Ville I melde dem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Anonym trådstarter

Pia. skriver:

Jeg svare som jeg plejer når den slags indlæg kommer op... HVAD FÅR DU UD AF DET ?

Brug dit krudt på dig selv og din familie og så lad hver at gå op i hvad andre gør... Så længe han betaler husleje og har hans egne udgifter i sin bolig (det er jo lige meget hvor stort han bor) og ikke giver et tilskud til moren er der jo ikke noget galt i det.. han må jo besøge sit barn lige så tit han har lyst og moren må gerne have overnattende gæster så længe de IKKE giver tilskud til boligen, kost m.m.

Knus Pia...

Er ikke helt rigtigt din bopæls adresse er der hvor du sover det meste af tiden... Har selv undersøgt det i forbindelse med noget andet og fik ivide af polititet at man skulle overnatte på sin bopæl adresse gemmensnit 5 nætter om ugen ellers ar det ikke ens bopæls adresse...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Risen

SussieThyssen skriver:

Hvergang nogen kommer ind på at snakke om at melde nogen for den slags, får jeg altid følelsen af at jeg befinder mig i et Bigbrother-samfund. Det giver reminisenser til Hitlers Tyskland, og det giver mig myrekryb.
Og så er der lige det ved det, at hvor dydsiret er man selv?
Gør man aldrig selv noget, der ikke er helt lovligt??
Kører man ikke lige lidt for stærkt i bilen, bare engang imellem?
Hvis nu man opdager at kassedamen giver forkert tilbage til en og det er hende, der vil få underskud, hvor mange siger så noget?
Mon man kan sige sig helt fri for aldrig at have gjort noget, der ikke var helt lovligt?

Nu er det ikke ment som en bebrejdelse, for jeg kan sagtens forstå dine tanker, og ja...naturligvis er det snyd det de gør. Men helt ærligt, det er små mennesker, og måske snyder de ikke fordi de har lyst til at snyde, men af nød. Du ved jo intet om hvilken økonomisk situation, de står i.
Om man så selv ville gøre det, er en helt anden historie.
Så set med mine øjne, så er det de gør naturligvis amoralsk, men det er også amoralsk at melde dem.

Kærligst
Sussie

Ej, hvor er jeg dog enig med dig. Synes desværre også vi i lille DK har fået en tendens til at pege fingre og beskylde alle mennesker for alt for meget. Så mange fordomme, og så mange løgne. Også har de fornylig indført at man kan melde hinanden anonymt, tænk engang hvor mange penge kommunen bruger på at undersøge sager der ikke er hold i. Så forleden i nyhederne at de havde gået igang med 200 sager om skattesvindel og udland men kun 8 (noget i den dur) var der kommet penge ud af. 

Hele den her debat får mig til at tænke på bogen "De hvide Mænd" som handler om samfundet hvor man intet må gøre. Rygning forbudt alle steder, offentligt druk, dårlige karakterer, forkert mad, plastisk parker osv. Hvis man gør nogle af disse ting bliver man hentet af de hvide mænd og får ikke lov at være en del af samfundet mere..  Nå det var lige et sidespor , men pointen var at jeg desværre ser en tendens til at vi går den vej. Et rigtigt overvågningssamfund hvor alle stikker hinanden

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

Risen skriver:

Ej, hvor er jeg dog enig med dig. Synes desværre også vi i lille DK har fået en tendens til at pege fingre og beskylde alle mennesker for alt for meget. Så mange fordomme, og så mange løgne. Også har de fornylig indført at man kan melde hinanden anonymt, tænk engang hvor mange penge kommunen bruger på at undersøge sager der ikke er hold i. Så forleden i nyhederne at de havde gået igang med 200 sager om skattesvindel og udland men kun 8 (noget i den dur) var der kommet penge ud af. 

Hele den her debat får mig til at tænke på bogen "De hvide Mænd" som handler om samfundet hvor man intet må gøre. Rygning forbudt alle steder, offentligt druk, dårlige karakterer, forkert mad, plastisk parker osv. Hvis man gør nogle af disse ting bliver man hentet af de hvide mænd og får ikke lov at være en del af samfundet mere..  Nå det var lige et sidespor , men pointen var at jeg desværre ser en tendens til at vi går den vej. Et rigtigt overvågningssamfund hvor alle stikker hinanden

I den ovennævnte sag, ville det kunne klares med at sende en mand ud der ville se et tomt værelse på 10 m2, ikke ligefrem dyrt i forhold til de mange penge der blir snydt for...

