Ville I melde dem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Pia.

MatildeS skriver:

Man får det ud af det at man gør sin borgerlig PLIGT! Det er lige så ulovligt ikke at melde den slags som det er at begå den. -Og igen igen, det vi ville få ud af omkring 3 milliarder om året, er bedre pasning for vores børn og bedre vilkår for de ældre.

Uanset om han betaler husleje et andet sted, er det de gør ulovligt. Hans husleje på 10 kvm kan vel næppe sammenlignes med alle de penge de snyder og bedrager sig til!

Faderen må ikke se sine børn på moderens adresse hver dag og SLET ikke overnatte hver nat. Der er ingen konkrete regler om hvor meget eller hvor lidt men man må ikke leve i et forhold der ligner et ægteskab og det vil jeg sige at det gør hvis han er der hele tiden!!!

Men i det her tilfælde er der jo ingen der ved om det er sikkert - det er jo en venindes veninde, der ser noget ... jeg syntes man må have et kedeligt liv hvis man gider bruge krudt på andres, lige meget hvordan det hænger sammen...

Men der er jo nok helt anderledes sat sammen...

Mine børns far har sine børn hos mig om onsdagen (jeg er så tit ikke hjemme, da det er min faste veninde aften) men han må da gerne være her ... han bor mange kilometer væk fra sine børn (desværre) han spiser her også nogen gange sammen med os fordi vi inviterre ham !!! Tænk hvis jeg havde naboer som brugte krudt på at holde øje med at mine børn har en far der elsker dem over alt på jorden men kun har dem hver anden weekend og onsdag, at han ikke måtte komme her ind imellem og spise med...

Der er grænser for hvor små sko man skal gå I .... selvfølgelig skal man følge loven UDEN TVIVL, der er vi enige - men det kunne jo tænkes at deres tilfælde ikke var bedrageri, men mere en god mulighed for dem for at finde den bedste løsning for deres barn... Hvem ser han er der om natten og hvem ved om han har møbler I sit hjem eller ej... ???

Knus Pia...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Risen

Pia. skriver:

Men i det her tilfælde er der jo ingen der ved om det er sikkert - det er jo en venindes veninde, der ser noget ... jeg syntes man må have et kedeligt liv hvis man gider bruge krudt på andres, lige meget hvordan det hænger sammen...

Mine børns far har sine børn hos mig om onsdagen (jeg er så tit ikke hjemme, da det er min faste veninde aften) men han må da gerne være her ... han bor mange kilometer væk fra sine børn (desværre) han spiser her også nogen gange sammen med os fordi vi inviterre ham !!! Tænk hvis jeg havde naboer som brugte krudt på at holde øje med at mine børn har en far der elsker dem over alt på jorden men kun har dem hver anden weekend og onsdag, at han ikke måtte komme her ind imellem og spise med...

Der er grænser for hvor små sko man skal gå I .... selvfølgelig skal man følge loven UDEN TVIVL, der er vi enige - men det kunne jo tænkes at deres tilfælde ikke var bedrageri, men mere en god mulighed for dem for at finde den bedste løsning for deres barn... Hvem ser han er der om natten og hvem ved om han har møbler I sit hjem eller ej... ???

Knus Pia...

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

Pia. skriver:

Knus Pia...

Det handler jo ikke på nogen måde om at have et kedeligt liv, nu må du lige! Det handler om at vi faktisk er nogen mennesker der bekymrer os for vores nedadgående samfundsøkonomi.

Så tak, mit liv er skam ganske indholdsrigt men jeg vil ikke finde mig at mine skattekroner bliver udnyttet på det groveste, derfor ville jeg aldrig tøve med at melde bedrageri som i dette tilfælde er klokkeklart, at det er det der er tale om.

Mine børns far er her også meget men vi overholder også alle regler der er. 

Det du gør er jo heller  ikke forkert så jeg forstår slet ikke hvad det har med sagen at gøre og hvorfor din ex's kærlighed til sine børn skal blandes ind i det

I første indlæg i denne tråd står der rent faktisk at faderen har et TOM værelse på 10 m2, så der er lige præcis tale om bedrageri af allergroveste karakter, så grov at der INGEN tvivl burde være om det skulle meldes eller ej!

Anmeld

6. januar 2011

BellaT

Nej! Jeg ville ikke melde nogen for noget så ligegyldigt som penge. Misrøgt og mishandling, JA! Men ikke det her. Vi har det godt her i DK og det er fåtallet af enlige mødre, der snyder og bedrager, så tror ikke at enkelte nassere og snydere vil kunne vælte økonomien i DK.

Hvad får du ud af at melde dem? Intet! Det kan derimod skabe rigtig store problemer for dem. Og ja, det er da vildt forkert at snyde på den måde, men det er jo deres samvittighed og nerver der skal  klare det.

Så nej, jeg gad virkelig ikke. Det har jeg ikke samvittighed til. Måske man smadrer en familie.. De voksnes mulighed for job og andet bliver vel påvirket af en anmeldelse..

Og nej, vi har ikke borgerpligt til at melde hinanden for sådan noget. Måske officielt, men ikke moralsk.

Hmmm, så skal du forresten også lige huske at anmelde det, hvis du en søndag kører forbi et hus med håndværkere på taget, ikk'..

Helle...

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

Risen skriver:

Ja hver sin mening 

Hvis jeg må spørge, ville du så også melde din egen familie, søster, bror eller ligende hvis personen snød for lad os sige 2000 kr om måneden? 

