Jeg taber mig ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

Nalle

MariaE skriver:

Jamen der vil helt sikkert også ske noget når du træner, men giv det lidt tid, en uge eller 2 er ikke nok at regne efter kg mæssigt:-)

Og maden, jamen diskutionerne er jo mange hvad måltider angår,...jeg synes ikke det lyder som lidt mad du spiser som en skriver. Du spiser såmænd mere end mig på en dag, men jeg er det klassiske eksempel er ved hvad jeg skal spise, men ikke orker at gøre så meget i mad :-)

Nå, men det handler jo bare om hvad slags mad oven i hatten med motionen.

til morgenmad kunne et stykke rugbrød, evt ristet så det smager lidt anderledes med f.eks hytteost være godt. Vælger du banan skal du have mindre kalorier andre steder fra da der er meget energien banan.

Og igen, kiwi og grape er gode saftfyldte frugter,især grapen.

Til frokost kunne du spise en god blandet salat med et par peanuts, peanuts er ikke fedtfattige, men de giver den del i smagen så salaten ikke bliver for kedelig.

Og en en grovbolle med magert pålæg.God ide med kun 2 stk frugt, resten skal være grøntsager i form af tomater, rodfrugter, bønner eller hvad du nu bedst kan lide. Og steg maden i den gode fedt i stedet for margarine hvis du steger med fedt.

Ris og fisk, lækkert spise og kan tilberedes på mange måder:-)

Der er så mange muligheder hvis man først tager sig sammen til at gøre noget ved det, og det har du jo gjort.

Jeg synes det er fedt du gør noget, sidder som så mange andre og tænker det kunne være rart at tabe lidt kg, men gider åbenbart ikke nok, for gang på gang sidder jeg og gnasker chokolade eller ships eller colaer eller hvad det måtte være. Er glad for fisk og ris og grøntsager, men eeeelsker også flødesovs

Så jo, kunne jeg selv efterleve den gode stil jeg ved skal ti, så ville jeg sikkert tabe mig ret hurtigt, men motivationen er bare ikke til stede pt.

Altså, de dage jeg træner spiser jeg banaer af den årsag, jeg kan ikke træne på tom mave, det giver mig kvalme men jeg vil heller ikke være prop mæt Alt jeg spiser er groft eller fuldkorn, får intet hvidt at spise.

Men kan ikke helt forstå hvorfor jeg ikke må spise en sandwich med kylling og salat hver dag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Muffinmus

jamen du må spise hvad du vil:-)

Du spørger bare ind til hvad du evt kan gøre anderledes og så kommer vi md lidt ideer:-)

På arbejdet spiser jeg næsten altid en skål salat, med lidt kyling i + div, en tsk fuld dressing til en hel skål er nok til at give lidt væde og god smag, men kan sagtens undvære det.

Sandwichen kan du beholde hvis du f.eks kan skære ned på noget andet stort måltid. En sandwich hører til de store måltider og giver meget energi. Melon er godt, men indeholder meget frugtsukker, det sætter sig på din mave, så hold evt den til de dage du er meget aktiv.

Så kan der ikke skæres mere end, så lad være, jeg er sikker på du nok skal se resultater inden for nogle uger.

Og så skal du huske på at det du spiser om aftenen ikke bliver forbrændt de dage du ikke dyrker motion om aftenen. Aner ikke hvad tid du gør det, men aftensmaden er en synder på det punkt.

Hvis du selv synes du gør det godt nok lige nu madmæssigt, så lad det være ved det og se om  ikke det giver noget om lidt tid, bare husk målebåndet:-)

Anmeld

11. januar 2011

Nalle

MariaE skriver:

jamen du må spise hvad du vil:-)

Du spørger bare ind til hvad du evt kan gøre anderledes og så kommer vi md lidt ideer:-)

På arbejdet spiser jeg næsten altid en skål salat, med lidt kyling i + div, en tsk fuld dressing til en hel skål er nok til at give lidt væde og god smag, men kan sagtens undvære det.

Sandwichen kan du beholde hvis du f.eks kan skære ned på noget andet stort måltid. En sandwich hører til de store måltider og giver meget energi. Melon er godt, men indeholder meget frugtsukker, det sætter sig på din mave, så hold evt den til de dage du er meget aktiv.

Så kan der ikke skæres mere end, så lad være, jeg er sikker på du nok skal se resultater inden for nogle uger.

Og så skal du huske på at det du spiser om aftenen ikke bliver forbrændt de dage du ikke dyrker motion om aftenen. Aner ikke hvad tid du gør det, men aftensmaden er en synder på det punkt.

Hvis du selv synes du gør det godt nok lige nu madmæssigt, så lad det være ved det og se om  ikke det giver noget om lidt tid, bare husk målebåndet:-)

Det bare træls, når folk siger 3 forskellige ting, hvad man må og ikke må

Anmeld

11. januar 2011

june1987

Nalle skriver:

Har skrevet længere oppe hvad jeg feks spist igår.

