MatildeS skriver:
Tja, men som sagt kan det vel ikke gøre mere ondt end man må tilpasse sig efter de penge man har -Og ikke bare snyde sig til flere og flere!
Som nævnt til en anden bruger så så jeg hellere at de milliarder der årligt bliver bedraget for, blev brugt til de ældre og vores børn. Måske er det "kun" penge det handler om men det er jo stadig penge de ikke har ret til!
Jeg går heller ikke ned og røver Nordea i morgen og tror jeg kan slippe afsted med det og i mine øjne er det det samme disse mennesker gør! -Usmageligt hvis du spørger mig, det er bare IKKE ok at snyde på den måde!
...I øvrigt synes jeg stikker et et frygtelig grimt og dybt forkert ord at bruge om folk der bare gør sin borgerlige pligt og tænker på sine medmennesker!
Nu handler snakken jo her kun om en sag om for eller imod.
Jeg kender intet til sagen eller de mennesker det handler om.
Men jeg vil fortælle dig en lille historie.
Under krigen var en af mine forældres venner modstandsmand.
Det var sådan dengang at Danmark var delt op i mange lejre.
Der var de, der holdt med tyskerne..de var til at forholde sig til, de blev kaldt værnemagere.
Og så var der dem, der gjorde modstand, og der var dem, der for enhver pris blot ville gøre hvad der blev sagt og ellers holde sig udenfor.
Mange af dem imellem, så ned på modstandsfolkene og hævdede at når det var ulovligt, så var det ulovligt..lov og orden skulle holdes.
Men hvem var heltene? Modstandsfolkene eller de der holdt på lov og orden?
En dag blev mine forældres ven taget for at have våbendepot i sin lade.
Det var en nabo, der havde meldt ham, for det var jo ulovligt, at have et våbendepot.
Han blev fængslet først og siden sendt til Buchenwald, men overlevede heldigvis. Efter krigen kom han hjem igen, men tænk, så ville man ikke mere have ham som aktiv medborger i lokalsamfundet fordi han jo først havde været i fængsel og siden i koncentrationslejr...fordi han havde begået noget ulovligt.
SÅ meget kan man skade et andet menneske ved sin retfærdighedssans.
Nu er der naturligvis ingen sammenligning, vil du nok sige.
Jo..det er der, for at melde et andet menneske blot fordi lov er lov, kan man skade nogle mennesker langt videregående end man kan forestille sig.
Disse mennesker gør ingen skade på liv og lign. Ja de scorer kassen..og har valgt at gøre det. Men de begår ikke bankrøveri eller øver vold mod andre, men de kunne gøre det, hvis de bliver desperate nok...kan du følge mig??
Er det så ikke bedre, at de vælger at gøre det på denne måde?
Ja, der er andre, der i princippet så ikke får penge, men det gør de nu nok alligevel.
Og nej... vi er ikke ueneige..det skal du ikke tro...jeg er helt enig med dig i at det er forkert, men igen..det handler jo kun om at melde dem eller ej..og min holdning er stadigvæk, at jeg aldrig vil melde nogle mennesker pga af at deres moral ikke er som min, når det kun handler om penge.