Ville I melde dem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Mullebergen

SSL skriver:

Synes det er så politimand agtigt at være SÅ nøjeregnende! De penge som de snyder for, er jo faktisk ikke vildt mange i DK, de penge får du alligevel aldrig noget ud af! Jeg forstår hvis der stjæles direkte fra dig, men begriber ikke at folk skal pege sådan fingre af andre!! Har du håndværkere i familien som har lavet sort arbejde for andre? Hvis ja, melder du dem?? Hvorfor/hvorfor ikke? Har du nære venner/veninder eller familie som har FÅET udført sort arbejde, igennem hele dit liv altså?? Har DU meldt dem? Hvorfor/hvorfor ikke?? Hvis ikk, er der medalje herfra! For det tror jeg bestemt ikk at nogen mennesker kan prale med ;-)

Det er da i MEGET høj grad penge jeg går glip af! Mine børn ville få bedre pasning og om nogle år, ville mine kære forældre få bedre vilkår!

Jeg peger ikke fingre, jeg går op i at vores land er ved at falde fra hinanden og hvis 3 milliarder ikke er mange penge, så ved jeg ikke hvad det er? 

At gøre en vennetjeneste, kan ikke sammenlignes med at snyde sig til 200.000 kr!

Og nej, jeg har aldrig betalt for eller fået betaling for sort arbejde, har jeg brug for en håndværker, så betaler jeg for en håndværker -HVIDT!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Mie A

Ja det ville jeg helt sikkert melde - men jeg arbejder også på en kommune - tæt op ad "snyd gruppen" og ser hver dag hvor meget folk snyder bevist. Der er virkelig skræmmende hvor mange penge det ofte drejer sig om!

Anmeld

6. januar 2011

SSL

MatildeS skriver:

Det er da i MEGET høj grad penge jeg går glip af! Mine børn ville få bedre pasning og om nogle år, ville mine kære forældre få bedre vilkår!

Jeg peger ikke fingre, jeg går op i at vores land er ved at falde fra hinanden og hvis 3 milliarder ikke er mange penge, så ved jeg ikke hvad det er? 

At gøre en vennetjeneste, kan ikke sammenlignes med at snyde sig til 200.000 kr!

Og nej, jeg har aldrig betalt for eller fået betaling for sort arbejde, har jeg brug for en håndværker, så betaler jeg for en håndværker -HVIDT!

Dk priotere ikke børnepasning og ældre omsorgen ligemeget hvad! De vil bruge pengene nogle helt andre steder, DESVÆRRE!! og hvor mange penge tror DU de får igen, og hvor meget mon de ville bruge på ressourcer til at afsløre de her der snyder? De ville højst sandsynligt bruge flere penge end de får hjem!!! Og så står du i samme situation som nu, hvor vi begge er enige om at der er ringe forhold i institutioner og ældreplejen!! Men nu spørg jeg om du kender nogen der har haft udført eller fået udført sort arbejde? Og igen, fint du ikk selv får det lavet, men kender du nogen der har ìg har du meldt dem??

Anmeld

6. januar 2011

BellaT

MatildeS skriver:

3 milliarder årligt som der bliver bedraget for, synes jeg nu er en god slat penge som vores land sagtens kunne bruge til noget andet.

Og igen, hvis det skaber problemer for folk at skulle undvære penge de SNYDER sig til, så burde de nok kigge lidt på deres livstil, ingen tvinger dem til at bo i en så stor lejlighed og klæde deres børn i mærketøj.

Snyder enlige mødre for 3 milliarder årligt?.......

Men ok, melder man det her, bør man også melde sort arbejde hver gang man ser det..

Jeg synes det at melde hinanden lugter af jalousi.. Synes det er kommunens eller statens (politiets) job at finde bedragerne. Borgerne kan kun gisne om hvem der måske bedrager. Og at anmelde en ærlig borger er da forfærdeligt. JEG ville huske det for evigt hvis nogen anmeldte mig for et eller andet som jeg er uskyldig i.

