Ville I melde dem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

wamse

Ox. skriver:

Jamen selvfølgelig er der da en forskel - men jeg synes bare at lade det stå til at folk render udenom systemet og får et kæmpe overskud af penge hjem, så de kan rende og købe mærketøj og andre luksusting, er svinsk ...

Det er da så godt som at stjæle, de tager vores penge ..

Hvis du fik stjålet en pung med et par tusinde i - ville du så melde det?

Havde indbrud og fik stjålet ting i dit hjem?

For helt ærligt - de folk der gør det, kan også gøre det af ekstrem nød - men det gør det bare stadig ikke okay!

Og nød synes jeg ikke det lyder til i dette tilfælde når man render og køber katvig, molo osv ...

Jeg handler sku i bilka - for det er det eneste JEG har råd til .. Jeg stjæler ikke fra alle andre!

Jeg siger ikke at det er okay at snyde systemet, men at jeg ikke vil pege på nogle, for der kan være noget som vi ikke ved i andres sager.

Ja jeg ville melde, hvis jeg blev bestjålet, lige som jeg mener at det er kommunen, der bliver bestjålet af dem, derfor må kommunen jo melde dem for det.

Kan sagtens følge din logik, for mig ser jeg bare ingen ende på det så. Jeg er sikker på de fleste af os kender nogen, som begår en eller anden form for ulovlighed så, som fx sort arbejde, hvilket der er mange der heller ikke melder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

SussieThyssen

MatildeS skriver:

Du er jo helt ude på et sidespor. Jeg kan godt se din pointe i forbindelse med krigen men kan slet ikke se sammenligningen.

Igen, handler det ikke kun om penge, det handler om at mange typer mennesker bliver ramt af andre bedrager -Der skal penge til alt og de penge disse mennesker nasser sig til, uden at være berettet til det, bliver taget fra så mange andre i samfundet.

Men hey, jeg ville da også gerne have 200.000 at brænde af men jeg gør det ikke, fordi jeg har respekt for andre mennesker og ikke kun tænker på mine egne behov!

Hvis de sidder så surt i det at de ikke kan undvære at bedrage (hvilket jeg ikke læser når moderen handler dyrt mærketøj) så skulle de nok ikke have fået barn 

Nej...jeg er ikke ude på et sidespor, men du kan nok bare ikke følge mig i hvor jeg vil hen, fordi jeg ikke er god nok til at forklare det, så fejlen er helt min 
Så..skal vi ikke bare lade det ligge??
Vi er enige om at det ikke er korrekt at bedrage noget som helst, men uenige hvorvidt man skal anmelde dem eller ej.
Som jeg plejer at sige: Vi kan blive enige om at vi er uenige, men være lige gode venner af den grund

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

SussieThyssen skriver:

Nej...jeg er ikke ude på et sidespor, men du kan nok bare ikke følge mig i hvor jeg vil hen, fordi jeg ikke er god nok til at forklare det, så fejlen er helt min 
Så..skal vi ikke bare lade det ligge??
Vi er enige om at det ikke er korrekt at bedrage noget som helst, men uenige hvorvidt man skal anmelde dem eller ej.
Som jeg plejer at sige: Vi kan blive enige om at vi er uenige, men være lige gode venner af den grund

Du er super god til at formulere dig, ingen tvivl om det 

Meeen en frihedskæmper ville jeg nu aldrig sammenligne med en socialbedrager 

Jo, lad os det selvom jeg god kan ærge mig rigtig meget over at der er folk der ikke vil gøre deres pligt

Anmeld

6. januar 2011

SussieThyssen

MatildeS skriver:

Du er super god til at formulere dig, ingen tvivl om det 

Meeen en frihedskæmper ville jeg nu aldrig sammenligne med en socialbedrager 

Jo, lad os det selvom jeg god kan ærge mig rigtig meget over at der er folk der ikke vil gøre deres pligt

Nej det er heller ikke frihedskæmperen og socialbedrageren du skal se pointen i...men princippet i at de begge brød loven...for det gjorde de. Kan du følge mig??
Hvis lov er lov og lov skal holdes...så var det lige så fortjent at frihedskæmperen blev anmeldt.
Det var med vilje, at jeg tog en historie om to så store modsætninger, for at understrege at man skal tænke sig om, fordi tingene kan have store konsekvenser, for de mennesker man rammer ved at melde dem.
Derfor må man afgøre med sin egen samvittighed hvad man vil gøre i de enkelte sager.
Din samvittighed siger dig at du ville anmelde dem, og min siger at jeg aldrig ville gøre det.
Og endelig, man ved ikke hvad man ville gøre, hvis det nu var ens børn, der pludseligt valgte at løse eventuelle økonomiske problemer på den måde.
Vi kan kun håbe at vi formår, at lære vore børn ikke at udnytte samfundets goder, men vi kan aldrig være sikre.
Det var såmænd det hele.

