hvor mange er medlem...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

Halbschön

mor-til-vanessa skriver:

af en A-KASSE ???

nu er der bare en tråd, hvor en spørger med kh, som er færdig med uddannelse.

jeg tænker bare lidt, man ved jo man bliver færdig med sin uddannelse på et bestemt tidspunkt, hvorfor melder man sig så ikke ind i en a-kasse, året før man er færdig så man kan få dagpenge fra a-kassen???

det er mig et stort spørgsmål, det forstår jeg bare ikke. 

Jeg er studerende med afslutning om 11 dage... Alt den tid vi har været studerende har vi regnet med at der stod et job til når vi var færdige.. Men nu er der ingen job, hvilket vil sige at vi har meldt os ind i en a-kasse..

Jeg tænkte ikke på, for et år siden at jeg skulle melde mig ind for at få for den første måned, og så undgå karantæne.. jeg har aldrig før været i dagpenge systemet, og hvor skulle jeg så vide det fra, at man skulle melde sig ind et år før..

Så jeg er en af de dumme!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Gittemor09

wamse skriver:

Jeg har fået det samme af vide

okay.. så er jeg da ikke helt galt på den

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

KaLee skriver:

Hejsa.. 

Jeg er medlem af både Akasse og fagforening og har været det i 6 års tid. 

det har både været igennem en tid som fuldtidsansat, fuldtidsstuderende og nu hvor jeg er kontorelev. 

Når man er studerende (elev som SU-studerende) kan man vente med at melde sig ind 2 uger før man er færdig. Derefter kan man få dagpenge på dimmitentsats. 

Imens jeg er under uddannelse, koster det mindre for mig at være i akasse og fagforening end ellers, og jeg bevarer stadig mine rettigheder som da jeg var fuldtidsansat.. Dvs. hvis jeg er uden job når jeg er færdig, får jeg fuld dagpengesats fra dag 1. 

Jeg ville ikke turde at lade være, og jeg ville føle mig så dum hvis jeg meldte mig ud nu...