Jeres holdning til børnefri-bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

lion

Anonym skriver:

Hej piger 

Jeg står i den situation, at jeg skal giftes i April og manden og jeg har valgt at gøre det til et børnefrit bryllup, da vi synes det er en voksen-fest, som handler om os, og hvor vi ikke har lyst til at skulle tage ekstra hensyn til små børn 

De fleste i vores familie er helt forstående og synes kun en "fri-aften", hvor de kan koncentrere sig om om os og sig selv er en fantastisk idé..

Men jeg har dog en veninde, som lige er blevet mor og nok kun vil komme i et begrænset antal timer - hvis hun overhovedet kommer - da hun ikke vil efterlade sit barn, der er omkring 5 måneder når brylluppet sker. Hun er faktisk lidt småsur over at jeg sagde nej, da hun begyndte at snakke om at hun bare ville tage hende med. Skal samtidig siges, at hun var til en fødselsdags-fest et par måneder efter barnet blev født, hvor barnet blev passet fra sidst på eftermiddagen og sov ved hendes søster til morgenen efter.

Min beslutning er altså taget, hendes lille pige skal ikke med! Men jeg kunne meget godt tænke mig at høre jeres meninger som mødre, om hvorfor I ville kunne tage til en fest uden jeres børn - og om I så ville springe vielsen over?

Eller hvorfor I ikke kunne, hvis det er sagen.. 

- og om det så er iorden at hun først kommer til festen (og ikke vielsen) og måske smutter inden dessert/lige efter dessert?  

- Det skal til slut lige siges, at jeg ikke har et problem med børn, tværtimod, ELSKER DEM! - og har heller ikke problemer med at tage hensyn til små børn normalt, også til fester, nytårsaften osv. - men vi ønsker bare at vores bryllup skal være en voksen fest 

Jeg har 2 børn er helt selv med på at et Bryllup godt kan være børnefrit.

Jeg ville så tage højde for om hvor lille babyen var og om det var blevet passet før.

Jeg har været ude for dette: Blev inviteret til et bryllup, de ville helst ikke ha børn med og jeg sagde: "min datter ville være ca 9 mdr på det tidspunkt og jeg ville gerne ha hende med, da hun kun havde været passet max 4 timer ialt, og skulle vi til brylluppet vilel det blive til ca 24 timers passning." Jeg måtte godt tage hende med, men det blev ændret grundet en emsig søster til bruden. Men vi endte med at få nogle andre til at passe hende og hun blev passet ca 20-24 timer.

Hvis jeg havde mulighed for det ville jeg komme til hele festen, hvis det var muligt med passning og min baby ikke var for lille/ung.

Hvis jeg kun kunne være med til noget af brylluppet ville jeg nok spørge bruden, om hvornår/hvor hun helst ville ha jeg kom, feks. vielse eller ved festen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Da vi blev gift var det også uden børn  Selvføgelig hvis der havde været en lille nyfødt måtte h*n selvfølgelig gerne komme

Det er jeres bryllup og jer der bestemmer

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

Lou87 skriver:

Jeg deler din holding til at det er en voksenfest og JERES dag den dag...  Det er helt okay!!

Jeg ved dog ikke hva jeg selv ville gøre til den tid, kommer nok an på hvor store mine børn er om de skal med..
Og tror da jeg ville tage dem med til vielsen, men måske så ikke festen, det er svært og sige.. Men ved jo at mange ville være der til og kunne tage sig af dem.
NÅ men nok om min egen fest og egen børn.

Hvis jeg fik en invitation til fest hvor barnet ikk stod på ville jeg klart ikk spørge om det var ok det var med , med mindre værten dvs dig - selv sagde det og tilbød det.
Hun skal ikk bestemme hvordan jeres fest skal være...
Og hvis ikke hun vil komme til mere end meget lidt af festen, så er det jo hendes problem. Hvis hendes barn er 5 måneder når i skal holde festen, så synes jeg det er noget fis hun ikk kan få barnet passet bare for en enkelt dag.. hun kan jo sagtens køre (lidt tidligt) og hente barnet så det sover hjemme stadigvæk.
Det var jo noget helt andet hvis barnet var helt nyfødt eller lign.

