Ville I melde dem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

jannebjerre

Nej det ville jeg ikke - hvad skulle jeg dog få ud af det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Mullebergen

SussieThyssen skriver:

Hvergang nogen kommer ind på at snakke om at melde nogen for den slags, får jeg altid følelsen af at jeg befinder mig i et Bigbrother-samfund. Det giver reminisenser til Hitlers Tyskland, og det giver mig myrekryb.
Og så er der lige det ved det, at hvor dydsiret er man selv?
Gør man aldrig selv noget, der ikke er helt lovligt??
Kører man ikke lige lidt for stærkt i bilen, bare engang imellem?
Hvis nu man opdager at kassedamen giver forkert tilbage til en og det er hende, der vil få underskud, hvor mange siger så noget?
Mon man kan sige sig helt fri for aldrig at have gjort noget, der ikke var helt lovligt?

Nu er det ikke ment som en bebrejdelse, for jeg kan sagtens forstå dine tanker, og ja...naturligvis er det snyd det de gør. Men helt ærligt, det er små mennesker, og måske snyder de ikke fordi de har lyst til at snyde, men af nød. Du ved jo intet om hvilken økonomisk situation, de står i.
Om man så selv ville gøre det, er en helt anden historie.
Så set med mine øjne, så er det de gør naturligvis amoralsk, men det er også amoralsk at melde dem.

Kærligst
Sussie

Uanset hvor hårdt de sidder i det, er det da på ingen måde at snyde for flere tusind kroner årligt.

Ordinært og ekstra ordinært børnetilskud løber op i omkring 200.000 kr i løbet af barnets første 18 år, alene!

Hvis de sidder hårdt i det, må de flytte fra deres store 90 kvm lejlighed og finde noget mindre, lade være med at købe dyrt mærketøj osv. -Når de bor sammen må man jo gå ud fra at de har to indkomster.

...Det er personer som de ovennævnte der er skyld i at os, reele enlige forsørgere skal føle at vi konstant skal passe på med hvad vi gør.

Mine ungernes far ville rigtig gerne se dem hver dag men det må han ikke! Han bidrager med INTET økonomisk udover børnebidrag, så det er faktisk en udgift for mig når han er her fordi han spiser med osv.!!

Jeg har intet tilovers for sådanne mennesker og jeg synes på ingen måde at mange mange tusind kroners bedrageri kan sammenlignes med at køre for hurtigt!

Smil fra Matilde -Som altid siger hvis jeg får for mange penge tilbage 

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

jannebjerre skriver:

Nej det ville jeg ikke - hvad skulle jeg dog få ud af det?

Du ville gøre din pligt som borger og spare samfundet for en masse penge!

Anmeld

6. januar 2011

jannebjerre

MatildeS skriver:

Du ville gøre din pligt som borger og spare samfundet for en masse penge!

Jamen det ville jeg sgu ikk blande mig i siger jeg jo! Sys det er dybt latterligt at man skal rende rundt og lege politimand...

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

jannebjerre skriver:

Jamen det ville jeg sgu ikk blande mig i siger jeg jo! Sys det er dybt latterligt at man skal rende rundt og lege politimand...

Det er enormt lavt, hvis du spørger mig, IKKE at ville melde noget ulovligt! 

Hvis du overværede et bankrøveri eller et indbrud, ville du så heller ikke melde det? For det er PRÆCIS det samme, personerne der er nævnt i denne tråd slipper endda afsted med flere penge end en tyv ville gøre!

Anmeld

6. januar 2011

jannebjerre

MatildeS skriver:

Hvis du overværede et bankrøveri eller et indbrud, ville du så heller ikke melde det? For det er PRÆCIS det samme, personerne der er nævnt i denne tråd slipper endda afsted med flere penge end en tyv ville gøre!

Jamen så må det jo være det...!!

Anmeld

6. januar 2011

SussieThyssen

MatildeS skriver:

Uanset hvor hårdt de sidder i det, er det da på ingen måde at snyde for flere tusind kroner årligt.

