Jeres holdning til børnefri-bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

Anonym trådstarter

lisbethita skriver:

Hej... Stort tillykke med, at du skal giftes! FEDT!!!!!!!!!

Hmmm.... altså jeg synes jo det er helt fair at lave det til en voksenfest og børnefri. Men måske er jeg dobbelmoralsk, fordi jeg synes det ville være ok hun tog barnet med, fordi det ikke er ret gammelt. Jeg tror ikke personligt, at jeg ville nægte min veninde, hvis hun havde så lille en baby at tage hende med, hvis det betyder så meget for hende, selvom det er en børnefri dag. Det burde andre også være forstående overfor. Anyway...sådan ser jeg nok på det (som den eneste, ser det ud til, he he)

MEN...jeg synes jo det er fint, at du følger dit hjerte og står ved din holdning. Det må din veninde jo respektere. Det ville jeg i hvert fald gøre.

Håber du får dig et super godt bryllup. Kig på min blog om bryllupper, hvis du har lyst. www.vintagebrud.dk ;-)

Ha en fantastisk aften ;-)

Kram

Mange, mange tak 

Men hånden på hjertet, det kan jeg ikke forstå. Ikke når min veninde kunne undvære sin datter for nyligt i næsten et døgn, hvor bebs også sov ved min venindes søster da hun skulle til fødsldagsfest.. Hvorfor pokker ska lillepigen så med til vores bryllup?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Amso

Hvis det er nyfødte børn der stadig bliver ammet på fuldtid, syntes jeg de skal have lov at komme med..! En 5 måneders baby syntes jeg også godt kunne blive hjemme. Med mindre den stadig bliver fuldt ammet og ikke på modermælkserstatning. Så er barnet jo stadig fuldt ud afhængig af moren. Men ellers syntes jeg godt man kan sige barnefrit bryllup, evt. med enkelte undtagelser, f.eks. helt nyfødt baby.. Men i bestemmer, jeg ville bare være ked af ikke at kunne komme med til et bryllup, fordi jeg havde et barn på et par måneder der skulle ammes. Og ville nok blive meget skuffet, hvis ikke jeg måtte tage så nyfødt et barn med.. Ville nok blive tøse fornærmet. Især hvis jeg ammede fuldtids. Men ville så til gengæld også bare tage hjem til før, ikke nogen skulle tage hensyn til os, med larm og sådan. Det er jeg ikke ude i..

Anmeld

12. januar 2011

Amso

Anonym skriver:

Mange, mange tak 

Men hånden på hjertet, det kan jeg ikke forstå. Ikke når min veninde kunne undvære sin datter for nyligt i næsten et døgn, hvor bebs også sov ved min venindes søster da hun skulle til fødsldagsfest.. Hvorfor pokker ska lillepigen så med til vores bryllup?

Er enig i dette. Når barnet har kunnet blive passet før, så syntes jeg også godt barnet kunne blive passet til dit bryllup..

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

Brams skriver:

Vores bryllup var også et børnefrit-bryllup og vi havde ingen bøvl fra vores gæster, så det forløb ret smertefrit.

Tror dog nok, jeg ville gøre en undtagelse for et enkelt par, der har så lille et barn, da jeg ikke synes det giver samme uro som en hel flok mindre børn der løber og leger, giver det mening

Tror også at de andre med børn, godt vil kunne se forskellen på at de ikke må tage deres børn med, selv om "den lille nye" godt må.

Håber I finder en løsning og rigtig god fest.

Mange tak - og mange tak for dit svar 

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

Amso skriver:

Er enig i dette. Når barnet har kunnet blive passet før, så syntes jeg også godt barnet kunne blive passet til dit bryllup..

Mange tak for dine svar 

Anmeld

13. januar 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Synes du selv skal bestemme, men helt ærligt havde jeg sgu ikke selv valgt at bede min veninde om enten at droppe hendes baby eller bare ikke komme med. Det er faktisk ikke pænt gjort af at i skulle forestille at være veninder. Og som mor, ved hun at hendes lille barn til alle tider SKAL være vigtigt, ikke dig.

Så tja, jeg synes det er sørgeligt du fravælger din veninde fordi hun gerne vil være en god mor for sit barn, og igen, hun går jo bare hvis barnet er utilfreds, så det er jo ikke lige frem fordi din fest bliver ødelagt.

