Ox. skriver:
Jamen selvfølgelig er der da en forskel - men jeg synes bare at lade det stå til at folk render udenom systemet og får et kæmpe overskud af penge hjem, så de kan rende og købe mærketøj og andre luksusting, er svinsk ...
Det er da så godt som at stjæle, de tager vores penge ..
Hvis du fik stjålet en pung med et par tusinde i - ville du så melde det?
Havde indbrud og fik stjålet ting i dit hjem?
For helt ærligt - de folk der gør det, kan også gøre det af ekstrem nød - men det gør det bare stadig ikke okay!
Og nød synes jeg ikke det lyder til i dette tilfælde når man render og køber katvig, molo osv ...
Jeg handler sku i bilka - for det er det eneste JEG har råd til .. Jeg stjæler ikke fra alle andre!
Jeg siger ikke at det er okay at snyde systemet, men at jeg ikke vil pege på nogle, for der kan være noget som vi ikke ved i andres sager.
Ja jeg ville melde, hvis jeg blev bestjålet, lige som jeg mener at det er kommunen, der bliver bestjålet af dem, derfor må kommunen jo melde dem for det.
Kan sagtens følge din logik, for mig ser jeg bare ingen ende på det så. Jeg er sikker på de fleste af os kender nogen, som begår en eller anden form for ulovlighed så, som fx sort arbejde, hvilket der er mange der heller ikke melder.
Anmeld