Ville I melde dem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Calliope

Anonym skriver:

Har de tpå samme måde er vores penge der gør hendes datter kan gå med dyrt mærketøj synes ikke det er fair...

Nemlig! Hvorfor skal andre spinke og spare, mens vores skide dyre skat går direkte ned i lommen på folk som dem 

Jeg vil gerne betale min skat og hjælpe dem der har brug for det, men dem der virkelig mangler får ikke altid hvad de bør, da der ikke er penge til det - fordi de går til dem, som svindler..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Isabella_mor

det er jo socialt bedrageri de laver der... og det er helt og aldeles uacceptabelt...

så hvis jeg kendte nogen der lavede samme nummer havde jeg nok indberettet det, da jeg er så træt af folk der snyder og bedrager hele tiden.... 

Anmeld

6. januar 2011

klmf

Så længe der ikke er penge nok til børnepsykiatrien, ældreplejen, børnehaver, skoler, sygehuse osv., osv., osv., så skulle de fandme skamme sig at misbruge systemet på den måde. Havde meldt dem uden kvaler!

Anmeld

6. januar 2011

Malene76

lotchen skriver:

Så længe der ikke er penge nok til børnepsykiatrien, ældreplejen, børnehaver, skoler, sygehuse osv., osv., osv., så skulle de fandme skamme sig at misbruge systemet på den måde. Havde meldt dem uden kvaler!

Er SÅ meget enig.

Anmeld

6. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Står i en svær situation. Min venindes ex kæreste har barn med en anden med de bor ikke sammen. Faren har lejet et lille værelse på 10 kvm og moren bor i en lejet lejlighed på 90 kvm med datteren.... Faren er derhjemme hver dag sover der og har intet møbler eller tøj på sit eget værelse. Min veninde fortæller at moren får fri plads, bolig sikring som enlig forsøger, forhøjet børnetilskud til trods for at de faktisk bor sammen men har ikke samme adresse. Hvad ville I gøre?

Hvergang nogen kommer ind på at snakke om at melde nogen for den slags, får jeg altid følelsen af at jeg befinder mig i et Bigbrother-samfund. Det giver reminisenser til Hitlers Tyskland, og det giver mig myrekryb.
Og så er der lige det ved det, at hvor dydsiret er man selv?
Gør man aldrig selv noget, der ikke er helt lovligt??
Kører man ikke lige lidt for stærkt i bilen, bare engang imellem?
Hvis nu man opdager at kassedamen giver forkert tilbage til en og det er hende, der vil få underskud, hvor mange siger så noget?
Mon man kan sige sig helt fri for aldrig at have gjort noget, der ikke var helt lovligt?

Nu er det ikke ment som en bebrejdelse, for jeg kan sagtens forstå dine tanker, og ja...naturligvis er det snyd det de gør. Men helt ærligt, det er små mennesker, og måske snyder de ikke fordi de har lyst til at snyde, men af nød. Du ved jo intet om hvilken økonomisk situation, de står i.
Om man så selv ville gøre det, er en helt anden historie.
Så set med mine øjne, så er det de gør naturligvis amoralsk, men det er også amoralsk at melde dem.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. januar 2011

wamse

SussieThyssen skriver:

Hvergang nogen kommer ind på at snakke om at melde nogen for den slags, får jeg altid følelsen af at jeg befinder mig i et Bigbrother-samfund. Det giver reminisenser til Hitlers Tyskland, og det giver mig myrekryb.
Hvis nu man opdager at kassedamen giver forkert tilbage til en og det er hende, der vil få underskud, hvor mange siger så noget?
Mon man kan sige sig helt fri for aldrig at have gjort noget, der ikke var helt lovligt?

Nu er det ikke ment som en bebrejdelse, for jeg kan sagtens forstå dine tanker, og ja...naturligvis er det snyd det de gør. Men helt ærligt, det er små mennesker, og måske snyder de ikke fordi de har lyst til at snyde, men af nød. Du ved jo intet om hvilken økonomisk situation, de står i.
Så set med mine øjne, så er det de gør naturligvis amoralsk, men det er også amoralsk at melde dem.

Kærligst
Sussie

Gider ikke skrive en masse ord, når du lige har ramt plet med dine

Anmeld

6. januar 2011

SSL

Anonym skriver:

Står i en svær situation. Min venindes ex kæreste har barn med en anden med de bor ikke sammen. Faren har lejet et lille værelse på 10 kvm og moren bor i en lejet lejlighed på 90 kvm med datteren.... Faren er derhjemme hver dag sover der og har intet møbler eller tøj på sit eget værelse. Min veninde fortæller at moren får fri plads, bolig sikring som enlig forsøger, forhøjet børnetilskud til trods for at de faktisk bor sammen men har ikke samme adresse. Hvad ville I gøre?

Jeg synes bare man skal lade dem om dét! Så længe du kan gå frit til lægen osv, som du kunne 'før'.. Jeg ved godt, der er spareplaner osv osv ovs.. Men fordi du melder et par, bliver der ikke flere penge..Jeg ville nok bare lade naturen gå sin gang og lade folk gøre det de nu gør.. Måske får de selv et karmahug, måske ikke  men jeg ville aldrig tage mig af det!

Jeg går heller ikke og melder folk der får lavet sort arbejde, og det r jo meget udbredt her i DK!

Jeg ville bare lade det ligge

Anmeld

6. januar 2011

SSL

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Nemlig.. Du kom mig lige i forkøbet

Anmeld

6. januar 2011

SussieThyssen

wamse skriver:

Gider ikke skrive en masse ord, når du lige har ramt plet med dine

LOL tak

Anmeld

6. januar 2011

SussieThyssen

SSL skriver:

Nemlig.. Du kom mig lige i forkøbet

Det er dejligt at andre deler mine tanker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.