Ville I melde dem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

LotteN

Carina1977 skriver:

Så nåede jeg til side 11, og bliver altså nødt til at skrive noget nu *griner*

Jeg synes mange af jer jabber rundt i det samme, og i alle står urokkeligt fast. Respektér at folk har forskellige meninger/holdninger, og ikke nødvendigvis er enig med dig/jer.

Der er dog nogle ting jeg lige fangede, og det er at alle herinde synes det er dybt forkert at gøre, og at det ikke er noget vi selv kunne finde på at gøre. Det er jeg dælme lettet over at høre  

Så rent faktisk er vi alle jo nok temmelig meget enige i det forkerte i det. uenigheden kommer først ved spørgsmålet om, om man bør anmelde det eller ej.

Hmm jeg har rent faktisk anmeldt en engang for socialt bedrageri. Hun pralede til højre og venste, omkring hvor nemt det er at snyde systemet og nu kunne hun leve fedt på det. Hun rendte direkte rundt og var helt høj på det faktum at hun kunne snyde systemet uden at det havde nogen konsekvenser. Kan godt være det ikke var noget jeg skulle blande mig i, men jeg blev altså bare så harm, at jeg anmeldte hende. hvad der så videre skete, ved jeg ikke.

Nå, men jeg vil egentlig bare sige at jeg har respekt for folks holdninger/meninger, også selvom jeg ikke nødvendigvis er enig i det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Mullebergen

BellaT skriver:

Nej, det var også kun for at vise hvad jeg mener. Men, i og med, at han tilbød dig sort arbejde kendte du jo netop til det, ikk'. At sige at man ikke kender til det, når man er blevet tilbudt det, er jo ikke rigtigt så. Og sort arbejde er jo netop svært at bevise. Det er jo fordi det er ulovligt. Også derfor at folk kan anmelde hvis de har en MISTANKE om bedrageri...

Men som sagt, fint at du er så ærlig. Har jeg respekt for.

Vi bliver vist ikke rigtigt enige om dette. Lyder også som om TS er enig med dig.

Jeg synes vi kører lidt i ring her, men nej jeg kender ikke til at han laver sort arbejde, jeg har aldrig set ham gøre det! Derfor kan jeg ikke melde ham!

Anmeld

6. januar 2011

BellaT

MatildeS skriver:

Jeg synes vi kører lidt i ring her, men nej jeg kender ikke til at han laver sort arbejde, jeg har aldrig set ham gøre det! Derfor kan jeg ikke melde ham!

Ja, vi kører temmelig meget i ring her. Jeg kan nok ikke helt formulere hvad jeg mener. Prøver en sidste gang. Jo, du ved han laver sort arbejde, da han har tilbudt dig det. Havde du ikke afslået var handlen sket sort. Sådan. Du har en meget begrundet mistanke.

Og igen, jeg siger skam heller ikke at du skal melde ham. Men ud fra dit eget synspunkt burde du jo selv ville det. Det er DET jeg mener.

Men ok, vi kører rundt og rundt..

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

BellaT skriver:

Ja, vi kører temmelig meget i ring her. Jeg kan nok ikke helt formulere hvad jeg mener. Prøver en sidste gang. Jo, du ved han laver sort arbejde, da han har tilbudt dig det. Havde du ikke afslået var handlen sket sort. Sådan. Du har en meget begrundet mistanke.

Og igen, jeg siger skam heller ikke at du skal melde ham. Men ud fra dit eget synspunkt burde du jo selv ville det. Det er DET jeg mener.

Men ok, vi kører rundt og rundt..

Jeg er ikke enig -Reelt kan det jo være første gang han tilbød det og mit afslag fik ham på andre tanker. Jeg har i hvert fald aldrig hørt ham fortælle at han har tjent kassen ved sort arbejde (Manden er altid på røven, haha )

Nu vil jeg finde min seng, tak for en god debat 

Anmeld

6. januar 2011

BellaT

MatildeS skriver:

Jeg er ikke enig -Reelt kan det jo være første gang han tilbød det og mit afslag fik ham på andre tanker. Jeg har i hvert fald aldrig hørt ham fortælle at han har tjent kassen ved sort arbejde (Manden er altid på røven, haha )

Nu vil jeg finde min seng, tak for en god debat 

Selv tak. Nat nat.

