Noneother skriver:
Det er jo ikke alle det gælder.
Hvad ved afbrudt udd. eller man ikke kan få job efter? Hvad med den gruppe der ikke får noget arbejde på trods af at de søger? Hvad med dem der får en psykisk sygdom og går ned i årevis, bare for at blive holdt nede af systemet? Hvad med dem der mister jobbet før de har timer nok til at kunne modtage DP? hvad med, hvad med, hvad, med?
Nu kender jeg ikke reglerne så ret mig hvis jeg tager fejl. Men tænker at hvis man har taget en uddannelse og man så ikke kan få arbejde indenfor sit felt, kan man så ikke tage "midlertidig arbejde" f.eks Mc Donnalds eller hvad som helst hvor man så kan få nok timer til at samle op til dagpenge. Ja, jeg ved det ikke.
Min egen holdning til ts tråd er, at jeg synes at to er hel fint. Jeg har, som mange også har skrevet, kendt flere som desværre er blevet fyret mens der har været finanskrise, flere har været arbejdsløse i f.eks 1 år (dem jeg kender har dog været på dp) men ingen jeg kender har gået arbejdsløse mere end 1 år.
Der var en der skrev omkring hendes far, men for mig lyder det mere som om han måske er for syg til at arbejde, og så er det måske mere førtidspension han skal søge, hvis han ikke kan arbejde?
Anmeld