Jeres holdning til børnefri-bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

SpunkenJo

Bryllup = voksenfest og altså absolut uden børn!

- ammer man, kan det løses med en barnepige der holder sig i nærheden, og så henter moren væk fra festen når de er tid, men som udgangspunkt mener jeg bestemt ikke at børn skal være med til et bryllup!
BASTA!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Anonym trådstarter

MarianneSonne skriver:

Jeg oplever at det er meget udbredt at venners børn ikke er inviteret med til bryllupper, ligesom færtre og kusiners børn heller ikke er med. Men jeg ville aldrig undlade at invitere mine niecer og nevøer. De er en lige så stor del af familien som deres forældre er, og skal selvfølgelig med og opleve den store dag.

I forhold til det 5 mdr gamle barn, så kan jeg ikke se hvordan det skulle gøre dagen mindre god for jer, at det er med. Hun render jo ikke rundt om bordet under talerne eller lignende. Så det syntes jeg helt ærligt er lidt at gå i små sko, hvis det betyder noget for din veninde at have hende med.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Det er helt okay at du har den holdning, men det ændrer nu ikke noget for mig - især fordi et skrigende barn er lige så irriterende som et barn som løber rundt om bordet  i min verden - hvis ikke mere...

Der kommer hverken niecer eller nevøer med, da de er så små - og forældrene er kun glade for en fri-aften...

Jeg er bare ikke den type person, som giver mig, fordi folk går ud fra eller forventer noget, der i min verden ikke bør kunne forventes 

Jeg spørger heller ikke om jeres holdning til mit valg (selvom du selvfølgelig er velkommen til at fortælle mig den), jeg er egentlig mere interesseret i at vide om I ville kunne tage til en fest uden et barn på 5 måneder og jeres begrundelser for hvorfor/hvorfor ikke. Du giver mig jo reelt ikke en grund til hvorfor du mener mine sko er så små og hvorfor jeg bør sige at barnet må komme med? 

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

SpunkenJo skriver:

Bryllup = voksenfest og altså absolut uden børn!

- ammer man, kan det løses med en barnepige der holder sig i nærheden, og så henter moren væk fra festen når de er tid, men som udgangspunkt mener jeg bestemt ikke at børn skal være med til et bryllup!
BASTA!

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeg vil gerne sige tak til jer alle for jeres svar, mange mange tak! Er dejligt at høre, at så mange mennesker kan forstå mig og være enige i vores beslutninger - og tusinde tak for jeres lykønskninger 

Anmeld

12. januar 2011

K&S

Anonym skriver:

Hej piger 

Jeg står i den situation, at jeg skal giftes i April og manden og jeg har valgt at gøre det til et børnefrit bryllup, da vi synes det er en voksen-fest, som handler om os, og hvor vi ikke har lyst til at skulle tage ekstra hensyn til små børn 

De fleste i vores familie er helt forstående og synes kun en "fri-aften", hvor de kan koncentrere sig om om os og sig selv er en fantastisk idé..

Men jeg har dog en veninde, som lige er blevet mor og nok kun vil komme i et begrænset antal timer - hvis hun overhovedet kommer - da hun ikke vil efterlade sit barn, der er omkring 5 måneder når brylluppet sker. Hun er faktisk lidt småsur over at jeg sagde nej, da hun begyndte at snakke om at hun bare ville tage hende med. Skal samtidig siges, at hun var til en fødselsdags-fest et par måneder efter barnet blev født, hvor barnet blev passet fra sidst på eftermiddagen og sov ved hendes søster til morgenen efter.

Min beslutning er altså taget, hendes lille pige skal ikke med! Men jeg kunne meget godt tænke mig at høre jeres meninger som mødre, om hvorfor I ville kunne tage til en fest uden jeres børn - og om I så ville springe vielsen over?

Eller hvorfor I ikke kunne, hvis det er sagen.. 

- og om det så er iorden at hun først kommer til festen (og ikke vielsen) og måske smutter inden dessert/lige efter dessert?  

- Det skal til slut lige siges, at jeg ikke har et problem med børn, tværtimod, ELSKER DEM! - og har heller ikke problemer med at tage hensyn til små børn normalt, også til fester, nytårsaften osv. - men vi ønsker bare at vores bryllup skal være en voksen fest 

JERES dag, JERES beslutning

Din veninde bliver inviteret - hvis ikke hun ønsker at deltage uden sit barn, så må hun jo takke pænt nej...!

