Risen skriver:
Ej, hvor er jeg dog enig med dig. Synes desværre også vi i lille DK har fået en tendens til at pege fingre og beskylde alle mennesker for alt for meget. Så mange fordomme, og så mange løgne. Også har de fornylig indført at man kan melde hinanden anonymt, tænk engang hvor mange penge kommunen bruger på at undersøge sager der ikke er hold i. Så forleden i nyhederne at de havde gået igang med 200 sager om skattesvindel og udland men kun 8 (noget i den dur) var der kommet penge ud af.
Hele den her debat får mig til at tænke på bogen "De hvide Mænd" som handler om samfundet hvor man intet må gøre. Rygning forbudt alle steder, offentligt druk, dårlige karakterer, forkert mad, plastisk parker osv. Hvis man gør nogle af disse ting bliver man hentet af de hvide mænd og får ikke lov at være en del af samfundet mere.. Nå det var lige et sidespor , men pointen var at jeg desværre ser en tendens til at vi går den vej. Et rigtigt overvågningssamfund hvor alle stikker hinanden
I den ovennævnte sag, ville det kunne klares med at sende en mand ud der ville se et tomt værelse på 10 m2, ikke ligefrem dyrt i forhold til de mange penge der blir snydt for...
I bund og grund tror jeg ret godt det kunne betale sig, om der så "kun" blev hevet en milliard ud af tre ind årligt, villre det da være bedre end ingenting,
Det andet er jeg på ingen måde enig i, uden overvågningskameraer og vagter, ville der nok blive begået flere røverier og stjålet mere fra butikkerne end der gør og uden reele mennesker der gør sin pligt og melder bedragere og snyltere, ville dette land meget hurtigt gå helt bankerot 
Anmeld