Anmeld

6. januar 2011

Svei

Sikke da en laaaang debat...nå, men det jeg ville gøre var at skrive et anonymt brev til veninden om at du er vidne til at der foregår snyd og hvis ikke det ændres så ser du dig nødsaget til at melde dem til kommunen og så kan du evt skrive at de har en uge eller 14 dage til at få tingene ændret...så har de en chance for at ændre tilstandene og du straffer ikke deres børn mange måneder måske år frem hvis der skal betales mange penge tilbage, det ville jeg i hvert fald ikke være skyld i..børnene kan jo ikke gøre for at deres forældre er lidt uldne i kanten..

Meld lige tilbage hvad du gør....det er mange penge det handler om...hvis jeg havde en mand der flyttede ind ville jeg miste NETTO 9-10-000kr HVER måned. så der er da nogle penge i det der snyderi..

Anmeld

6. januar 2011

Sphynxlover

Jeg havde nok valgt at finde noget andet at gå op i...

Anmeld

7. januar 2011

Lillefe

Anonym skriver:

Har de tpå samme måde er vores penge der gør hendes datter kan gå med dyrt mærketøj synes ikke det er fair...

Jeg er enig.. syntes det er SÅ tarveligt.. !

Anmeld

7. januar 2011

betski

ESB. skriver:

Sikke da en laaaang debat...nå, men det jeg ville gøre var at skrive et anonymt brev til veninden om at du er vidne til at der foregår snyd og hvis ikke det ændres så ser du dig nødsaget til at melde dem til kommunen og så kan du evt skrive at de har en uge eller 14 dage til at få tingene ændret...så har de en chance for at ændre tilstandene og du straffer ikke deres børn mange måneder måske år frem hvis der skal betales mange penge tilbage, det ville jeg i hvert fald ikke være skyld i..børnene kan jo ikke gøre for at deres forældre er lidt uldne i kanten..

Meld lige tilbage hvad du gør....det er mange penge det handler om...hvis jeg havde en mand der flyttede ind ville jeg miste NETTO 9-10-000kr HVER måned. så der er da nogle penge i det der snyderi..

Synes det er et rigtig fint løsningsfoslag du kommer med der. For selvfølgelig skal der sættes en stopper for deres åbentlyse snyderi. Jeg synes det er forkasteligt, at nogen kan finde på at snyde SÅ bevidst.

Og så lige min kommentare til resten af debatten. Når man bliver opmærsom på at nogen snyder i det omfang som der er tale om her, ja så synes jeg man har pligt til at indberette det for kommunen. Det er dine og mine penge vi snakker om her, og rigtig mange bliver ramt af de mange penge der bliver spildt til dem, der egentlig ikke er berettiget til dem. At man bruger som argument at man vil melde dem fordi man ikke selv kan få støtte, kan jeg så ikke sætte mig ind i. Så lugter det alt for meget af ondt i røven. Ja unskyld mit sprog. Men man burde kigge udad og ikke på sig selv. For så bliver det nemlig lidt ala: hvis jeg ikke kan få, så skal de heller ikke ha. Når det nu handler om, at de ikke skal have fordi de IKKE er berettiget til det. Jeg sidder som enlig mor og vil som sådan ikke tabe noget ved at der flytter en ind til mig, da det er meget begrænset hvor stor økonomisk støtte jeg får. Men for mange er det mange penge vi snakker om. Men det ændre ikke på, at det er dybt dybt forkert at snyde. Vi har nogle regler på dette område. Regler som er til for at blive overholdt. Det er kriminelt det de gør og derfor bør det indberettes/meldes. Hvis ikke man kontakter kommunen når man bliver opmærksom på sådan noget snyderi er det for mig det samme som at acceptere at snyder - og det er der vel ingen af os der gør??

Anmeld

7. januar 2011

Hansen97

Jeg ville melde dem lige på stedet.. Det er jo vores penge de misbruger!!

Jeg har selv meldt et familiemedlem og bliver ved indtil de skrider ind.

Kan simpelthen ikke have at folk skal snyde med vores andres hårdt tjente penge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.