hvor mange er medlem...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

Pige2009

mor-til-vanessa skriver:

jeg tror jeg ville få det samme om det var kh eller dp.

Men ulempen ved KH er jo så, at man intet som helst må eje Jeg desuden altid, man vil få mere på DP end KH, uanset hvad man tjener. Hvis du tjener mere end 19.000 kr./md så får du højeste DP sats og det gør de fleste jo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

mor-til-vanessa

katti24 skriver:

går ud fra du snakker om min tråd  men jeg er altså ikke færdig med min uddannelse, jeg har valgt at stoppe den 

ja det var den

men synes bare der er mange der spørger ang kh og så var jeg bare nysgerrig men hvor mange der er i a-kasse.

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

lauras*mor* skriver:

Jeg har stemt nej.. Fordi de ikke vil ha mig...

citat:

Optagelse som studerende
AAK giver gratis medlemskab til studerende. Du kan optages, hvis du har haft mindst 1 arbejdstime inden for de sidste 2 uger inden optagelsen. Almindeligt aflønnet studiejob tæller også.
På den måde kan man som nyuddannet undgå karensmåneden og i stedet få ret til dagpenge fra dag ét. Dette gælder uanset, hvor meget du arbejder, efter indmeldelse i AAK.

Og jeg skal være ærlig at indrømme at jeg ikke kan ha et job ved siden af mine studier.. Så kunne jeg selvfølgelig bare tage en times arbejde i det lokale pizzaria, og derved kunne blive medlem, men nu tager jeg så også min kandidat så for mig haster det ikke.. Jeg regner dog med at melde mig ind som nyuddannet her til juni når jeg er færdig med minn bachelor..

Så derfor er jeg ikke i a-kasse i øjeblikket..

jamen jeg kan godt forstå du ikke er medlem når du alligevel læser. jeg er også begyndt at læse og jeg melder mig også ud af krifa, da jeg ikke ser nogen grund til at betale i 6år når jeg ikke har brug for det. men skal da meldes ind igen inden det sidste år så jeg kan få dp

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

KaLee skriver:

Nej det er rigtigt nok og jeg kan sagtens følge din tankegang... 

Men hvis du ombestemmer dig i forhold til uddannelse, og så har brug for et job eller at komme på dagpenge / kontanthjælp en årgang.. er du så klar til at nøjes med kontanthjælp?

nej vil ikke på kh. men stopper heller ikke min udd, for gør altid det færdig som jeg er gået i gang med

Anmeld

7. januar 2011

Muffinmus

jeps, man hænger sgi sin egen røv hvis ikke man får sig meldt ind...og man behøver ikke vælge hks a-kasse eller lign a-kasse, der er frit valg på alle hylder og man kan ALTID finde en der vil tage en, uanset om man er studerende eller ej.Det er bare med at finde dem der ikke er pisse emsige.

Så ja, kunne ikke drømme om ikke at være med i en a-kasse.

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

Baagøe skriver:

Men ulempen ved KH er jo så, at man intet som helst må eje Jeg desuden altid, man vil få mere på DP end KH, uanset hvad man tjener. Hvis du tjener mere end 19.000 kr./md så får du højeste DP sats og det gør de fleste jo

det gjorde jeg ikke som udlært frisør, men havde også meget fri, pga min ryg.

men jo ellers er det nok rigtig.

Anmeld

7. januar 2011

dorthemus

Ja det er jeg, tør ikke andet som mange også siger

Anmeld

7. januar 2011

Pige2009

mor-til-vanessa skriver:

det gjorde jeg ikke som udlært frisør, men havde også meget fri, pga min ryg.

men jo ellers er det nok rigtig.

Nej og jer frisører er ikke de eneste. Butiksansatte er også blandt de lavtlønnede

Anmeld

7. januar 2011

mor-til-vanessa

Baagøe skriver:

Nej og jer frisører er ikke de eneste. Butiksansatte er også blandt de lavtlønnede

ja det er mega skod... men nu læser jeg til noget andet min ryg kan holde til. så får jeg også en bedre løn, forhåbentligt

Anmeld

7. januar 2011

Plysbjørnen

Jeg ville faktisk gerne svare både ja og nej. for jeg har været det ind til 31. dec. 2010, hvor jeg er blevet meldt ud da jeg nu er hjemmegående husmoder og skal være det ca 3-4 år endnu, og så er der ikke nogen point i at jeg betaler 430 kr for A-kassen om måneden. 

For jeg ville alligevel ikke kunne bruge den før jeg har været i arbejde 1 år, og så kan jeg vente med at melde mig ind til jeg har fået et nyt arbejde om 4-5 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.