Jeg løber, styrketræner, bruger crosstrainer

Det hele er hver anden dag.

hmm så lyder det mystisk.. hvordan styrketræner du har du program eller?

Anmeld

11. januar 2011

Nalle

june1987 skriver:

hmm så lyder det mystisk.. hvordan styrketræner du har du program eller?

Det har vi ikke fået lavet endnu, men det skal vi have gjort.

For kæresten er også træt af vi ikke har et program.

Hvad spiser du egenligt i løbet af en dag?

Anmeld

11. januar 2011

Muffinmus

jamen nogle gange kan det også være fordi der er forskel på folk...folk der f.eks har været en del overvægtige, skal næsten intet usundt spise før fedtcellerne reagere, men de folk der kun har lidt ekstra kg slet ikke skal kæmpe med fedtcellerne på samme måde.

Efter min første graviditet hvor jeg tog 25 kg på har mine fedtceller reageret lidt anderledes og kan ikke spise det samme som før uden at tage på.Sådan ert det desværre for mange der har været tykke engang, i større eller mindre grad.

Men som sagt, synes du selv du gør det godt, så giv tiden en chance inden du skælder ud, for det mangler jo i det her billede om hvorfor du ikke taber dig.

Men kan sagtens følge dig, når vægten ikke ryger ned så bliver man bare i dårligere humør og føler alt er for ingenting, men det SKAL nok give pote, det tager bare mere end den tid du har givet. Se resultatet fra nu, ang mål og vægt og så gem dem til om 3 mdr og se om der ikke er en forskel:-)

Min far lagde sin livsstil om i sommers og har tabt sig 17 kg....lige nu står den stille, men han ved den nok skal begynde at komme ned igen, der er bare tit lidt pauser i det for at kroppen ka følge med på den sunde måde.

Anmeld

11. januar 2011

Maise

Nalle skriver:

Jeg har intet tabt den sidste uge, trods jeg har spist sundt, trænet 3 gange 1 ½ time ( træner aldrig normalt ) Men vægten står bare bom stille!
Kan det være fordi jeg skal have min mens om 2 dage ca, bliver nemlig tit lidt oppustet når jeg skal have den.

Ellers ved jeg ikke hvad det kan være

Jeg vil mene at der kan være 3 årsager.

!. Når man skal have mens er der en del kvinder der samler væske i kroppen, mig selv inklusiv.

2. du har opbygget muskelvæv. muskelvæv vejer 4* mere end fedt.

3. Du har spist meget salt.

Anmeld

11. januar 2011

Maise

hold igen med den usunde frugt, bla. bananer. spis æg, avocado, rejer, lidt groft brød, mange proteiner, ost, fisk, nødder, samt grønsager og rodfrugter. Bare et udvalg af mange der er sunde og mætter bedre når man er på kur.

Sukker i frugt er meget mere usundt end fedt i f.eks avocado og nødder.

Anmeld

11. januar 2011

Maise

Nu det heller ikke fordi jeg lever af pandekager, vi får det 1 gang hver 2 måned, eller sådan noget.

Idag skal vi have pasta salat med kylling.

Imorgen skal vi have pita brød ( GROFT )

Torsdag skal vi have medister med rugbrød.

Fredag skal vi have kyllinge frikadeller med salat.

Lørdag skal vi have steak med pasta salat og GROVE flute.

Jeg spiser hverken ris eller kartofler, men vil også gerne have noget ordenligt mad der smager godt, det skal ikke være træls for mig at skulle tabe mig.

Pasta er ikke sundt. kan se du skal have det et par gange og brød fremtræder et par gange også. det burde ikke være en del af en vægttabskostplan i aftensmaden. vil anbefale dig fisk og rodfrugter og grove grønsager, evt på panden ( altså broccoli, blomkål og den dur eller som rå salat med nødder i og avocado.

Anmeld

11. januar 2011

Frøken J.

Nalle skriver:

Når jeg læser om alle andre der taber sig, spiser de mindre frugt?

At du spiser for lidt skulle være årsag til manglende vægttab er MEGET usansynligt. Det er lidt af en skrøne, at det sætter vægttabet i stå. Spørg bare de kloge hoveder på madlog, de plejer at kunne linke til en masse gode undersøgelser. Når det  er sagt, så er det vigtigt at spise mindst 1000 kcal om dagen, fordi der så er større chance for at få nok vitaminer og mineraler. Det ved jeg jo så ikke, om du allerede gør

Men ellers: Ro på! Spørg Chris McDonald: TTT! Ting Tager Tid, og du VIL opleve stilstand flere gange under dit vægttab. Nogen gange uden logisk årsag. Min vægt har stået stille i snart en uge trods motion og overholdelse af kalorier, men det lader jeg mig ikke slå ud af, for jeg har oplevet det flere gange i  mit vægttab, og pludselig går det nedad igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.