Jeg taber mig ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

june1987

Nalle skriver:

Vi træner heller ikke hver dag, netop af den årsag

ok. men få lavet et program kig evt på www.bodybuilding.dk der er gode råd at hente både kost og motion samt programmer til styrke træning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Maja88

Secrets skriver:

Det er altså ikke rigtigt. Så er der andre faktorer der sætter ind. Hvordan vil du ellers forklare at anoretikere taber sig helt vildt, når de intet spiser? Det er ikke ondt ment, men det er en udbredt misforståelse.. OGSÅ blandt diætister!

anoretikere spiser helt vildt lidt og motionerer helt vildt meget.

men i starten eller nogen perioder vil de ikke tabe sig og derfor tyer de til afføringsmidler osv.

nu er det jo ligesom diætister er uddannet inden for feltet. så mon ike de har mest styr på det

Anmeld

12. januar 2011

betski

Secrets skriver:

Det er altså ikke rigtigt. Så er der andre faktorer der sætter ind. Hvordan vil du ellers forklare at anoretikere taber sig helt vildt, når de intet spiser? Det er ikke ondt ment, men det er en udbredt misforståelse.. OGSÅ blandt diætister!

Anoretikere taber sig heller lige med det samme, der går et stykke tid. Og de sætter gerne det hele i gang med en omgang afføringsmiddel... Men klart man taber sig med tiden uden mad, kroppen bliver jo udsultet.. Men faktum er faktisk at du sætter forbrændingen i gang med mad - den rigtig type mad, vel at mærke

Anmeld

12. januar 2011

Frøken J.

anoretikere spiser helt vildt lidt og motionerer helt vildt meget.

men i starten eller nogen perioder vil de ikke tabe sig og derfor tyer de til afføringsmidler osv.

nu er det jo ligesom diætister er uddannet inden for feltet. så mon ike de har mest styr på det

Så du kender ikke dit anoretikere, der lader som om de spiser, men gemmer maden og smider den ud bag efter? Som lever af 200 kalorier om dagen, og på den måde taber sig drønhurtigt? Jeg er self. enig i, at man skal spise fornuftigt og jævnligt, da det er bedst for forbrændingen, men man kan altså ikke postulere, at vægttabet er dødsdømt og bare vil gå i stå, hvis man spiser for lidt Jeg synes ikke, at det lyder til trådstarter spiser for lidt. Man må jo spise mindre, hvis man vil tabe sig, og eksempelvis 1200 kcal er meget passende. Det anbefaler flere diætister også Og så skal jeg da lige hilse og sige, at min bonusfar går hos diætist som har sagt det omvendte af den hernævnte diætist. At kroppen ikke går i stå.

Så kan man jo spørge, hvem der har ret. Bare fordi man har en uddannelse, betyder det jo ikke altid, at man siger det rette Læger kan komme med forskellige diagnoser, psykologer kan være uenige i hinandens brug af teoretikere osv. 

Anmeld

12. januar 2011

Frøken J.

june1987 skriver:

det er jo så lige bevist i en dokumentar omkring konditræning 

Og det modsatte er bevist ved personlig erfaring. Ikke kun fra mig, men fra adskillige madloggere.

Anmeld

12. januar 2011

Dorthe1986

Maise skriver:

PCO Kost er generel god kost at spise hvis man skal tabe sig, også selvom man ikke har det. har selv pco og før tabt mange kiloer med den kost, samt motion. Min veninde som ikke har pco har også tabt sig på pco kost, så det en win win for alle

Fuldstændig enig, det er en fremragende kostplan til at tabe sig på  Jeg tabte 13 kg på 3 måneder ved at spise PCO-venligt

Anmeld

12. januar 2011

june1987

Secrets skriver:

Og det modsatte er bevist ved personlig erfaring. Ikke kun fra mig, men fra adskillige madloggere.

det er deres erfaring det andet er fakta.

den styrketræning jeg laver taber jeg en masse med fordi jeg ikke bruger nogen maskiner feks at sidde ned og løfte med arme med kg nej fri vægte er vejen frem

Anmeld

12. januar 2011

Frøken J.

june1987 skriver:

det er deres erfaring det andet er fakta.

den styrketræning jeg laver taber jeg en masse med fordi jeg ikke bruger nogen maskiner feks at sidde ned og løfte med arme med kg nej fri vægte er vejen frem

Jeg har vidst heller ikke sagt, at man slet ikke taber sig ved styrketræning Øget muskelmasse giver højere forbrændring, det er vi enig i. Jeg taler om forbrænding af kalorier i timen under den givne aktivitet

Anmeld

12. januar 2011

Frøken J.

duddi. skriver:

Anoretikere taber sig heller lige med det samme, der går et stykke tid. Og de sætter gerne det hele i gang med en omgang afføringsmiddel... Men klart man taber sig med tiden uden mad, kroppen bliver jo udsultet.. Men faktum er faktisk at du sætter forbrændingen i gang med mad - den rigtig type mad, vel at mærke

Det er jeg nu meget uenig i, det første. En af mine gamle folkeskoleveninder havde anoreksi, og der gik altså ikke lang tid, før hun tabte sig. Det kom med det samme. Vi er enige i, at jævnligt madindtag er godt for forbrændingen, men forbrændingen går ikke i stå ved at spise for lidt. Kroppen bruger energi på at bevæge sig, styre åndedrættet, holde hjertet igang osv. Så hvis forbrændingen gik i stå, så var man altså død  Ydermere kan man jo godt spise jævnligt og holde kroppen i gang, og stadig få alt for få kalorier, hvis man nu lever af hvidkål, agurker osv. Jeg siger ikke, man skal spise for lidt. ABSOLUT ikke. Men at sige, at man ikke taber sig, hvis man får for få kalorier, det er altså ikke rigtigt 

Anmeld

12. januar 2011

june1987

Secrets skriver:

Jeg har vidst heller ikke sagt, at man slet ikke taber sig ved styrketræning Øget muskelmasse giver højere forbrændring, det er vi enig i. Jeg taler om forbrænding af kalorier i timen under den givne aktivitet

ja under, men muskler er så uøkonimiske at de forbrænder selvom du er færdig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.