Jeres holdning til børnefri-bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.837 visninger
76 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

Anonym trådstarter

Hej piger 

Jeg står i den situation, at jeg skal giftes i April og manden og jeg har valgt at gøre det til et børnefrit bryllup, da vi synes det er en voksen-fest, som handler om os, og hvor vi ikke har lyst til at skulle tage ekstra hensyn til små børn 

De fleste i vores familie er helt forstående og synes kun en "fri-aften", hvor de kan koncentrere sig om om os og sig selv er en fantastisk idé..

Men jeg har dog en veninde, som lige er blevet mor og nok kun vil komme i et begrænset antal timer - hvis hun overhovedet kommer - da hun ikke vil efterlade sit barn, der er omkring 5 måneder når brylluppet sker. Hun er faktisk lidt småsur over at jeg sagde nej, da hun begyndte at snakke om at hun bare ville tage hende med. Skal samtidig siges, at hun var til en fødselsdags-fest et par måneder efter barnet blev født, hvor barnet blev passet fra sidst på eftermiddagen og sov ved hendes søster til morgenen efter.

Min beslutning er altså taget, hendes lille pige skal ikke med! Men jeg kunne meget godt tænke mig at høre jeres meninger som mødre, om hvorfor I ville kunne tage til en fest uden jeres børn - og om I så ville springe vielsen over?

Eller hvorfor I ikke kunne, hvis det er sagen.. 

- og om det så er iorden at hun først kommer til festen (og ikke vielsen) og måske smutter inden dessert/lige efter dessert?  

- Det skal til slut lige siges, at jeg ikke har et problem med børn, tværtimod, ELSKER DEM! - og har heller ikke problemer med at tage hensyn til små børn normalt, også til fester, nytårsaften osv. - men vi ønsker bare at vores bryllup skal være en voksen fest 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Fru Nielsen

Syntes det er helt okay ay i vælger at gøre det sådan.... Vores bryllup holdt vi sammen med Mathias barnedåb. Og vi havde familiens børn med, men mange af dem blev hentet efter maden....

Anmeld

12. januar 2011

Valle81

Anonym skriver:

Hej piger 

Jeg står i den situation, at jeg skal giftes i April og manden og jeg har valgt at gøre det til et børnefrit bryllup, da vi synes det er en voksen-fest, som handler om os, og hvor vi ikke har lyst til at skulle tage ekstra hensyn til små børn 

De fleste i vores familie er helt forstående og synes kun en "fri-aften", hvor de kan koncentrere sig om om os og sig selv er en fantastisk idé..

Men jeg har dog en veninde, som lige er blevet mor og nok kun vil komme i et begrænset antal timer - hvis hun overhovedet kommer - da hun ikke vil efterlade sit barn, der er omkring 5 måneder når brylluppet sker. Hun er faktisk lidt småsur over at jeg sagde nej, da hun begyndte at snakke om at hun bare ville tage hende med. Skal samtidig siges, at hun var til en fødselsdags-fest et par måneder efter barnet blev født, hvor barnet blev passet fra sidst på eftermiddagen og sov ved hendes søster til morgenen efter.

Min beslutning er altså taget, hendes lille pige skal ikke med! Men jeg kunne meget godt tænke mig at høre jeres meninger som mødre, om hvorfor I ville kunne tage til en fest uden jeres børn - og om I så ville springe vielsen over?

- og om det så er iorden at hun først kommer til festen (og ikke vielsen) og måske smutter inden dessert/lige efter dessert?  

- Det skal til slut lige siges, at jeg ikke har et problem med børn, tværtimod, ELSKER DEM! - og har heller ikke problemer med at tage hensyn til små børn normalt, også til fester, nytårsaften osv. - men vi ønsker bare at vores bryllup skal være en voksen fest 

Min holdning er klart:

Det er Jeres dag, og dine gæster får en invitation som de kan takke ja til eller nej til.

Hvis jeg selv enggang skal holde en stor fest som bryllup eller ande bliver det uden børn - jeg elsker børn har snart 3 selv og et bonus barn - men jeg vil sku have min fest i fred uden skrigende unger der løber omkring i sodanvandssukkershock og lige pludselig er trætte.

Børn er jo også af den stæbning at de sjældendt holder sig til mor og far den aften men søger til bedsteforældre mostre og onkler, og jeg vil heller ikke ødelægge festen for de andre - giver det mening:0)

Mine egne børn ville også blive passet - hvis vi skulle giftes måtte de være med til spisning og så var det hjem:0)

Så jeg synes det er helt i orden at i gør som i gør - din veninde må jo komme fornogle timer, blive helt væk eller finde en babysitter. Du har taget stilling - og hvis du siger ja til en skal du jo også sige ja til alle andre.

Håber i får en fantastisk dag:0)

Knus

Anmeld

12. januar 2011

Lou87

Anonym skriver:

Hej piger 

Jeg deler din holding til at det er en voksenfest og JERES dag den dag...  Det er helt okay!!

Jeg ved dog ikke hva jeg selv ville gøre til den tid, kommer nok an på hvor store mine børn er om de skal med..
Og tror da jeg ville tage dem med til vielsen, men måske så ikke festen, det er svært og sige.. Men ved jo at mange ville være der til og kunne tage sig af dem.
NÅ men nok om min egen fest og egen børn.

