Ville I melde dem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Ox.

MatildeS skriver:

Tja, men i bund og grund mener jeg så at de der støtter op om socialt bedrageri, burde få en bøde og et slag over nakken, præcis som dem der bedrager 

Synes det er noget pjat! Synes virkelig det er trist at folk ikke kan se hvor forkert det er, de rapper andres penge i sig som de slet burde have!

Herhjemme er vi sku 2 under uddannelse med en bette, en indkomst på 12.000 udbetalt tilsammen som der skal betales regninger af osv - men jeg går sku ikke ud og stjæler - jeg får det til at fungere!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

wamse

MatildeS skriver:

Ganske enkelt: At man ikke melder det hvis man er 100% sikker i sin sag!

Okay, ja der er vi da absolut ikke enige.

Hvordan skulle man kunne bevise at nogen vidste det 100% Så kan vi da bruge nogle flere penge på at skulle bevise at nogen var vidende om bedraget, og de penge kunne vi så trække fra børnepasning og ældreplejen, som du før nævnte.

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

wamse skriver:

Hvordan skulle man kunne bevise at nogen vidste det 100% Så kan vi da bruge nogle flere penge på at skulle bevise at nogen var vidende om bedraget, og de penge kunne vi så trække fra børnepasning og ældreplejen, som du før nævnte.

Jeg ved godt at det ikke kan lade sig gøre for nej, man vil aldrig kunne bevise at folk har dækket over sådanne bedragere, desværre! 

Og det handler ikke om "at så kunne man bare gøre dit og dat" -Det handler om at socialt bedrageri er noget svineri som jeg ALDRIG lærer at forstå at folk kan være vidne til, uden at melde!

Anmeld

6. januar 2011

Ox.

wamse skriver:

.... eller bare lade være med at kæmpe for hvad der er rigtigt og bare lade det stå til, så kan de ældre selv få lov at skrabe muggen af når den bliver slem nok, fordi vi andre er ligeglade.

Anmeld

6. januar 2011

wamse

Ox. skriver:

.... eller bare lade være med at kæmpe for hvad der er rigtigt og bare lade det stå til, så kan de ældre selv få lov at skrabe muggen af når den bliver slem nok, fordi vi andre er ligeglade.

Jamen jeg synes da det er fair, hvis man bliver snuppet, hvis man laver socialt bedrageri, men det får nu engang ikke mig til at stå og pege fingre af andre, for der kan være faktorer med i spillet, som vi andre ikke kender til. Der mener jeg ikke at det er en gyldig grund at man at økonomisk presset.

Det er bare ikke min sag at melde andre for det, det må kommunen såmænd tage sig af.

Jeg ville tilgengæld melde det, hvis jeg oplevede et barn blive udsat for omsorgssvigt af den ene eller anden grad, og det kan virke dobbeltmoralsk, men der er bare for mig en stor forskel

Anmeld

6. januar 2011

SussieThyssen

MatildeS skriver:

Tja, men som sagt kan det vel ikke gøre mere ondt end man må tilpasse sig efter de penge man har -Og ikke bare snyde sig til flere og flere!

Som nævnt til en anden bruger så så jeg hellere at de milliarder der årligt bliver bedraget for, blev brugt til de ældre og vores børn. Måske er det "kun" penge det handler om men det er jo stadig penge de ikke har ret til!

Jeg går heller ikke ned og røver Nordea i morgen og tror jeg kan slippe afsted med det og i mine øjne er det det samme disse mennesker gør! -Usmageligt hvis du spørger mig, det er bare IKKE ok at snyde på den måde!

...I øvrigt synes jeg stikker et et frygtelig grimt og dybt forkert ord at bruge om folk der bare gør sin borgerlige pligt og tænker på sine medmennesker!

Nu handler snakken jo her kun om en sag om for eller imod.
Jeg kender intet til sagen eller de mennesker det handler om.
Men jeg vil fortælle dig en lille historie.

Under krigen var en af mine forældres venner modstandsmand.
Det var sådan dengang at Danmark var delt op i mange lejre.
Der var de, der holdt med tyskerne..de var til at forholde sig til, de blev kaldt værnemagere.
Og så var der dem, der gjorde modstand, og der var dem, der for enhver pris blot ville gøre hvad der blev sagt og ellers holde sig udenfor.
Mange af dem imellem, så ned på modstandsfolkene og hævdede at når det var ulovligt, så var det ulovligt..lov og orden skulle holdes.
Men hvem var heltene? Modstandsfolkene eller de der holdt på lov og orden?
En dag blev mine forældres ven taget for at have våbendepot i sin lade.
Det var en nabo, der havde meldt ham, for det var jo ulovligt, at have et våbendepot.
Han blev fængslet først og siden sendt til Buchenwald, men overlevede heldigvis. Efter krigen kom han hjem igen, men tænk, så ville man ikke mere have ham som aktiv medborger i lokalsamfundet fordi han jo først havde været i fængsel og siden i koncentrationslejr...fordi han havde begået noget ulovligt.
SÅ meget kan man skade et andet menneske ved sin retfærdighedssans.
Nu er der naturligvis ingen sammenligning, vil du nok sige.
Jo..det er der, for at melde et andet menneske blot fordi lov er lov, kan man skade nogle mennesker langt videregående end man kan forestille sig.
Disse mennesker gør ingen skade på liv og lign. Ja de scorer kassen..og har valgt at gøre det. Men de begår ikke bankrøveri eller øver vold mod andre, men de kunne gøre det, hvis de bliver desperate nok...kan du følge mig??
Er det så ikke bedre, at de vælger at gøre det på denne måde?
Ja, der er andre, der i princippet så ikke får penge, men det gør de nu nok alligevel.
Og nej... vi er ikke ueneige..det skal du ikke tro...jeg er helt enig med dig i at det er forkert, men igen..det handler jo kun om at melde dem eller ej..og min holdning er stadigvæk, at jeg aldrig vil melde nogle mennesker pga af at deres moral ikke er som min, når det kun handler om penge.

