hvor mange er medlem...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: er du medlem af en a-kasse ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.272 visninger
94 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

mor-til-vanessa

af en A-KASSE ???

nu er der bare en tråd, hvor en spørger med kh, som er færdig med uddannelse.

jeg tænker bare lidt, man ved jo man bliver færdig med sin uddannelse på et bestemt tidspunkt, hvorfor melder man sig så ikke ind i en a-kasse, året før man er færdig så man kan få dagpenge fra a-kassen???

det er mig et stort spørgsmål, det forstår jeg bare ikke. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, kunne aldrig drømme om, at lade være!

Anmeld

7. januar 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Man behøver faktisk ikke engang melde sig ind et helt år før som studerende - i hvert fald ikke ved uni.

Jeg mener man skal melde sig ind senest 2-3 uger efter ens forhåndsgodkendelse af specialet er underskrevet, og så kan man få dagpenge efter 3 ugers karantæne. Man kan dog, hvis man har været medlem i mere end 1 år, undgå karantænen.

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

MoarHvidovre skriver:

Ja, kunne aldrig drømme om, at lade være!

heller ikke mig.

eller d.v.s jeg er meldt ud nu fordi jeg er startet på uddannelse, men melder mig da ind igen, året inden jeg er færdig, så jeg ved jeg har en indkomst, hvis jeg ikke får et job

Anmeld

7. januar 2011

Gittemor09

jeg har stemt nej indtil videre... gik på Hg, og der kunne man vidst ikk komme i A-kasse men lige så snart jeg finder en elevplads melder jeg mig såmænd også ind.... ved hvor meget det kan hjælpe en i sidste ende ....

Anmeld

7. januar 2011

Marco2

Ja, jeg er medlem af en A-kasse. I disse tider ville jeg absolut ikke turde andet …

Og nej jeg forstår heller ikke at man kan være færdig med en uddannelse og så skulle på kh. At man har turdet IKKE at melde sig ind i tide …

Som reglerne er nu er det jo næsten umuligt at få KH og så står man der uden en reje at leve for. Og har man ikke været i en A-kasse må jeg indrømme at jeg ikke har såå ondt af de mennesker, som så står med "håret i postkassen" … Det er jo deres eget valg …

AG

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

cmks2007 skriver:

Man behøver faktisk ikke engang melde sig ind et helt år før som studerende - i hvert fald ikke ved uni.

Jeg mener man skal melde sig ind senest 2-3 uger efter ens forhåndsgodkendelse af specialet er underskrevet, og så kan man få dagpenge efter 3 ugers karantæne. Man kan dog, hvis man har været medlem i mere end 1 år, undgå karantænen.

ja det er vist rigtig nok... det kan jeg godt huske noget om, da jeg var udlært frisør. men den her gang vil jeg helt undgå de 3 uger karantæne.. der skal jo mad på bordet

Anmeld

7. januar 2011

Tulle28

Jeg er medlem og har altid været det.

Jeg tror det kommer bag på rigtig mange, at man skal have været medlem i et år, før man kan få dagpenge - det gjorde det ihvertfald på mig i sin tid og det gjorde det også på min kæreste. Nu var det heldigvis ikke aktuelt for nogen af os.

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

Gittemor09 skriver:

jeg har stemt nej indtil videre... gik på Hg, og der kunne man vidst ikk komme i A-kasse men lige så snart jeg finder en elevplads melder jeg mig såmænd også ind.... ved hvor meget det kan hjælpe en i sidste ende ....

tænker du ikke på fagforening???

man kan altid være medlem af en a-kasse tror jeg. det er der man får penge fra hvis man eks bliver fyret og står uden job

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

Marco2 skriver:

Ja, jeg er medlem af en A-kasse. I disse tider ville jeg absolut ikke turde andet …

Og nej jeg forstår heller ikke at man kan være færdig med en uddannelse og så skulle på kh. At man har turdet IKKE at melde sig ind i tide …

Som reglerne er nu er det jo næsten umuligt at få KH og så står man der uden en reje at leve for. Og har man ikke været i en A-kasse må jeg indrømme at jeg ikke har såå ondt af de mennesker, som så står med "håret i postkassen" … Det er jo deres eget valg …

AG

jeg jeg vil også sige jeg ikke har særlig ondt af de,. de viste jo hvilke dato de blev færdige på... så det kommer jo ikke som et chok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.