Anmeld

6. januar 2011

Pia.

Jeg svare som jeg plejer når den slags indlæg kommer op... HVAD FÅR DU UD AF DET ?

Brug dit krudt på dig selv og din familie og så lad hver at gå op i hvad andre gør... Så længe han betaler husleje og har hans egne udgifter i sin bolig (det er jo lige meget hvor stort han bor) og ikke giver et tilskud til moren er der jo ikke noget galt i det.. han må jo besøge sit barn lige så tit han har lyst og moren må gerne have overnattende gæster så længe de IKKE giver tilskud til boligen, kost m.m.

Knus Pia...

Anmeld

6. januar 2011

NilleG

Uden tvivl ville jeg også melde dem kan ikke være rigitgt at vi skal bruge vores skattepenge til det, når de kan bruges til dem der virkelig har brug for dem!!!

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

Pia. skriver:

Jeg svare som jeg plejer når den slags indlæg kommer op... HVAD FÅR DU UD AF DET ?

Brug dit krudt på dig selv og din familie og så lad hver at gå op i hvad andre gør... Så længe han betaler husleje og har hans egne udgifter i sin bolig (det er jo lige meget hvor stort han bor) og ikke giver et tilskud til moren er der jo ikke noget galt i det.. han må jo besøge sit barn lige så tit han har lyst og moren må gerne have overnattende gæster så længe de IKKE giver tilskud til boligen, kost m.m.

Knus Pia...

Man får det ud af det at man gør sin borgerlig PLIGT! Det er lige så ulovligt ikke at melde den slags som det er at begå den. -Og igen igen, det vi ville få ud af omkring 3 milliarder om året, er bedre pasning for vores børn og bedre vilkår for de ældre.

Uanset om han betaler husleje et andet sted, er det de gør ulovligt. Hans husleje på 10 kvm kan vel næppe sammenlignes med alle de penge de snyder og bedrager sig til!

Faderen må ikke se sine børn på moderens adresse hver dag og SLET ikke overnatte hver nat. Der er ingen konkrete regler om hvor meget eller hvor lidt men man må ikke leve i et forhold der ligner et ægteskab og det vil jeg sige at det gør hvis han er der hele tiden!!!

Anmeld

6. januar 2011

Ina33

Risen skriver:

De fleste ville nok sige ja, men det ville jeg ikke. Gad ikke bruge min tid på  at melde andre folk. Det må de selv ligge og rode med. 

Enig

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

SussieThyssen skriver:

Nej det er heller ikke frihedskæmperen og socialbedrageren du skal se pointen i...men princippet i at de begge brød loven...for det gjorde de. Kan du følge mig??
Hvis lov er lov og lov skal holdes...så var det lige så fortjent at frihedskæmperen blev anmeldt.
Det var med vilje, at jeg tog en historie om to så store modsætninger, for at understrege at man skal tænke sig om, fordi tingene kan have store konsekvenser, for de mennesker man rammer ved at melde dem.
Derfor må man afgøre med sin egen samvittighed hvad man vil gøre i de enkelte sager.
Din samvittighed siger dig at du ville anmelde dem, og min siger at jeg aldrig ville gøre det.
Og endelig, man ved ikke hvad man ville gøre, hvis det nu var ens børn, der pludseligt valgte at løse eventuelle økonomiske problemer på den måde.
Vi kan kun håbe at vi formår, at lære vore børn ikke at udnytte samfundets goder, men vi kan aldrig være sikre.
Det var såmænd det hele.

Jamen igen, frihedskæmperen gjorde det for sit land, disse snyltere og bedragere gør det for deres egen fornøjelses skyld! 

Jeg ville være FULDSTÆNDIG ligeglad med om det ramte de pågældende og ville håbe de fik så hård en straf og bøde som overhovedet muligt! -Vi andre i samfundet bliver dag for dag mere og mere straffet pga. deres snylteri!!

Anmeld

6. januar 2011

SpunkenJo

Selvfølgelig skal du melde dem.

Ingen tvivl om det!
- men kan godt forstå dit indre Konfliktbal

Men lad da være med at sig noget til nogen om det. Hold det for dig selv, og send evt. Et anonymt brev til kommunen. På den måde har du gjort din pligt, uden egentlig at blive konfronteret med yderligere spørgsmål, og du har selv valgt hvor meget og hvor lidt du vil informere.

De behøver jo ikke vide andet end at du undrer dig over deres adresser, og så er det jo op til kommunen om de vil gøre mere ved det.

Venligst Jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.