hvor mange er medlem...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

Mor til prinsessen :-)

jeg bliver først i slutningen af januar, når jeg forhåbentlig bliver uddannet, så for at få barselpenge skal jeg være medlem af en akasse :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

mor-til-vanessa

KaLee skriver:

ok.. hvis du alligevel ikke har optjent dagpengeretten, så havde jeg heller ikke betalt til det.. 

jo har optjent dp ret nu. har haft a-kasse i 4 år. men synes bare 300 noget er mange penge i 6 år, når man læser... det bliver m an jo ikke fyret fra

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

Maja84 skriver:

Jeg har skrevet ja, selvom jeg ikke er medlem, da grunden er jeg altid har været medlem af en A-kasse, og kun er meldt ud, fordi jeg er på fleksydelse, og i gang med pensionssag, så de synes i fagforeningen og a.kassen jeg skulle melde mig ud af a-kassen, da jeg ikke kunne få glæde af den alligevel.

nej så havde jeg også gjort det.

Anmeld

7. januar 2011

SpunkenJo

MoarHvidovre skriver:

Men hvis man bliver opsagt, så får man ingen penge. Samfundet er desværre skruet sådan sammen, at det ikke er nemt, at få nyt arbejde.

Jeg har lige gået arbejdsløs og jeg kunne ikke engang få rengøringsarbejde (mens jeg søgte kontorarbejde). Vi havde ikke kunne leve for bistand, så derfor kunne jeg aldrig drømme om ikke, at være medlem

Det er bestemt også en fornuftig beslutning, det anfægter jeg ikke, men personlig er det ikke noget jeg vil indbetale til, idet det vil være penge ud af vinduet, og altså total unødvendigt.

Anmeld

7. januar 2011

9510

Ja er medlem af 3f,,  tør ikke lade være

Anmeld

7. januar 2011

katti24

mor-til-vanessa skriver:

af en A-KASSE ???

nu er der bare en tråd, hvor en spørger med kh, som er færdig med uddannelse.

jeg tænker bare lidt, man ved jo man bliver færdig med sin uddannelse på et bestemt tidspunkt, hvorfor melder man sig så ikke ind i en a-kasse, året før man er færdig så man kan få dagpenge fra a-kassen???

det er mig et stort spørgsmål, det forstår jeg bare ikke. 

går ud fra du snakker om min tråd  men jeg er altså ikke færdig med min uddannelse, jeg har valgt at stoppe den 

Anmeld

7. januar 2011

Carina1977

Nej jeg er ikke medlem af en A-kasse.....virker jo ligesom lidt tåbeligt, når man er på førtidspension *griner*  

Anmeld

7. januar 2011

Stumpen

Ja, vi har ikke råd til andet...

Anmeld

7. januar 2011

lauras*mor*

mor-til-vanessa skriver:

af en A-KASSE ???

nu er der bare en tråd, hvor en spørger med kh, som er færdig med uddannelse.

jeg tænker bare lidt, man ved jo man bliver færdig med sin uddannelse på et bestemt tidspunkt, hvorfor melder man sig så ikke ind i en a-kasse, året før man er færdig så man kan få dagpenge fra a-kassen???

det er mig et stort spørgsmål, det forstår jeg bare ikke. 

Jeg har stemt nej.. Fordi de ikke vil ha mig...

citat:

Optagelse som studerende
AAK giver gratis medlemskab til studerende. Du kan optages, hvis du har haft mindst 1 arbejdstime inden for de sidste 2 uger inden optagelsen. Almindeligt aflønnet studiejob tæller også.
På den måde kan man som nyuddannet undgå karensmåneden og i stedet få ret til dagpenge fra dag ét. Dette gælder uanset, hvor meget du arbejder, efter indmeldelse i AAK.

Og jeg skal være ærlig at indrømme at jeg ikke kan ha et job ved siden af mine studier.. Så kunne jeg selvfølgelig bare tage en times arbejde i det lokale pizzaria, og derved kunne blive medlem, men nu tager jeg så også min kandidat så for mig haster det ikke.. Jeg regner dog med at melde mig ind som nyuddannet her til juni når jeg er færdig med minn bachelor..

Så derfor er jeg ikke i a-kasse i øjeblikket..

Anmeld

7. januar 2011

eElak

mor-til-vanessa skriver:

jo har optjent dp ret nu. har haft a-kasse i 4 år. men synes bare 300 noget er mange penge i 6 år, når man læser... det bliver m an jo ikke fyret fra

Nej det er rigtigt nok og jeg kan sagtens følge din tankegang... 

Men hvis du ombestemmer dig i forhold til uddannelse, og så har brug for et job eller at komme på dagpenge / kontanthjælp en årgang.. er du så klar til at nøjes med kontanthjælp?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.