Ja sgu, uden tvivl skulle de meldes -På stedet! 

Det samme gælder hvis de begik indbrud eller stjal en bil og for mig er de ting det samme som at snyde!

2000 kr om måneden bliver til 240.000 på 10 år! Det er godt nok mange penge og aldrig om jeg ville lade NOGEN slippe fra det, uanset hvem det var!

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

BellaT skriver:

Nej! Jeg ville ikke melde nogen for noget så ligegyldigt som penge. Misrøgt og mishandling, JA! Men ikke det her. Vi har det godt her i DK og det er fåtallet af enlige mødre, der snyder og bedrager, så tror ikke at enkelte nassere og snydere vil kunne vælte økonomien i DK.

Hvad får du ud af at melde dem? Intet! Det kan derimod skabe rigtig store problemer for dem. Og ja, det er da vildt forkert at snyde på den måde, men det er jo deres samvittighed og nerver der skal  klare det.

Så nej, jeg gad virkelig ikke. Det har jeg ikke samvittighed til. Måske man smadrer en familie.. De voksnes mulighed for job og andet bliver vel påvirket af en anmeldelse..

Og nej, vi har ikke borgerpligt til at melde hinanden for sådan noget. Måske officielt, men ikke moralsk.

Hmmm, så skal du forresten også lige huske at anmelde det, hvis du en søndag kører forbi et hus med håndværkere på taget, ikk'..

Helle...

3 milliarder årligt som der bliver bedraget for, synes jeg nu er en god slat penge som vores land sagtens kunne bruge til noget andet.

Og igen, hvis det skaber problemer for folk at skulle undvære penge de SNYDER sig til, så burde de nok kigge lidt på deres livstil, ingen tvinger dem til at bo i en så stor lejlighed og klæde deres børn i mærketøj.

Anmeld

6. januar 2011

Laura.

MatildeS skriver:

Hvordan kan det være "for meget" at blande sig i, at de snyder for flere tusind kroner om året?? Ordinært og ekstraordinært børnetilskud er 10.000 kr alene årligt de snyder sig til, derudover kommer der sikkert boligstøtte, friplads osv.!

Ville du så heller ikke melde det hvis du vidste at en bekendt havde røvet en bank eller begået indbrud? For det er i min optik, PRÆCIS det samme!

Anmeld

6. januar 2011

SSL

MatildeS skriver:

Ja sgu, uden tvivl skulle de meldes -På stedet! 

Det samme gælder hvis de begik indbrud eller stjal en bil og for mig er de ting det samme som at snyde!

2000 kr om måneden bliver til 240.000 på 10 år! Det er godt nok mange penge og aldrig om jeg ville lade NOGEN slippe fra det, uanset hvem det var!

Synes det er så politimand agtigt at være SÅ nøjeregnende! De penge som de snyder for, er jo faktisk ikke vildt mange i DK, de penge får du alligevel aldrig noget ud af! Jeg forstår hvis der stjæles direkte fra dig, men begriber ikke at folk skal pege sådan fingre af andre!! Har du håndværkere i familien som har lavet sort arbejde for andre? Hvis ja, melder du dem?? Hvorfor/hvorfor ikke? Har du nære venner/veninder eller familie som har FÅET udført sort arbejde, igennem hele dit liv altså?? Har DU meldt dem? Hvorfor/hvorfor ikke?? Hvis ikk, er der medalje herfra! For det tror jeg bestemt ikk at nogen mennesker kan prale med ;-)

Anmeld

6. januar 2011

Ox.

MatildeS skriver:

3 milliarder årligt som der bliver bedraget for, synes jeg nu er en god slat penge som vores land sagtens kunne bruge til noget andet.

Og igen, hvis det skaber problemer for folk at skulle undvære penge de SNYDER sig til, så burde de nok kigge lidt på deres livstil, ingen tvinger dem til at bo i en så stor lejlighed og klæde deres børn i mærketøj.

Det er ikke kommunen der punger ud for det dyre mærketøj, barnet i dette tilfælde åbenbart IKKE kan undvære - det er alle andre mennesker ...

IGEN > Vi har sku heller ingenting herhjemme, men vi laver sku heller ikke en såkaldt "Robin Hood" og napper pengene ud af hænderne på folk som faktisk HAR fortjent dem, og ikke folk som snyder sig til dem!

Kørte det lige igennem med en veninde som er ved kommunen og hun fortalte lige at der ikke er penge de rette steder pt - netop fordi folk ikke kan se længere end egen snude .. Desuden fatter jeg ikke man tør - det giver 1½ år i fængsel hvis ikke mere ...

Anmeld

6. januar 2011

eElak

Znuzke skriver:

Nej, der er jo ingen af os som er helt dydige hele tiden, de fleste kører for stærkt af og til eller går over for rødt hvis der ikke kommer biler - eller undlader at fortælle hvis man får 5 kr. for meget tilbage.

Men hvis jeg kan se at kassedamen er ved at snyde sig selv for 100 kr., så siger jeg noget, hvis jeg kører ind i et tæt bebygget område kunne jeg aldrig drømme om at køre for stærkt.....

Det jeg vil frem til er, at når man ligefrem lejer et værelse for at kunne begå socialt bedrageri, så synes jeg at det er at gå over stregen. Hvis de havde ventet 3 mdr. med at meddele at han var flyttet ind, havde ingen løftet et bryn, men at arrangere sig på den måde synes jeg er meget usymptatisk.

Jeg ville melde dem på stedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.