Ordinært og ekstra ordinært børnetilskud løber op i omkring 200.000 kr i løbet af barnets første 18 år, alene!

Hvis de sidder hårdt i det, må de flytte fra deres store 90 kvm lejlighed og finde noget mindre, lade være med at købe dyrt mærketøj osv. -Når de bor sammen må man jo gå ud fra at de har to indkomster.

...Det er personer som de ovennævnte der er skyld i at os, reele enlige forsørgere skal føle at vi konstant skal passe på med hvad vi gør.

Mine ungernes far ville rigtig gerne se dem hver dag men det må han ikke! Han bidrager med INTET økonomisk udover børnebidrag, så det er faktisk en udgift for mig når han er her fordi han spiser med osv.!!

Jeg har intet tilovers for sådanne mennesker og jeg synes på ingen måde at mange mange tusind kroners bedrageri kan sammenlignes med at køre for hurtigt!

Smil fra Matilde -Som altid siger hvis jeg får for mange penge tilbage 

Tjaaa..det må man jo så afgøre med sig selv..stikker kan jeg aldrig blive.
Og jo..jeg er stort set ærlig med alt..især hvor det kan ramme andre, så kunne jeg aldrig drømme om det. Men når det kommer til den slags, som emnet her handler, så kan man altså ikke forarge mig.
Ikke at jeg nogensinde selv ville gøre det, jeg har altid sat en ære i at klare mig selv, og sat tæring efter næring...men ramme andre og gøre dem ondt, kan jeg aldrig få mig selv til, når det blot er noget så ordinært som penge det handler om.
Men igen...det er øjnene der ser, og jeg ser så anderledes på det.

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

jannebjerre skriver:

Jamen så må det jo være det...!!

Der er nok også en grund til at børnepasning bliver dyrere, ældreplejen bliver dårligere osv. osv. 

Det er jo flere milliarder kroner om året der bliver brugt på bedragere som ikke er berettiget til det! Dé penge så jeg meget meget hellere blev brugt på de ældre og vores børn!!

Anmeld

6. januar 2011

wamse

MatildeS skriver:

Du ser det som værende præcis det samme - det er jo ikke ensbetydende med at vi andre ser det på samme måde.

Jeg synes da at der er stor forskel på det du nævner. At begå et røveri udsætter du jo andre mennesker for trusler og fare, det gør du da ikke ved socialt bedrageri.

Bare fordi vi er nogle der ikke ville melde det, er ikke ensbetydende med at vi selv ville begå socialt bedrageri.

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

Tjaaa..det må man jo så afgøre med sig selv..stikker kan jeg aldrig blive.
Og jo..jeg er stort set ærlig med alt..især hvor det kan ramme andre, så kunne jeg aldrig drømme om det. Men når det kommer til den slags, som emnet her handler, så kan man altså ikke forarge mig.
Ikke at jeg nogensinde selv ville gøre det, jeg har altid sat en ære i at klare mig selv, og sat tæring efter næring...men ramme andre og gøre dem ondt, kan jeg aldrig få mig selv til, når det blot er noget så ordinært som penge det handler om.
Men igen...det er øjnene der ser, og jeg ser så anderledes på det.

Tja, men som sagt kan det vel ikke gøre mere ondt end man må tilpasse sig efter de penge man har -Og ikke bare snyde sig til flere og flere!

Som nævnt til en anden bruger så så jeg hellere at de milliarder der årligt bliver bedraget for, blev brugt til de ældre og vores børn. Måske er det "kun" penge det handler om men det er jo stadig penge de ikke har ret til!

Jeg går heller ikke ned og røver Nordea i morgen og tror jeg kan slippe afsted med det og i mine øjne er det det samme disse mennesker gør! -Usmageligt hvis du spørger mig, det er bare IKKE ok at snyde på den måde!

...I øvrigt synes jeg stikker et et frygtelig grimt og dybt forkert ord at bruge om folk der bare gør sin borgerlige pligt og tænker på sine medmennesker!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.