Men at være mor til så lille et barn, bør bare til alle tider komme før din bryllupsfest. Sorry, men synes det er tarveligt gjort når banret er så lille og stadig får flaske eller bliver ammet.

Jeg vil til enhver tid sige til mine veninder de er velkomne med deres bsbyer, ikke store børn, men så små at de skal have mad og være hos mor og far. De er mine veninder og de betyder så meget mere end den princip sag du er totalt låst fast i. Synes ikke du værdsætter din veninde nok når du vælger at sige nej til hendes baby.

Jeg synes godt nok at det er hårde ord fra dig og du får mig godt nok til at lyde ret hård, men jeg synes på ingen måde, at fordi man er blevet mor, så betyder det man får ret til at skabe sig og få sin vilje som et lille barn 

Hvorfor er det i jeres øjne iorden min veninde kunne undvære sin datter for nyligt i næsten et døgn, hvor bebs også sov ved min venindes søster da hun skulle til fødselsdagsfest.. Mens jeg er en dårlig veninde, fordi jeg ikke bøjer mine/vores ønsker for hendes, fordi hun har sat i hovedet at  hendes lillepige bare skal med til vores bryllup? Det forstår jeg virkelig ikke! Som jeg skrev i min tråd, så HAR hun undværet pigen før, hvorfor skal hun have love til at vælge og vrage som det passer hende, hvornår hun vil ha' bebs med, mens du fremstiller mig som jordens mest lede person? For hvis det er sådan I tænker, så er jeg godt nok glad for at I ikke er mine venner!

Jeres begrundelser er helt fine, havde min veninde IKKE kunne undvære hendes lillepige før, så havde vi bare været uenige om et bryllup var helt børnefrit eller ej.. Men synes sgu I bør have det med i baghovedet inden I dømmer mig sådan  

Anmeld

13. januar 2011

Aves..

Anonym skriver:

Hej piger 

Jeg står i den situation, at jeg skal giftes i April og manden og jeg har valgt at gøre det til et børnefrit bryllup, da vi synes det er en voksen-fest, som handler om os, og hvor vi ikke har lyst til at skulle tage ekstra hensyn til små børn 

De fleste i vores familie er helt forstående og synes kun en "fri-aften", hvor de kan koncentrere sig om om os og sig selv er en fantastisk idé..

Men jeg har dog en veninde, som lige er blevet mor og nok kun vil komme i et begrænset antal timer - hvis hun overhovedet kommer - da hun ikke vil efterlade sit barn, der er omkring 5 måneder når brylluppet sker. Hun er faktisk lidt småsur over at jeg sagde nej, da hun begyndte at snakke om at hun bare ville tage hende med. Skal samtidig siges, at hun var til en fødselsdags-fest et par måneder efter barnet blev født, hvor barnet blev passet fra sidst på eftermiddagen og sov ved hendes søster til morgenen efter.

Min beslutning er altså taget, hendes lille pige skal ikke med! Men jeg kunne meget godt tænke mig at høre jeres meninger som mødre, om hvorfor I ville kunne tage til en fest uden jeres børn - og om I så ville springe vielsen over?

Eller hvorfor I ikke kunne, hvis det er sagen.. 

- og om det så er iorden at hun først kommer til festen (og ikke vielsen) og måske smutter inden dessert/lige efter dessert?  

- Det skal til slut lige siges, at jeg ikke har et problem med børn, tværtimod, ELSKER DEM! - og har heller ikke problemer med at tage hensyn til små børn normalt, også til fester, nytårsaften osv. - men vi ønsker bare at vores bryllup skal være en voksen fest 

Jeg havde uden tvivl ladet hende tage barnet med...hvis hun kunne undvære det er jeg sikker på hun gjorde det, det er da bestemt ikke det sjoveste i verden at være til fest med et lille barn på slæb og jeg tror som næsten jeg ville have valgt atg blive hjemme...men at hun vil tage barnet med er da rigtig flot af hende, at hun virkelig vil jeres bryllup.

At hun før har efterladt barnet kan jeg slet ikke se har noget med hendes valg nu...måske hun oplevede det var skidt dengang, måske hun har en tættere relation til barnet nu end for tre måneder siden og måske noget helt tredje..faktum er at hun vil have barnet med...et bette barn der sikkert sover hele aftenenen.

