Ville I melde dem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

eElak

Pia. skriver:

Det vil jeg gerne se sort på hvidt... Jeg havde en kæreste i slutningen af sidste år - det var ikke den besked jeg fik .... link mig lige til hvor det står... du har da nok ret når du er så sikker I din sag, men jeg vil gerne se det...

Syntes stadig ikke man skal blande sig i andres sager når ingen skade er sket...

Det her er det tætteste jeg lige kunne finde på det ;-)

http://www.update.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB01666735

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Mullebergen

SSL skriver:

Ja, det ville du gøre i dette forsøg! Men så enkelt er det jo ikk altid at 'efterforske', og det er jo meget dyrt at efterforske! Så de penge de MÅSKE ville få ud af det, ville alligevel gå til helt andre ting, end det mest nødvendige! Og helt ærligt, hvad ville du få ud af det??? En mor eller far til måske et lille barn i fængsel!! Give dem en kæmpe gæld som børnene måske vil lide under?? Ja helt ærligt, synes jeg at dette er en mærkelig mentalitet!!! Men jeg er helt sikker på at din familie eller nogle af dine venner eller veninder har fået udført sort arbejde! Og kommer snakken på det, vil du så også melde dette???

Tja, men det er jo det samme som de børn der er børn af andre forbrydere, de lider også under at deres far eller mor sidder i fængsel. Når man begår ulovligheder, er det desværre børnene det går udover, uanset hvad de har begået.

Jeg synes på ingen måde det er en mærkelig mentalitet at mene at folk skal overholde de regler der er, børn eller ej!

Og JA, du kan i dén grad tro at jeg ville melde sort arbejde!

Anmeld

6. januar 2011

eElak

Det ville sq være effektivt, hvis flere kommuner gjorde som hvidovre kommune.. SÅ kunne man blive fri for at blive sat i sådan et dilemma... 

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1406013.ece

Anmeld

6. januar 2011

*Toffee*

Det der sker når der bliver snydt på den måde er at der sker stramninger. Stramninger der betyder at det bliver svært eller sværere at få de ydelser der bliver snakket om. Så er der stor risiko for at det rammer de enlige forældre der reelt set har brug for dem. Måske er det nogle af jer der bliver ramt, og så er jeg sikker på i nok skal reagere. Problemet er bare at det så er kommunen og regeringen, der bliver bussemænd. Men måske ville det ikke være nødvendigt, hvis der blev sat ind mod snyderne i stedet.

Jeg ved det ikke med sikkerhed. Men da der kom stramninger vedr. førtidspensionen, kunne det være fordi at der var nogle der pludselig så fidus i det, ergo er der nødt til at være nogle strengere kriterier for hvornår man kan få førtidspension. Kriterier der gør at nogle mennesker idag kæmper i årevis for at få sin pension.

Dem der er tale om her lyder da hverken som om de er i nød eller i risiko for det ene eller andet. Manden skal sådan set bare lade være med at komme og sove der hver dag, så mister moderen ikke noget. Det lyder da ret simpelt. Vil de være en familie, må de jo gøre som alle andre familier, leve efter det man har.

Anmeld

6. januar 2011

BellaT

MatildeS skriver:

Måske er det nævnt fordi moderen køber mærketøj for de penge hun bedrager sig til 

Det svarer til at jeg tog en tur i Magasin, rippede hylderne for det tøj jeg gerne ville have -Og gik uden at betale.

Det er da fint at du er så ærlig som du tydeligvis er.

Nej, det er ikke det samme som at rippe hylderne i Magasin. Det her er gisninger om hvordan den familie får hverdagen til at fungere. At se tingene udefra er måske ikke det rigtige billede.. Måske familien i forvejen har det skidt. Måske de bare er nogle idioter der vil score kassen. Det aner vi ikke. Jeg ville derfor lade det ligge og koncentrere mig om mit eget liv.

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

Nej, det er ikke det samme som at rippe hylderne i Magasin. Det her er gisninger om hvordan den familie får hverdagen til at fungere. At se tingene udefra er måske ikke det rigtige billede.. Måske familien i forvejen har det skidt. Måske de bare er nogle idioter der vil score kassen. Det aner vi ikke. Jeg ville derfor lade det ligge og koncentrere mig om mit eget liv.

Prøv at læs allerførste indlæg i denne, efterhånden lange debat.

TS skriver jo at kvinden har fortalt hende at det forholder sig sådan så der er vist ikke så meget at gisne om!! 

Så jo, det er det samme som hvis jeg stjal for flere tusind kroner om måneden!

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

Toffi skriver:

Det der sker når der bliver snydt på den måde er at der sker stramninger. Stramninger der betyder at det bliver svært eller sværere at få de ydelser der bliver snakket om. Så er der stor risiko for at det rammer de enlige forældre der reelt set har brug for dem. Måske er det nogle af jer der bliver ramt, og så er jeg sikker på i nok skal reagere. Problemet er bare at det så er kommunen og regeringen, der bliver bussemænd. Men måske ville det ikke være nødvendigt, hvis der blev sat ind mod snyderne i stedet.

Jeg ved det ikke med sikkerhed. Men da der kom stramninger vedr. førtidspensionen, kunne det være fordi at der var nogle der pludselig så fidus i det, ergo er der nødt til at være nogle strengere kriterier for hvornår man kan få førtidspension. Kriterier der gør at nogle mennesker idag kæmper i årevis for at få sin pension.

Dem der er tale om her lyder da hverken som om de er i nød eller i risiko for det ene eller andet. Manden skal sådan set bare lade være med at komme og sove der hver dag, så mister moderen ikke noget. Det lyder da ret simpelt. Vil de være en familie, må de jo gøre som alle andre familier, leve efter det man har.

Præcis!

Anmeld

6. januar 2011

eElak

Rigtigt... 

Det svarer nærmere til at jeg gik ind i dit barns institution og tog for mig af bleer, toiletpapir, legetøj og diverse fornødenheder... 

Ting som er finansieret af penge, som kommer fra kommunerne.... 

Anmeld

6. januar 2011

Laulund87

MatildeS skriver:

Prøv at læs allerførste indlæg i denne, efterhånden lange debat.

TS skriver jo at kvinden har fortalt hende at det forholder sig sådan så der er vist ikke så meget at gisne om!! 

Så jo, det er det samme som hvis jeg stjal for flere tusind kroner om måneden!

Nu citerer jeg bare lige et tilfældigt af dine indlæg

Efter at have læst dem alle, vil jeg bare lige skrive at jeg er meget enig!

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

KaLee skriver:

Rigtigt... 

Det svarer nærmere til at jeg gik ind i dit barns institution og tog for mig af bleer, toiletpapir, legetøj og diverse fornødenheder... 

Ting som er finansieret af penge, som kommer fra kommunerne.... 

Godt ord igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.