hvad skal kommunen sørge for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2011

slettet_7530

Jeg synes det er skræmmende så mange mennesker der i Danmark forsørges af det offentlige, både kontanthjælpsmodtagere og førtidspensionister.. Jeg kender selv en del af den sidste slags. Feks. min egen kusine og hendes kæreste, de er begge omkring 45 og har været på førtidspension i mange år. Min kusine har ved siden af et job, hvor hun tjener både sorte og hvide penge.. Nu er kommunen så begyndt at kigge på hendes pension, så derfor er hun blevet nødt til at gå ned på 25 timer pr uge, for den skal de ikke rører ved.. Som hun siger, den er jo hendes sikkerhed..

Jeg vil da også gerne have en pension ved siden af min løn, så jeg har en "sikkerhed" hvis jeg skulle blive arbejdsløs..

Ja det er jo netop sådan som din kusine og hendes mand der ødelægger det for dem der virkelig ikke kan arbejde.

Havde selv en veninde på et tidspunkt der menete hun ikek kunne arbejde, men når hun skulle skovle hendes sorte penge ind var der ikke noget problem i at bruge hænderne eller servere sort for den sags skyld.

Der findes en socialbedrageriafd i hendes kommune hvor man kan ringe til anonymt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.