Men ja - du synes måske bare hun er en bedre veninde end omvendt... ?? Sådan er det jo desværre nogengange, at man finder ud af de ikk er så god en ven som man troede.

Ha en fantastisk fest !!!
Glæder mig til det bliver min tur en dag..

Jeg tror ihvertfald vi har nogle forskellige holdninger til hvordan man er veninder, men hun er en af mine tætteste veninder, så tror jeg ikke 

Jeg er ihvertfald rigtig glad for dit svar, mange tak 

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

Tropez skriver:

Jeg synes det er helt ok, jeg var til en venindes bryllup for 3 år siden og de havde deres 4 piger plus andre børn fra familien, og det blev simpelthen for meget til sidst, og man kunne ikke høre en skid i kirken, og følte lidt at festen gik op i børnene, og når der blev holdt taler, var børnene i centrum og skulle kommentere alting, jeg har selv tænkt mig at holde et børnefri bryllup når den dag kommer for det er bare en voksenfest, hvis det bliver planlagt som en voksenfest, jeg er selv inviteret til bryllup i år den 20 august, hvor det ikke er et traditionelt kirkebryllup, og hvor det ikke er det helt store skrud, min veninde her har sagt, at det eneste barn som dog får lov til at komme med til hendes bryllup er hendes egen søn som er omkring 9 mdr der, men så fandt vi ud af at jeg er gravid og skal føde i slutningen af juli starten af august, alt efter om jeg føder før eller efter termin, og hun har derfår sagt at min baby godt må komme med fordi den er så nyfødt på det tidspunkt, hvilket jeg er meget taknemmelig for, men havde mit barn været ældre omkring de 3 mdr og op ville jeg godt kunne efterlade det hjemme hos mormor eller noget, ja selv efter en måned, men din veninde kunne godt respektere dit valg og komme selv det er helt klart 

Det er nemlig også derfor vi er enige om at det skal være en voksen fest, men er da også et par af vores vores familie medlemmer, som tager deres ældre børn med i kirken (børn på 8-9 år), fordi de gerne vil se vielsen - og det er helt fint, og så bliver de børn passet bagefter, mens forældrene og vi tager videre... 

Anmeld

12. januar 2011

Lou87

Anonym skriver:

Jeg tror ihvertfald vi har nogle forskellige holdninger til hvordan man er veninder, men hun er en af mine tætteste veninder, så tror jeg ikke 

Jeg er ihvertfald rigtig glad for dit svar, mange tak 

Okay , det er jo også dig der aller bedst kan dømme det..
Men måske hun så har svært ved og indrømme hun har noget adskilles besvær med sit barn ?? det er der nogen der har jo..
Du må jo prøve og tage en snak mere med hende ang hva hun har fundet ud af og måske starte ud med du virkelig ville blive glad for hvis hun kom til det hele da det ville betyde meget for dig at netop hun kom og du håber at hun kan forstå du gerne vil ha det bare er en voksen dag den dag ?? det da et forsøg værd, så åbner hun måske op..

Og jamen velbekomme da

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

Lou87 skriver:

Okay , det er jo også dig der aller bedst kan dømme det..
Men måske hun så har svært ved og indrømme hun har noget adskilles besvær med sit barn ?? det er der nogen der har jo..
Du må jo prøve og tage en snak mere med hende ang hva hun har fundet ud af og måske starte ud med du virkelig ville blive glad for hvis hun kom til det hele da det ville betyde meget for dig at netop hun kom og du håber at hun kan forstå du gerne vil ha det bare er en voksen dag den dag ?? det da et forsøg værd, så åbner hun måske op..

