Ville I melde dem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Mellepige

Det ville jeg slet ikke blande mig i! Syns det er lidt for meget at gå op i hvad andre gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Plysbjørnen

maria_wt skriver:

Jeg ville melde dem.. der er alt for mange der laver det nummer og man man vil det eller ej så er det BEDRAGERI.

Det er sku mine penge de får og har ikke RET TIL DEM..

SVINDERI..

Anmeld

6. januar 2011

Anne-H

Jeg synes du skal melde dem ,socialbedrageri er bare uacceptabelt!

Anmeld

6. januar 2011

Lou87

Anonym skriver:

Kan godt følge jer men er også bare irreteret fordi vi sidder emd fultids arbejde begge 2 og 2 børn og kan intet hjælp få nogle steder selvom vi ikke tjener så meget og er en kerne familie der gerne vil klare sig selv og så sidder de og får rigtigt meget fra komunen vi er med til at betale synes ikke det er fair.

Synes den er svær..
Man har jo ikk lyst til og melde nogen hvis det rammer dem hårdt.

Men hvis de har rigeligt med penge og han som sagt kun bruger værelset for bare og ha det.. så er de jo direkte ude på og snyde!!

Og det sys jeg er noget værre pis.. for som du skriver i det indlæg jeg har citeret - ja så prøver vi andre at klare os så godt som muligt.
Vi får sku ikke en skid hjælp !!
Og jeg ska starte job igen efter barsel til sommer og ved endnu ikke hvordan og hvorledes med og kunne betale dagpleje og sådan..
Og har heller ikk råd til bare og blive hjemme..
SÅ JA - hvis de bare snyder for deres unger kan fise den af i mærkevarer og de sidder og æder dyr mad for vores penge, SÅ MELD DEM!!

Anmeld

6. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Jeg havde meldt dem... Det er ens pligt

Anmeld

6. januar 2011

Ni-ko-li-ne

1m1i1a skriver:

Det ville jeg slet ikke blande mig i! Syns det er lidt for meget at gå op i hvad andre gør.

Men det er mega dyrt for samfundet

Anmeld

6. januar 2011

ekzunz

SussieThyssen skriver:

Hvergang nogen kommer ind på at snakke om at melde nogen for den slags, får jeg altid følelsen af at jeg befinder mig i et Bigbrother-samfund. Det giver reminisenser til Hitlers Tyskland, og det giver mig myrekryb.
Og så er der lige det ved det, at hvor dydsiret er man selv?
Gør man aldrig selv noget, der ikke er helt lovligt??
Kører man ikke lige lidt for stærkt i bilen, bare engang imellem?
Hvis nu man opdager at kassedamen giver forkert tilbage til en og det er hende, der vil få underskud, hvor mange siger så noget?
Mon man kan sige sig helt fri for aldrig at have gjort noget, der ikke var helt lovligt?

Nu er det ikke ment som en bebrejdelse, for jeg kan sagtens forstå dine tanker, og ja...naturligvis er det snyd det de gør. Men helt ærligt, det er små mennesker, og måske snyder de ikke fordi de har lyst til at snyde, men af nød. Du ved jo intet om hvilken økonomisk situation, de står i.
Om man så selv ville gøre det, er en helt anden historie.
Så set med mine øjne, så er det de gør naturligvis amoralsk, men det er også amoralsk at melde dem.

Kærligst
Sussie

Nej, der er jo ingen af os som er helt dydige hele tiden, de fleste kører for stærkt af og til eller går over for rødt hvis der ikke kommer biler - eller undlader at fortælle hvis man får 5 kr. for meget tilbage.

Men hvis jeg kan se at kassedamen er ved at snyde sig selv for 100 kr., så siger jeg noget, hvis jeg kører ind i et tæt bebygget område kunne jeg aldrig drømme om at køre for stærkt.....

Det jeg vil frem til er, at når man ligefrem lejer et værelse for at kunne begå socialt bedrageri, så synes jeg at det er at gå over stregen. Hvis de havde ventet 3 mdr. med at meddele at han var flyttet ind, havde ingen løftet et bryn, men at arrangere sig på den måde synes jeg er meget usymptatisk.

Jeg ville melde dem på stedet.

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

Anonym skriver:

Står i en svær situation. Min venindes ex kæreste har barn med en anden med de bor ikke sammen. Faren har lejet et lille værelse på 10 kvm og moren bor i en lejet lejlighed på 90 kvm med datteren.... Faren er derhjemme hver dag sover der og har intet møbler eller tøj på sit eget værelse. Min veninde fortæller at moren får fri plads, bolig sikring som enlig forsøger, forhøjet børnetilskud til trods for at de faktisk bor sammen men har ikke samme adresse. Hvad ville I gøre?

Ja, jeg ville melde hende på stedet, uden at tøve!

Det er simpelthen noget svineri at snyde på den måde hun gør! 

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

1m1i1a skriver:

Hvordan kan det være "for meget" at blande sig i, at de snyder for flere tusind kroner om året?? Ordinært og ekstraordinært børnetilskud er 10.000 kr alene årligt de snyder sig til, derudover kommer der sikkert boligstøtte, friplads osv.!

Ville du så heller ikke melde det hvis du vidste at en bekendt havde røvet en bank eller begået indbrud? For det er i min optik, PRÆCIS det samme!

Anmeld

6. januar 2011

mor-til-vanessa

synes bare man skal holde næsen for sig selv... du ved jo ikke hvad begrundelsen er. 

det er jo ikke børnemishandling.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.