Børn under et år mener jeg skal følge moar eller far, hvis det overhoved er muligt.

Håber I får en skøn fest, lige meget hvad..

Anmeld

13. januar 2011

ED

Kære kommende brud,

Jeg er helt enig med dig! Står selv i samme situation og skal giftes til sommer - og vi har absolut tænkt os, at holde et børne/baby frit bryllup!
Vi har ikke selv vores egen børn endnu, men er vilde med alle vores venner og veninders børn. Bare ikke til vores livs fest! Der synes jeg absolut godt, at vi (som værende dem som holder festen!) kan vælge hvem vi vil have med. Babyer/børn og store fester går bare ikke i spind - i min verden. Al respekt til dem, som tager både forældre og småfolk med. Stor respekt endda! Men jeg har ikke lyst til baby gråd, stressede mødre, ammende bryster ved bordet, fulde mennesker og endnu mere baby skrål.

Om ikke andet, så synes jeg at det vil være på sin plads, at man viste dem som inviterede til fest den respekt, at spørger pænt hvad de havde i tankerne om festen - og gav dem (os) muligheden for at forklare os. Men bare at tage det som en selvfølge, synes jeg ikke er okay! Jeg kan garanterer, at når vi får vores egen, så vil jeg tage røret og ringe til værtsparret for at høre, om hvad deres holdning måtte være herom. Der går immervæk også en del penge og planlægnings arbejde i en stor fest. 

Summasummarum i min verden må være, at når man er inviteret med som gæst til en fest, er det ens ansvar at høre værten om 'spillereglerne'. Og det er om man er veninde, tæt veninde, bedste veinde, søster, svigerinde eller andet til en af værterne.

Du må have dit livs fest og nyd dit bryllup til dets fulde. Husk, det er din og din mands aften!:-)

Anmeld

15. januar 2011

Hasselnødden

Anonym skriver:

Og det ville jeg også kunne forstå...

Men ikke hvis jeg vidste du godt kunne undvære dit barn næsten et døgn, et par måneder før brylluppet, men ikke kunne undvære dit barn på min bryllupsdag 

Enten kan man, eller også kan man ikke! 

Nej det virker også sælsomt at det var så "let" for hende lige efter fødslen, men ikke nu.

Godt nok er vi forskellige, men alligevel  Hun bør nok ikke i sidste ende hidse sig op over dit valg.

Anmeld

15. januar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Hej piger 

Jeg står i den situation, at jeg skal giftes i April og manden og jeg har valgt at gøre det til et børnefrit bryllup, da vi synes det er en voksen-fest, som handler om os, og hvor vi ikke har lyst til at skulle tage ekstra hensyn til små børn 

De fleste i vores familie er helt forstående og synes kun en "fri-aften", hvor de kan koncentrere sig om om os og sig selv er en fantastisk idé..

Men jeg har dog en veninde, som lige er blevet mor og nok kun vil komme i et begrænset antal timer - hvis hun overhovedet kommer - da hun ikke vil efterlade sit barn, der er omkring 5 måneder når brylluppet sker. Hun er faktisk lidt småsur over at jeg sagde nej, da hun begyndte at snakke om at hun bare ville tage hende med. Skal samtidig siges, at hun var til en fødselsdags-fest et par måneder efter barnet blev født, hvor barnet blev passet fra sidst på eftermiddagen og sov ved hendes søster til morgenen efter.

Min beslutning er altså taget, hendes lille pige skal ikke med! Men jeg kunne meget godt tænke mig at høre jeres meninger som mødre, om hvorfor I ville kunne tage til en fest uden jeres børn - og om I så ville springe vielsen over?

Eller hvorfor I ikke kunne, hvis det er sagen.. 

- og om det så er iorden at hun først kommer til festen (og ikke vielsen) og måske smutter inden dessert/lige efter dessert?  

- Det skal til slut lige siges, at jeg ikke har et problem med børn, tværtimod, ELSKER DEM! - og har heller ikke problemer med at tage hensyn til små børn normalt, også til fester, nytårsaften osv. - men vi ønsker bare at vores bryllup skal være en voksen fest 

Hvis jeg havde et barn på 5 mdr. og var inviteret til bryllup, ville jeg ikke tøve et sekund med at lade barnet passe. Jeg synes, I har taget det helt rigtige valg, så stor cadeau til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.