Og jamen velbekomme da

Det prøvede jeg faktisk her kort før jul, da vi snakkede om vielsen osv, og jeg prøvede at komme ind på emnet om at det var voksen bryllup - og det gjorde hun klart, at det ville hun ikke snakke med mig om, for hun var så uenig med mig - og kunne tydeligt mærke, at hun blev helt sur over jeg nævnte det.

Men tror jeg forsøger igen, det var et godt råd 

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Min holdning er klart:

Det er Jeres dag, og dine gæster får en invitation som de kan takke ja til eller nej til.

Hvis jeg selv enggang skal holde en stor fest som bryllup eller ande bliver det uden børn - jeg elsker børn har snart 3 selv og et bonus barn - men jeg vil sku have min fest i fred uden skrigende unger der løber omkring i sodanvandssukkershock og lige pludselig er trætte.

Børn er jo også af den stæbning at de sjældendt holder sig til mor og far den aften men søger til bedsteforældre mostre og onkler, og jeg vil heller ikke ødelægge festen for de andre - giver det mening:0)

Mine egne børn ville også blive passet - hvis vi skulle giftes måtte de være med til spisning og så var det hjem:0)

Så jeg synes det er helt i orden at i gør som i gør - din veninde må jo komme fornogle timer, blive helt væk eller finde en babysitter. Du har taget stilling - og hvis du siger ja til en skal du jo også sige ja til alle andre.

Håber i får en fantastisk dag:0)

Knus

Mange tak for dit svar.

Det satte mit eget lidt i perspektiv, at høre det fra din vinkel  - og jeg er utrolig glad for at høre at du kan forstå mig/os og vores tanker bag vores valg. Tak! 

For er netop de grunde du nævner, der har gjort vi tog den beslutning. Vi har jo også småbørn i familien, som er utrolig glade for både mig og min mand, og jeg har altid været lidt af en "børne-magnet" - samme med min mand. Vi oplever ofte, at når vi dukker op til en familiefest, vil børnene straks op til os, så vi render altid rundt med et barn på armen 

så det ville blive rigtig svært for os at have en fest, hvor børnene var med, uden det ville komme til at handle om dem, da de alle gerne vil være ved mig og min mand... Så jeg kan lige se det for mig: min mand og jeg i vores fine tøj med et barn på hvert ben, hihi  

Anmeld

12. januar 2011

Lou87

Anonym skriver:

Det prøvede jeg faktisk her kort før jul, da vi snakkede om vielsen osv, og jeg prøvede at komme ind på emnet om at det var voksen bryllup - og det gjorde hun klart, at det ville hun ikke snakke med mig om, for hun var så uenig med mig - og kunne tydeligt mærke, at hun blev helt sur over jeg nævnte det.

Men tror jeg forsøger igen, det var et godt råd 

Oki.. ja det er sku svært så

Men ja du må prøve dig frem, hvis i er gode veninder kan i jo nok snakke om det og finde en fælles forståelse for det hele

Held og lykke

Anmeld

12. januar 2011

Mi

Jeg oplever at det er meget udbredt at venners børn ikke er inviteret med til bryllupper, ligesom færtre og kusiners børn heller ikke er med. Men jeg ville aldrig undlade at invitere mine niecer og nevøer. De er en lige så stor del af familien som deres forældre er, og skal selvfølgelig med og opleve den store dag.

I forhold til det 5 mdr gamle barn, så kan jeg ikke se hvordan det skulle gøre dagen mindre god for jer, at det er med. Hun render jo ikke rundt om bordet under talerne eller lignende. Så det syntes jeg helt ærligt er lidt at gå i små sko, hvis det betyder noget for din veninde at have hende med.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

12. januar 2011

Chewy

Jeg synes også, det er HELT okay. Det er jeres dag, og jer der skal være midtpunkt. Det er ikke altid så nemt, når der er børn med. Faktisk overvejer jeg også, at det skal være sådan til vores bryllup også

Håber I får en skøn dag i kærlighedens navn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.