Jeres holdning til børnefri-bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2011

Anonym trådstarter

Medin skriver:

Jeg skal selv giftes i april i år, og vi har også vælgt børne-fri bryllup.

Vi har ingen børn selv, og sys det er en voksen fest, som du selv skriver, så forstår godt dit valg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

Low

Anonym skriver:

Hej piger 

Jeg står i den situation, at jeg skal giftes i April og manden og jeg har valgt at gøre det til et børnefrit bryllup, da vi synes det er en voksen-fest, som handler om os, og hvor vi ikke har lyst til at skulle tage ekstra hensyn til små børn 

De fleste i vores familie er helt forstående og synes kun en "fri-aften", hvor de kan koncentrere sig om om os og sig selv er en fantastisk idé..

Men jeg har dog en veninde, som lige er blevet mor og nok kun vil komme i et begrænset antal timer - hvis hun overhovedet kommer - da hun ikke vil efterlade sit barn, der er omkring 5 måneder når brylluppet sker. Hun er faktisk lidt småsur over at jeg sagde nej, da hun begyndte at snakke om at hun bare ville tage hende med. Skal samtidig siges, at hun var til en fødselsdags-fest et par måneder efter barnet blev født, hvor barnet blev passet fra sidst på eftermiddagen og sov ved hendes søster til morgenen efter.

Min beslutning er altså taget, hendes lille pige skal ikke med! Men jeg kunne meget godt tænke mig at høre jeres meninger som mødre, om hvorfor I ville kunne tage til en fest uden jeres børn - og om I så ville springe vielsen over?

Eller hvorfor I ikke kunne, hvis det er sagen.. 

- og om det så er iorden at hun først kommer til festen (og ikke vielsen) og måske smutter inden dessert/lige efter dessert?  

- Det skal til slut lige siges, at jeg ikke har et problem med børn, tværtimod, ELSKER DEM! - og har heller ikke problemer med at tage hensyn til små børn normalt, også til fester, nytårsaften osv. - men vi ønsker bare at vores bryllup skal være en voksen fest 

Jeg synes det er helt okay. Det er JERES fest og i skal gøre det lige som i har lyst til! Jeg synes altså ikke jeg kan se i gør noget forkert i det. 

Tillykke forresten 

Anmeld

15. januar 2011

Anonym trådstarter

ED skriver:

Kære kommende brud,

Jeg er helt enig med dig! Står selv i samme situation og skal giftes til sommer - og vi har absolut tænkt os, at holde et børne/baby frit bryllup!
Vi har ikke selv vores egen børn endnu, men er vilde med alle vores venner og veninders børn. Bare ikke til vores livs fest! Der synes jeg absolut godt, at vi (som værende dem som holder festen!) kan vælge hvem vi vil have med. Babyer/børn og store fester går bare ikke i spind - i min verden. Al respekt til dem, som tager både forældre og småfolk med. Stor respekt endda! Men jeg har ikke lyst til baby gråd, stressede mødre, ammende bryster ved bordet, fulde mennesker og endnu mere baby skrål.

Om ikke andet, så synes jeg at det vil være på sin plads, at man viste dem som inviterede til fest den respekt, at spørger pænt hvad de havde i tankerne om festen - og gav dem (os) muligheden for at forklare os. Men bare at tage det som en selvfølge, synes jeg ikke er okay! Jeg kan garanterer, at når vi får vores egen, så vil jeg tage røret og ringe til værtsparret for at høre, om hvad deres holdning måtte være herom. Der går immervæk også en del penge og planlægnings arbejde i en stor fest. 

Summasummarum i min verden må være, at når man er inviteret med som gæst til en fest, er det ens ansvar at høre værten om 'spillereglerne'. Og det er om man er veninde, tæt veninde, bedste veinde, søster, svigerinde eller andet til en af værterne.

Du må have dit livs fest og nyd dit bryllup til dets fulde. Husk, det er din og din mands aften!:-)

Åh, mange tak.

Det er præcis sådan jeg har det.

Jeg håber I får en skøn fest til sommer, du må uden tvivl glæde dig 

Anmeld

15. januar 2011

Anonym trådstarter

Low skriver:

Jeg synes det er helt okay. Det er JERES fest og i skal gøre det lige som i har lyst til! Jeg synes altså ikke jeg kan se i gør noget forkert i det. 

Tillykke forresten 

Mange tak 

Jeg sætter virkelig pris på jeres svar.

Anmeld

15. januar 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Forståeligt! Rigtig god fest - det bliver en uforglemmelig dag

Mange, mange tak 

Anmeld

16. januar 2011

Medin

Ønskebarnet. - Tak for det. - Ja det er kirke bryllup vi skal have.

Anmeld

17. januar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Mange, mange tak 

Velbekomme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.