hvor mange er medlem...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

Halbschön

kitty skriver:

Jeg har også først meldt mig ind for en måned siden, så du er ikke alene... Jeg stod jo med samme håb som du. Nu skal jeg direkte på barsel, og ved ikke hvilken betydning det får for os økonomsk.. MEN! Det kan umuligt blive lavere end SU....

Jeg er medlem af DSA, hvilket er gratis som studerende. Min fagforening koster 113,- i kvartalet.. SÅ jeg klager ikke

Dejligt at have afleveret opgave??

Ja, jeg er også medlem af DSA.. Og så DSR til 113kr i kvartalet.. Men lige om lidt stiger det

Ja, det er super skønt at ha den afleveret.. Hold da op, hvor jeg nyder det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

mor-til-vanessa

Baagøe skriver:

Jeg er fløjtende ligeglad med, hvor pengene kommer fra. Men DP-sats er jo noget højere end KH, hvor man heller ikke må eje noget...

jeg tror jeg ville få det samme om det var kh eller dp.

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

R&N skriver:

Jeg er studerende med afslutning om 11 dage... Alt den tid vi har været studerende har vi regnet med at der stod et job til når vi var færdige.. Men nu er der ingen job, hvilket vil sige at vi har meldt os ind i en a-kasse..

Jeg tænkte ikke på, for et år siden at jeg skulle melde mig ind for at få for den første måned, og så undgå karantæne.. jeg har aldrig før været i dagpenge systemet, og hvor skulle jeg så vide det fra, at man skulle melde sig ind et år før..

Så jeg er en af de dumme!

jeg kan nu ikke se nogle steder jeg har skrevet at du er dum, men at det er dumt og det er da skide dumt. men jeg stod da også i den situation som du står i nu, da jeg blev udlært frisør, jeg vidste nemlig heller ikke man skulle være medlem i et år for at få fra første dag. og det var da skide dumt jeg ikke havde undersøgt det.

men har ikke sagt DU er dum

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

KaLee skriver:

Hvad for en uddannelse læser du og hvor har du din akasse?

Jeg betaler altså kun 142.50 om måneder for akasse og fagforening

er på hf nu, og så bagefter skal jeg på læresemi eller ind og læse engelsk spansk, så det er jo mange år på skolebænken. så når jeg ved det synes jeg jo ikke der er nogen grund til at betale a-kasse nu før 1 år inden jeg er færdig.

har krifa og der koster det over 300 kr når man har fået nedsat kontigent og det er kun for a-kasse

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

Tina&Martin skriver:

Jeg fik at vide at de jo udregner ens sats efter lønnen, men hvis den ligger under 18000 kan det ikke svare sig, da man jo kun får ca 85% af det beløb.. Så jeg er på dimitens satsen

hmm ved jeg stadig ikke. jeg har altid fået den laveste sats på dp alligevel.

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

DK skriver:

Jeg er medlem af akademikernes a-kasse! Det kan man som studerende være gratis, helt op til når man er færdig med sin uddannelse. Dvs at man undgår karantænen i den første måned, plus at man omkostningsfrit har været medlem i et år inden! Så smart!

den tror jeg da lige jeg vil skifte til, da det ikke er gratis hos krifa selvom man studere.

tak for tippet

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

ladydan1 skriver:

har stemt nej, da jeg sidste år meldte mig ud efter jeg blev flexgodkendt og derfor aldrig mere kan få fra akassen alligevel.
Det var faktisk min fagforening der selv sagde det og den er jeg naturligvis stadig medlem af.

:-) Sisse

det kan jeg godt forstå, det er jo også en anden sag

Anmeld

7. januar 2011

eElak

mor-til-vanessa skriver:

er på hf nu, og så bagefter skal jeg på læresemi eller ind og læse engelsk spansk, så det er jo mange år på skolebænken. så når jeg ved det synes jeg jo ikke der er nogen grund til at betale a-kasse nu før 1 år inden jeg er færdig.

har krifa og der koster det over 300 kr når man har fået nedsat kontigent og det er kun for a-kasse

ok.. hvis du alligevel ikke har optjent dagpengeretten, så havde jeg heller ikke betalt til det.. 

Anmeld

7. januar 2011

tb

jeg har stemt ja.. forstår slet ikke dem der tør at lade være!!!

Anmeld

7. januar 2011

Kløver

mor-til-vanessa skriver:

af en A-KASSE ???

nu er der bare en tråd, hvor en spørger med kh, som er færdig med uddannelse.

jeg tænker bare lidt, man ved jo man bliver færdig med sin uddannelse på et bestemt tidspunkt, hvorfor melder man sig så ikke ind i en a-kasse, året før man er færdig så man kan få dagpenge fra a-kassen???

det er mig et stort spørgsmål, det forstår jeg bare ikke. 

Jeg har skrevet ja, selvom jeg ikke er medlem, da grunden er jeg altid har været medlem af en A-kasse, og kun er meldt ud, fordi jeg er på fleksydelse, og i gang med pensionssag, så de synes i fagforeningen og a.kassen jeg skulle melde mig ud af a-kassen, da jeg ikke kunne få glæde af den alligevel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.