Anonym skriver:
Hej piger 
Jeg står i den situation, at jeg skal giftes i April og manden og jeg har valgt at gøre det til et børnefrit bryllup, da vi synes det er en voksen-fest, som handler om os, og hvor vi ikke har lyst til at skulle tage ekstra hensyn til små børn 
De fleste i vores familie er helt forstående og synes kun en "fri-aften", hvor de kan koncentrere sig om om os og sig selv er en fantastisk idé..
Men jeg har dog en veninde, som lige er blevet mor og nok kun vil komme i et begrænset antal timer - hvis hun overhovedet kommer - da hun ikke vil efterlade sit barn, der er omkring 5 måneder når brylluppet sker. Hun er faktisk lidt småsur over at jeg sagde nej, da hun begyndte at snakke om at hun bare ville tage hende med. Skal samtidig siges, at hun var til en fødselsdags-fest et par måneder efter barnet blev født, hvor barnet blev passet fra sidst på eftermiddagen og sov ved hendes søster til morgenen efter.
Min beslutning er altså taget, hendes lille pige skal ikke med! Men jeg kunne meget godt tænke mig at høre jeres meninger som mødre, om hvorfor I ville kunne tage til en fest uden jeres børn - og om I så ville springe vielsen over?
Eller hvorfor I ikke kunne, hvis det er sagen..
- og om det så er iorden at hun først kommer til festen (og ikke vielsen) og måske smutter inden dessert/lige efter dessert?
- Det skal til slut lige siges, at jeg ikke har et problem med børn, tværtimod, ELSKER DEM! - og har heller ikke problemer med at tage hensyn til små børn normalt, også til fester, nytårsaften osv. - men vi ønsker bare at vores bryllup skal være en voksen fest 
Jeg har 2 børn er helt selv med på at et Bryllup godt kan være børnefrit.
Jeg ville så tage højde for om hvor lille babyen var og om det var blevet passet før.
Jeg har været ude for dette: Blev inviteret til et bryllup, de ville helst ikke ha børn med og jeg sagde: "min datter ville være ca 9 mdr på det tidspunkt og jeg ville gerne ha hende med, da hun kun havde været passet max 4 timer ialt, og skulle vi til brylluppet vilel det blive til ca 24 timers passning." Jeg måtte godt tage hende med, men det blev ændret grundet en emsig søster til bruden. Men vi endte med at få nogle andre til at passe hende og hun blev passet ca 20-24 timer.
Hvis jeg havde mulighed for det ville jeg komme til hele festen, hvis det var muligt med passning og min baby ikke var for lille/ung.
Hvis jeg kun kunne være med til noget af brylluppet ville jeg nok spørge bruden, om hvornår/hvor hun helst ville ha jeg kom, feks. vielse eller ved festen