Vores bryllup blev også holdt uden børn  Det var alle også helt forståelige overfor (på nær en) og det endte så med, at manden blev hjemme med børnene "for de var ikke klar til pasning" (de var 1½ og 10 mdr.) - hvilket jeg SLET ikke kan forstå...! Men det er bare min holdning

Håber I får en helt fantastisk dag

Anmeld

12. januar 2011

K&S

Anonym skriver:

Det er helt okay at du har den holdning, men det ændrer nu ikke noget for mig - især fordi et skrigende barn er lige så irriterende som et barn som løber rundt om bordet  i min verden - hvis ikke mere...

Der kommer hverken niecer eller nevøer med, da de er så små - og forældrene er kun glade for en fri-aften...

Jeg er bare ikke den type person, som giver mig, fordi folk går ud fra eller forventer noget, der i min verden ikke bør kunne forventes 

Jeg spørger heller ikke om jeres holdning til mit valg (selvom du selvfølgelig er velkommen til at fortælle mig den), jeg er egentlig mere interesseret i at vide om I ville kunne tage til en fest uden et barn på 5 måneder og jeres begrundelser for hvorfor/hvorfor ikke. Du giver mig jo reelt ikke en grund til hvorfor du mener mine sko er så små og hvorfor jeg bør sige at barnet må komme med? 

Anmeld

12. januar 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Først tillyke med dit brylluppet. Jeg håber du for en dejlig dag.

Min holdning til børnefri-bryllup eller bryllup med børn er at, selvfølgelig skal børn fra familien med. Men hvis man ikke kan lide børn så skal man selvfølgelig holde festen uden dem. Jeg elsker børn så derfor syntes jeg de er en ligeså stor del af familien som de voksne er.

Til mit bryllup blev mine niecer og nevøer ialt 6stk inviteret med da jeg ikke kan forestille mig en fest uden dem, de var på det tidspunkt i alderen 7måneder- 6år. Jeg holdte et fantastisk kirkebryllup med hele svineriet bagefter. 

Alle børnene opførte sig eksemplariskt, som de altid gør når de er over hos moster, men istedet for at det blev holdt om aften så holdte jeg mit bryllup om formiddagen for at de kunne være med hele dagen.

Hvis din veninde ammer, så syntes jeg at du burde invitere hendes barn med. Jeg ville personlig ikke komme til en fest hvis mit barn ikke var velkommen og jeg stadigvæk ammede.

Anmeld

12. januar 2011

Mi

Anonym skriver:

Du behøver heller ikke være enig, men din overskrift hedder faktisk: "Jeres holdning til børnefri bryllup"

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

MarianneSonne skriver:

Du behøver heller ikke være enig, men din overskrift hedder faktisk: "Jeres holdning til børnefri bryllup"

Ja, i forhold til hvordan I ville gøre?

Jeg vil bare rigtig gerne høre din begrundelse?

Jeg er overhovedet ikke imod I er uenige, jeg er bare virkelig nysgerrig efter hvorfor?

Anmeld

12. januar 2011

Muffinmus

Synes du selv skal bestemme, men helt ærligt havde jeg sgu ikke selv valgt at bede min veninde om enten at droppe hendes baby eller bare ikke komme med. Det er faktisk ikke pænt gjort af at i skulle forestille at være veninder. Og som mor, ved hun at hendes lille barn til alle tider SKAL være vigtigt, ikke dig.

Så tja, jeg synes det er sørgeligt du fravælger din veninde fordi hun gerne vil være en god mor for sit barn, og igen, hun går jo bare hvis barnet er utilfreds, så det er jo ikke lige frem fordi din fest bliver ødelagt.

Men at være mor til så lille et barn, bør bare til alle tider komme før din bryllupsfest. Sorry, men synes det er tarveligt gjort når banret er så lille og stadig får flaske eller bliver ammet.

Jeg vil til enhver tid sige til mine veninder de er velkomne med deres bsbyer, ikke store børn, men så små at de skal have mad og være hos mor og far. De er mine veninder og de betyder så meget mere end den princip sag du er totalt låst fast i. Synes ikke du værdsætter din veninde nok når du vælger at sige nej til hendes baby.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.