Anmeld

6. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ville mene at når hun tager på indkøb flere gange om måneden og kommer hjem med poser fuldt med nyt børnetøj som Molo, Katvig, Små folk og så videre som vi blandt andet ikke har råd til at købe så mener jeg ikke det er af nød man gør det.... Eller er de tmig de rer helt gal på den??

Det ved jeg ikke noget om..jeg kender ikke de pågældende mennesker eller deres sag.
Jeg svarede kun på et spørgsmål...om jeg ville melde det eller ej..og mit svar er stadig nej

Anmeld

6. januar 2011

sne190810

Ox. skriver:

Synes det er noget pjat! Synes virkelig det er trist at folk ikke kan se hvor forkert det er, de rapper andres penge i sig som de slet burde have!

Herhjemme er vi sku 2 under uddannelse med en bette, en indkomst på 12.000 udbetalt tilsammen som der skal betales regninger af osv - men jeg går sku ikke ud og stjæler - jeg får det til at fungere!!

Anmeld

6. januar 2011

Ox.

wamse skriver:

Jamen jeg synes da det er fair, hvis man bliver snuppet, hvis man laver socialt bedrageri, men det får nu engang ikke mig til at stå og pege fingre af andre, for der kan være faktorer med i spillet, som vi andre ikke kender til. Der mener jeg ikke at det er en gyldig grund at man at økonomisk presset.

Det er bare ikke min sag at melde andre for det, det må kommunen såmænd tage sig af.

Jeg ville tilgengæld melde det, hvis jeg oplevede et barn blive udsat for omsorgssvigt af den ene eller anden grad, og det kan virke dobbeltmoralsk, men der er bare for mig en stor forskel

Jamen selvfølgelig er der da en forskel - men jeg synes bare at lade det stå til at folk render udenom systemet og får et kæmpe overskud af penge hjem, så de kan rende og købe mærketøj og andre luksusting, er svinsk ...

Det er da så godt som at stjæle, de tager vores penge ..

Hvis du fik stjålet en pung med et par tusinde i - ville du så melde det?

Havde indbrud og fik stjålet ting i dit hjem?

For helt ærligt - de folk der gør det, kan også gøre det af ekstrem nød - men det gør det bare stadig ikke okay!

Og nød synes jeg ikke det lyder til i dette tilfælde når man render og køber katvig, molo osv ...

Jeg handler sku i bilka - for det er det eneste JEG har råd til .. Jeg stjæler ikke fra alle andre!

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

SussieThyssen skriver:

Nu handler snakken jo her kun om en sag om for eller imod.
Jeg kender intet til sagen eller de mennesker det handler om.
Men jeg vil fortælle dig en lille historie.

Under krigen var en af mine forældres venner modstandsmand.
Det var sådan dengang at Danmark var delt op i mange lejre.
Der var de, der holdt med tyskerne..de var til at forholde sig til, de blev kaldt værnemagere.
Og så var der dem, der gjorde modstand, og der var dem, der for enhver pris blot ville gøre hvad der blev sagt og ellers holde sig udenfor.
Mange af dem imellem, så ned på modstandsfolkene og hævdede at når det var ulovligt, så var det ulovligt..lov og orden skulle holdes.
Men hvem var heltene? Modstandsfolkene eller de der holdt på lov og orden?
En dag blev mine forældres ven taget for at have våbendepot i sin lade.
Det var en nabo, der havde meldt ham, for det var jo ulovligt, at have et våbendepot.
Han blev fængslet først og siden sendt til Buchenwald, men overlevede heldigvis. Efter krigen kom han hjem igen, men tænk, så ville man ikke mere have ham som aktiv medborger i lokalsamfundet fordi han jo først havde været i fængsel og siden i koncentrationslejr...fordi han havde begået noget ulovligt.
SÅ meget kan man skade et andet menneske ved sin retfærdighedssans.
Nu er der naturligvis ingen sammenligning, vil du nok sige.
Jo..det er der, for at melde et andet menneske blot fordi lov er lov, kan man skade nogle mennesker langt videregående end man kan forestille sig.
Disse mennesker gør ingen skade på liv og lign. Ja de scorer kassen..og har valgt at gøre det. Men de begår ikke bankrøveri eller øver vold mod andre, men de kunne gøre det, hvis de bliver desperate nok...kan du følge mig??
Er det så ikke bedre, at de vælger at gøre det på denne måde?
Ja, der er andre, der i princippet så ikke får penge, men det gør de nu nok alligevel.
Og nej... vi er ikke ueneige..det skal du ikke tro...jeg er helt enig med dig i at det er forkert, men igen..det handler jo kun om at melde dem eller ej..og min holdning er stadigvæk, at jeg aldrig vil melde nogle mennesker pga af at deres moral ikke er som min, når det kun handler om penge.

Du er jo helt ude på et sidespor. Jeg kan godt se din pointe i forbindelse med krigen men kan slet ikke se sammenligningen.

Igen, handler det ikke kun om penge, det handler om at mange typer mennesker bliver ramt af andre bedrager -Der skal penge til alt og de penge disse mennesker nasser sig til, uden at være berettet til det, bliver taget fra så mange andre i samfundet.

Men hey, jeg ville da også gerne have 200.000 at brænde af men jeg gør det ikke, fordi jeg har respekt for andre mennesker og ikke kun tænker på mine egne behov!

Hvis de sidder så surt i det at de ikke kan undvære at bedrage (hvilket jeg ikke læser når moderen handler dyrt mærketøj) så skulle de nok ikke have fået barn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.