I bund og grund tror jeg ret godt det kunne betale sig, om der så "kun" blev hevet en milliard  ud af tre ind årligt, villre det da være bedre end ingenting,

Det andet er jeg på ingen måde enig i, uden overvågningskameraer og vagter, ville der nok blive begået flere røverier og stjålet mere fra butikkerne end der gør og uden reele mennesker der gør sin pligt og melder bedragere og snyltere, ville dette land meget hurtigt gå helt bankerot 

Anmeld

6. januar 2011

Kløver

Anonym skriver:

Står i en svær situation. Min venindes ex kæreste har barn med en anden med de bor ikke sammen. Faren har lejet et lille værelse på 10 kvm og moren bor i en lejet lejlighed på 90 kvm med datteren.... Faren er derhjemme hver dag sover der og har intet møbler eller tøj på sit eget værelse. Min veninde fortæller at moren får fri plads, bolig sikring som enlig forsøger, forhøjet børnetilskud til trods for at de faktisk bor sammen men har ikke samme adresse. Hvad ville I gøre?

jeg ville melde dem, hvis jeg med stor sansynlighed vidste dette var sandt, eller ville om ikke andet, give kommunen praj om at det skulle undersøges. men kræver jo man har deres navne og adresser

Anmeld

6. januar 2011

Risen

MatildeS skriver:

I den ovennævnte sag, ville det kunne klares med at sende en mand ud der ville se et tomt værelse på 10 m2, ikke ligefrem dyrt i forhold til de mange penge der blir snydt for...

I bund og grund tror jeg ret godt det kunne betale sig, om der så "kun" blev hevet en milliard  ud af tre ind årligt, villre det da være bedre end ingenting,

Det andet er jeg på ingen måde enig i, uden overvågningskameraer og vagter, ville der nok blive begået flere røverier og stjålet mere fra butikkerne end der gør og uden reele mennesker der gør sin pligt og melder bedragere og snyltere, ville dette land meget hurtigt gå helt bankerot 

Ja muligvis i den overnævnte sag, men tænk engang på hvor mange penge der ellers bliver brugt på unødvendige sager. Og tænk på alt det energi og ubehag det betyder for en familie som måske ikke har snydt men nogen tror de har? - At skulle bevise at man er uskyldig fordi naboen lige mener at faren har sovet der mere end 5 gange (bare et eksempel) .. Jeg synes ikke det nytter noget at pege fingre ad hinanden.

Synes det er så moralsk forkert, det må være kommunens arbejde ikke borgernes!

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

Risen skriver:

Ja muligvis i den overnævnte sag, men tænk engang på hvor mange penge der ellers bliver brugt på unødvendige sager. Og tænk på alt det energi og ubehag det betyder for en familie som måske ikke har snydt men nogen tror de har? - At skulle bevise at man er uskyldig fordi naboen lige mener at faren har sovet der mere end 5 gange (bare et eksempel) .. Jeg synes ikke det nytter noget at pege fingre ad hinanden.

Synes det er så moralsk forkert, det må være kommunens arbejde ikke borgernes!

Kommunerne er ikke i folks hjem, det er snylternes bekendte og derfor er det dem der må indberette det.

Jeg ville aldrig melde noget hvis jeg ikke var helt sikker, men hvis der ingen tvivl var, ville jeg ikke tøve et sekund og sågar skaffe så meget bevis jeg kunne, for at spare myndighederne for tid og ressourcer.

Men sådan er jeg bare, jeg tænker på vores samfund og ville aldrig bare se til!

Anmeld

6. januar 2011

Pia.

Anonym skriver:

Er ikke helt rigtigt din bopæls adresse er der hvor du sover det meste af tiden... Har selv undersøgt det i forbindelse med noget andet og fik ivide af polititet at man skulle overnatte på sin bopæl adresse gemmensnit 5 nætter om ugen ellers ar det ikke ens bopæls adresse...

Det vil jeg gerne se sort på hvidt... Jeg havde en kæreste i slutningen af sidste år - det var ikke den besked jeg fik .... link mig lige til hvor det står... du har da nok ret når du er så sikker I din sag, men jeg vil gerne se det...

Syntes stadig ikke man skal blande sig i andres sager når ingen skade er sket...

Anmeld

6. januar 2011

Risen

MatildeS skriver:

Kommunerne er ikke i folks hjem, det er snylternes bekendte og derfor er det dem der må indberette det.

Jeg ville aldrig melde noget hvis jeg ikke var helt sikker, men hvis der ingen tvivl var, ville jeg ikke tøve et sekund og sågar skaffe så meget bevis jeg kunne, for at spare myndighederne for tid og ressourcer.

Men sådan er jeg bare, jeg tænker på vores samfund og ville aldrig bare se til!

Ja hver sin mening 

Hvis jeg må spørge, ville du så også melde din egen familie, søster, bror eller ligende hvis personen snød for lad os sige 2000 kr om måneden? 

Anmeld

6. januar 2011

Risen

Pia. skriver:

Det vil jeg gerne se sort på hvidt... Jeg havde en kæreste i slutningen af sidste år - det var ikke den besked jeg fik .... link mig lige til hvor det står... du har da nok ret når du er så sikker I din sag, men jeg vil gerne se det...

Syntes stadig ikke man skal blande sig i andres sager når ingen skade er sket...

Og igen, sådan en forkert regel.. Hvorfor skal kommunen gå ind og bestemme hvor tit man vil overnatte hos sin kæreste? - Det viser igen hvor meget påvirkning kommunen har på ens privatliv.. Synes faktisk det er krænkende.. 

Anmeld

6. januar 2011

Risen

Pia. skriver:

Hov den skulle have været til ts

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.