Ville I melde dem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Mullebergen

wamse skriver:

Du ser det som værende præcis det samme - det er jo ikke ensbetydende med at vi andre ser det på samme måde.

Jeg synes da at der er stor forskel på det du nævner. At begå et røveri udsætter du jo andre mennesker for trusler og fare, det gør du da ikke ved socialt bedrageri.

Bare fordi vi er nogle der ikke ville melde det, er ikke ensbetydende med at vi selv ville begå socialt bedrageri.

Jeg synes det gør andre ondt på den måde at Fru. Jensen på 89 kun får bad en gang hver 14. dag og rengøring en gang hvert ½ år osv. Det gør også ondt at normeringen i institutionerne bliver dårligere og dårligere.

-For det er jo sådan det foregår når kommunerne ikke har råd til ordentlig ældrepleje og børnepasning og der så samtidig sidder en "enlig" mor der kører rundt i en bil, bor i en dyr lejlighed og klæder sit barn i dyrt mærketøj fordi hun snyder sig til flere tusind kroner om året!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Hvergang nogen kommer ind på at snakke om at melde nogen for den slags, får jeg altid følelsen af at jeg befinder mig i et Bigbrother-samfund. Det giver reminisenser til Hitlers Tyskland, og det giver mig myrekryb.
Og så er der lige det ved det, at hvor dydsiret er man selv?
Gør man aldrig selv noget, der ikke er helt lovligt??
Kører man ikke lige lidt for stærkt i bilen, bare engang imellem?
Hvis nu man opdager at kassedamen giver forkert tilbage til en og det er hende, der vil få underskud, hvor mange siger så noget?
Mon man kan sige sig helt fri for aldrig at have gjort noget, der ikke var helt lovligt?

Nu er det ikke ment som en bebrejdelse, for jeg kan sagtens forstå dine tanker, og ja...naturligvis er det snyd det de gør. Men helt ærligt, det er små mennesker, og måske snyder de ikke fordi de har lyst til at snyde, men af nød. Du ved jo intet om hvilken økonomisk situation, de står i.
Om man så selv ville gøre det, er en helt anden historie.
Så set med mine øjne, så er det de gør naturligvis amoralsk, men det er også amoralsk at melde dem.

Kærligst
Sussie

Ville mene at når hun tager på indkøb flere gange om måneden og kommer hjem med poser fuldt med nyt børnetøj som Molo, Katvig, Små folk og så videre som vi blandt andet ikke har råd til at købe så mener jeg ikke det er af nød man gør det.... Eller er de tmig de rer helt gal på den??

Anmeld

6. januar 2011

Ox.

Melde det! Sådan noget svineri!

Anmeld

6. januar 2011

wamse

MatildeS skriver:

Jeg synes det gør andre ondt på den måde at Fru. Jensen på 89 kun får bad en gang hver 14. dag og rengøring en gang hvert ½ år osv. Det gør også ondt at normeringen i institutionerne bliver dårligere og dårligere.

-For det er jo sådan det foregår når kommunerne ikke har råd til ordentlig ældrepleje og børnepasning og der så samtidig sidder en "enlig" mor der kører rundt i en bil, bor i en dyr lejlighed og klæder sit barn i dyrt mærketøj fordi hun snyder sig til flere tusind kroner om året!

Jeg tror heller ikke at der nogen steder står at nogen af os synes det er ok at lave socialt bedrageri, men vi er bare flere der ikke bryder sig om, at vi danskere melder hinanden for sådan noget.

At pengene kunne bruges bedre er jeg da helt enig med dig i, men det får mig bare ikke til at melde folk alligevel.

Anmeld

6. januar 2011

Anonym trådstarter

Kan forstå på nogle indslag at hvis man gør det af nød så er det okay?? Ja men så kunne alle jo snyde uden det gjorde noget?? Tror vi alle mener vi sidder hårdt i det og altid kan bruge lidt ekstra til dyrt mærketøj og dyre møbler??

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

wamse skriver:

Jeg tror heller ikke at der nogen steder står at nogen af os synes det er ok at lave socialt bedrageri, men vi er bare flere der ikke bryder sig om, at vi danskere melder hinanden for sådan noget.

At pengene kunne bruges bedre er jeg da helt enig med dig i, men det får mig bare ikke til at melde folk alligevel.

Tja, men i bund og grund mener jeg så at de der støtter op om socialt bedrageri, burde få en bøde og et slag over nakken, præcis som dem der bedrager 

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

Anonym skriver:

Kan forstå på nogle indslag at hvis man gør det af nød så er det okay?? Ja men så kunne alle jo snyde uden det gjorde noget?? Tror vi alle mener vi sidder hårdt i det og altid kan bruge lidt ekstra til dyrt mærketøj og dyre møbler??

Jooo, jeg kunne snildt lige fyre 200.000 af på lækre ting 

Anmeld

6. januar 2011

wamse

MatildeS skriver:

Tja, men i bund og grund mener jeg så at de der støtter op om socialt bedrageri, burde få en bøde og et slag over nakken, præcis som dem der bedrager 

Men hvem mener du der støtter op om det da?

Anmeld

6. januar 2011

Anonym trådstarter

Min veninde som er social rådgiver siger faktisk at hvis man dækker over nogle som laver socialt bedrageri så er man med skyldig og kan også blive dømt.... Det er en pligt i Danmark at melde sådan noget... Men folk vil stadig ikke melde det eller hvad?? Holde rman stadig

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

wamse skriver:

Men hvem mener du der støtter op om det da?

Ganske enkelt: At man ikke melder det hvis man er 100% sikker i sin sag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.