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

SSL skriver:

Dk priotere ikke børnepasning og ældre omsorgen ligemeget hvad! De vil bruge pengene nogle helt andre steder, DESVÆRRE!! og hvor mange penge tror DU de får igen, og hvor meget mon de ville bruge på ressourcer til at afsløre de her der snyder? De ville højst sandsynligt bruge flere penge end de får hjem!!! Og så står du i samme situation som nu, hvor vi begge er enige om at der er ringe forhold i institutioner og ældreplejen!! Men nu spørg jeg om du kender nogen der har haft udført eller fået udført sort arbejde? Og igen, fint du ikk selv får det lavet, men kender du nogen der har ìg har du meldt dem??

Dette tilfælde ville tage et besøg til faderens tomme adresse og så ville der spares en masse masse penge plus komme en masse penge ind i bøder!

Jeg tvivler på at der ville bruges SÅ mange penge på efterforskning, som der snydes for.

Jeg ved det ærligt ikke, min omgangskreds ved godt hvor stor modstander jeg er af den slags. Men jeg tror og HÅBER det ikke. Har ikke lyst til at omgås umoralske mennesker.

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

BellaT skriver:

Snyder enlige mødre for 3 milliarder årligt?.......

Men ok, melder man det her, bør man også melde sort arbejde hver gang man ser det..

Jeg synes det at melde hinanden lugter af jalousi.. Synes det er kommunens eller statens (politiets) job at finde bedragerne. Borgerne kan kun gisne om hvem der måske bedrager. Og at anmelde en ærlig borger er da forfærdeligt. JEG ville huske det for evigt hvis nogen anmeldte mig for et eller andet som jeg er uskyldig i.

Der bliver snydt for 3 millarder kroner årligt ja.

I tilfældet som dette er der nok tale om 250.000 af dem -Mindst (ordinært og ekstraordinært tilskud, boligstøtte, friplads osv.)

Jalousi??? Aldrig om jeg ville være jaloux på en bedrager, hvad er der at være jaloux over? Dårlig moral? 

Anmeld

6. januar 2011

BellaT

MatildeS skriver:

Der bliver snydt for 3 millarder kroner årligt ja.

I tilfældet som dette er der nok tale om 250.000 af dem -Mindst (ordinært og ekstraordinært tilskud, boligstøtte, friplads osv.)

Jalousi??? Aldrig om jeg ville være jaloux på en bedrager, hvad er der at være jaloux over? Dårlig moral? 

Måske nogle er jaloux over børnenes mærketøj.... Det er da ihvertfald godt nok nævnt mange gange i denne tråd...

Fint nok at du ville melde. Jeg ville ikke.

Anmeld

6. januar 2011

SSL

MatildeS skriver:

Dette tilfælde ville tage et besøg til faderens tomme adresse og så ville der spares en masse masse penge plus komme en masse penge ind i bøder!

Jeg tvivler på at der ville bruges SÅ mange penge på efterforskning, som der snydes for.

Jeg ved det ærligt ikke, min omgangskreds ved godt hvor stor modstander jeg er af den slags. Men jeg tror og HÅBER det ikke. Har ikke lyst til at omgås umoralske mennesker.

Ja, det ville du gøre i dette forsøg! Men så enkelt er det jo ikk altid at 'efterforske', og det er jo meget dyrt at efterforske! Så de penge de MÅSKE ville få ud af det, ville alligevel gå til helt andre ting, end det mest nødvendige! Og helt ærligt, hvad ville du få ud af det??? En mor eller far til måske et lille barn i fængsel!! Give dem en kæmpe gæld som børnene måske vil lide under?? Ja helt ærligt, synes jeg at dette er en mærkelig mentalitet!!! Men jeg er helt sikker på at din familie eller nogle af dine venner eller veninder har fået udført sort arbejde! Og kommer snakken på det, vil du så også melde dette???

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

BellaT skriver:

Måske nogle er jaloux over børnenes mærketøj.... Det er da ihvertfald godt nok nævnt mange gange i denne tråd...

Fint nok at du ville melde. Jeg ville ikke.

Måske er det nævnt fordi moderen køber mærketøj for de penge hun bedrager sig til 

Det svarer til at jeg tog en tur i Magasin, rippede hylderne for det tøj jeg gerne ville have -Og gik uden at betale.

Anmeld

6. januar 2011

eElak

Heysan.. 

Fandt lige dette omkring hvordan kommunen kan tjekke:

http://www.update.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB01667082

Og så lige en dealbreaker - reglerne om bopælsadresse 

http://www.update.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB01666735

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.