Hvis jeg fik en invitation til fest hvor barnet ikk stod på ville jeg klart ikk spørge om det var ok det var med , med mindre værten dvs dig - selv sagde det og tilbød det.
Hun skal ikk bestemme hvordan jeres fest skal være...
Og hvis ikke hun vil komme til mere end meget lidt af festen, så er det jo hendes problem. Hvis hendes barn er 5 måneder når i skal holde festen, så synes jeg det er noget fis hun ikk kan få barnet passet bare for en enkelt dag.. hun kan jo sagtens køre (lidt tidligt) og hente barnet så det sover hjemme stadigvæk.
Det var jo noget helt andet hvis barnet var helt nyfødt eller lign.

Men ja - du synes måske bare hun er en bedre veninde end omvendt... ?? Sådan er det jo desværre nogengange, at man finder ud af de ikk er så god en ven som man troede.

Ha en fantastisk fest !!!
Glæder mig til det bliver min tur en dag..

Anmeld

12. januar 2011

HopinWishin

Jeg synes også klart at et bryllup er en dag for bruden og gommen, hvor de skal fejre kærligheden til hinanden... Det er en voksen fest =)

Håber I får et dejligt bryllup!!

Anmeld

12. januar 2011

mor-til-vanessa

Det er jeres bryllup og jer der bestemmer!!!Min veninde skal giftes til sommer og det er også børnefri. Min datter må komme med i kirken men ikke til fest og spisning. Og det synes jeg er helt fint, vil også gerne selv være til festen uden et barn som måske bliver sur og træt.Hun kan vel tage sin barn med i kirke og så lade det blive passet til festen

Anmeld

12. januar 2011

SussieThyssen

Ja, jeg syntes at det er 100% rimeligt at jeres bryllup er en voksenfest.
Man kan selvfølgelig godt forstå, hvis det er en helt lille ny en, der bare ligger og sover i sin lift, og skal have en tår babs og en tør mås ind imellem, men det er også noget andet.
Hvis det derimod er så stort et barn som en 5-mdrs, så er de ringen grund til at tage barnet med, og så må veninden bare blive sur...too bad, too sad.
En 5-mdrs er trods alt mere på beskæftigelsesstadiet end et spædbarn.
Da vi skulel holde 14 årsfest for min den mellemste var det også uden børn, og der blev et sæt venner så smækfornærmede over at de ikke måtte slæbe deres 3 poder med, at de ikke kom, de takkede ikke engang nej, men ringede bare og brokkede sig og sagde at de så ville tænke over det. Siden hørte vi ikke mere fra dem.
Men sådan var det nu engang, det er værtsparet der bestemmer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. januar 2011

Tropez

Jeg synes det er helt ok, jeg var til en venindes bryllup for 3 år siden og de havde deres 4 piger plus andre børn fra familien, og det blev simpelthen for meget til sidst, og man kunne ikke høre en skid i kirken, og følte lidt at festen gik op i børnene, og når der blev holdt taler, var børnene i centrum og skulle kommentere alting, jeg har selv tænkt mig at holde et børnefri bryllup når den dag kommer for det er bare en voksenfest, hvis det bliver planlagt som en voksenfest, jeg er selv inviteret til bryllup i år den 20 august, hvor det ikke er et traditionelt kirkebryllup, og hvor det ikke er det helt store skrud, min veninde her har sagt, at det eneste barn som dog får lov til at komme med til hendes bryllup er hendes egen søn som er omkring 9 mdr der, men så fandt vi ud af at jeg er gravid og skal føde i slutningen af juli starten af august, alt efter om jeg føder før eller efter termin, og hun har derfår sagt at min baby godt må komme med fordi den er så nyfødt på det tidspunkt, hvilket jeg er meget taknemmelig for, men havde mit barn været ældre omkring de 3 mdr og op ville jeg godt kunne efterlade det hjemme hos mormor eller noget, ja selv efter en måned, men din veninde kunne godt respektere dit valg og komme selv det er helt klart 

Anmeld

12. januar 2011

Nemesis

første gang jeg blev gift, var min og min søsters med i kirken, men blev hentet derefter :-)

På den måde var de med, men festen var for voksne.

Her anden gang holdt vi det i haven og det var altså helt uformelt og derfor var der også alle ungerne med. Det var heller ikke om aftenen men om dagen.

Så jeg kan altså sagtens forstå at du synes det er en voksenfest. Jeg forstår så ikke din veninde, for hvad er forskellen på hun går til fødselsdag uden barn og til bryllup ??

:-) Sisse

Anmeld

12. januar 2011

saxa

Det er JERES bryllup og det skal holdes udfra jeres egne ønsker og behov - IKKE gæsternes.. Har i ikke lyst til der skal børn med, jamen så er den skid slået.. Så skal der bare ikke børn med.. Har selv været til fester uden børn - og skulle det være, kunne man f.eks. sige at børn der bliver ammet og intet andet, må komme med.. Men som sagt, det er op til jer.. Desuden er det jo ikke din venindes fest og kan hun ikke lide lugten i bageriet.. tja.. Så kan hun bare lade være at komme..

Håber i får en skøøøn fest

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.