikke skal have lov at presse dig til det. Hvis det er rigtigt, så lyder det mere som stædighed som en god begrundelse.

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

MarianneSonne skriver:

Jeg har holdt bryllup, vi havde ikke inviteret venners børn eller mine kusiner/fætres børn. Mine niecer og nevøer var med, de var mellem 1 og 9 år gamle, der var 9 af dem. De ældste var brudebørn.

Jeg mener bare at hvis det er vigtig for din veninde at have sin lille datter med, som trodt alt ikke er fyldt et halvt år endnu, så kan det ikke rigtig skade noget. Du skriver at hun måske vil skrige, men så vil din veninde jo bare gå ud med hende. Jeg ville i hvert fald blive ked af det og stødt, hvis jeg ikke måtte tage mit barn med, når det ikke var ældre. Nu kender jeg jo ikke dit og venindens forhold, men det lyder på mig som om du ikke vil have det, fordi du nu engang har sagt det, og hun ikke skal have lov at presse dig til det. Hvis det er rigtigt, så lyder det mere som stædighed som en god begrundelse.

Nej, har som sagt intet med hende at gøre 

Min mand og jeg er bare enige om at det skal være en voksen-fest, hvor ingen skal have børn med.

Hendes pige skal ikke med fordi resten af børnene ikke skal med, og vi har ikke lyst til at have børn med 

Anmeld

12. januar 2011

Malene76

Hej..

Vi holdt bryllup i juli 2010 og vi havde inviteret uden børn. Undervejs mens vi skrev invitationer, var vi da lidt i tvivl om hvordan folk ville reagere på at de blev inviteret uden deres bøn. Vi fik ret hurtig tilbagemeldinger der faktisk var meget positive, f.eks var der et par der var gået glip af det meste af en bryllupfest tidligere på året fordi de skulle løbe efter børnene. Et andet par så frem til en sjov fest uden at skulle tage hensyn til børnene. Vi havde den skønneste dag, helt som vi havde ønsket os med fast og dans til kl. 2. Folk var glade og meget nærværende. Skønt. Håber I får en rigtig god dag.

MVH Malene

Anmeld

12. januar 2011

Risen

HopinWishin skriver:

Jeg synes også klart at et bryllup er en dag for bruden og gommen, hvor de skal fejre kærligheden til hinanden... Det er en voksen fest =)

Håber I får et dejligt bryllup!!

Anmeld

12. januar 2011

Kløver

Hej piger 

Jeg står i den situation, at jeg skal giftes i April og manden og jeg har valgt at gøre det til et børnefrit bryllup, da vi synes det er en voksen-fest, som handler om os, og hvor vi ikke har lyst til at skulle tage ekstra hensyn til små børn 

De fleste i vores familie er helt forstående og synes kun en "fri-aften", hvor de kan koncentrere sig om om os og sig selv er en fantastisk idé..

Men jeg har dog en veninde, som lige er blevet mor og nok kun vil komme i et begrænset antal timer - hvis hun overhovedet kommer - da hun ikke vil efterlade sit barn, der er omkring 5 måneder når brylluppet sker. Hun er faktisk lidt småsur over at jeg sagde nej, da hun begyndte at snakke om at hun bare ville tage hende med. Skal samtidig siges, at hun var til en fødselsdags-fest et par måneder efter barnet blev født, hvor barnet blev passet fra sidst på eftermiddagen og sov ved hendes søster til morgenen efter.

Min beslutning er altså taget, hendes lille pige skal ikke med! Men jeg kunne meget godt tænke mig at høre jeres meninger som mødre, om hvorfor I ville kunne tage til en fest uden jeres børn - og om I så ville springe vielsen over?

Eller hvorfor I ikke kunne, hvis det er sagen.. 

- og om det så er iorden at hun først kommer til festen (og ikke vielsen) og måske smutter inden dessert/lige efter dessert?  

- Det skal til slut lige siges, at jeg ikke har et problem med børn, tværtimod, ELSKER DEM! - og har heller ikke problemer med at tage hensyn til små børn normalt, også til fester, nytårsaften osv. - men vi ønsker bare at vores bryllup skal være en voksen fest 

Jeg synes dte er fint man tager en beslutning, og når din veninde nu før har fået den lille passet, kunne hun evt også få det gjort et par timer denne gang

Jeg synes det er ok, man vælger, jeg har feks valgt at der til vores barnedåb ikke skal børn med, udover vores eget, men det hænger også sammen med der er så få små børn i vores familie, og kun 1 par af de venner som skal med, som har mindre børn, at de var glade for at få en "fri-dag" og så valgte vi at fætre/kusiner ikke skal med, derfor er der ingen af de evt små børn der skulle være der heller kan komme med.

Synes da du skulle ta en snak med din veninde om hvornår og længe hun vil være der, for hvis hun kun lige kommer ind og spiser, kan det jo være man er nød til at tage dette i betragtning i forhold til bordplanen. Jeg synes dte er fint hvis i kan finde løsning, alt efter hvor længe og hvornår den lille kan blive passet

Håber i får en fantastisk dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.