ESB. skriver:
Sikke da en laaaang debat...nå, men det jeg ville gøre var at skrive et anonymt brev til veninden om at du er vidne til at der foregår snyd og hvis ikke det ændres så ser du dig nødsaget til at melde dem til kommunen og så kan du evt skrive at de har en uge eller 14 dage til at få tingene ændret...så har de en chance for at ændre tilstandene og du straffer ikke deres børn mange måneder måske år frem hvis der skal betales mange penge tilbage, det ville jeg i hvert fald ikke være skyld i..børnene kan jo ikke gøre for at deres forældre er lidt uldne i kanten..
Meld lige tilbage hvad du gør....det er mange penge det handler om...hvis jeg havde en mand der flyttede ind ville jeg miste NETTO 9-10-000kr HVER måned. så der er da nogle penge i det der snyderi..
Synes det er et rigtig fint løsningsfoslag du kommer med der. For selvfølgelig skal der sættes en stopper for deres åbentlyse snyderi. Jeg synes det er forkasteligt, at nogen kan finde på at snyde SÅ bevidst.
Og så lige min kommentare til resten af debatten. Når man bliver opmærsom på at nogen snyder i det omfang som der er tale om her, ja så synes jeg man har pligt til at indberette det for kommunen. Det er dine og mine penge vi snakker om her, og rigtig mange bliver ramt af de mange penge der bliver spildt til dem, der egentlig ikke er berettiget til dem. At man bruger som argument at man vil melde dem fordi man ikke selv kan få støtte, kan jeg så ikke sætte mig ind i. Så lugter det alt for meget af ondt i røven. Ja unskyld mit sprog. Men man burde kigge udad og ikke på sig selv. For så bliver det nemlig lidt ala: hvis jeg ikke kan få, så skal de heller ikke ha. Når det nu handler om, at de ikke skal have fordi de IKKE er berettiget til det. Jeg sidder som enlig mor og vil som sådan ikke tabe noget ved at der flytter en ind til mig, da det er meget begrænset hvor stor økonomisk støtte jeg får. Men for mange er det mange penge vi snakker om. Men det ændre ikke på, at det er dybt dybt forkert at snyde. Vi har nogle regler på dette område. Regler som er til for at blive overholdt. Det er kriminelt det de gør og derfor bør det indberettes/meldes. Hvis ikke man kontakter kommunen når man bliver opmærksom på sådan noget snyderi er det for mig det samme som at acceptere at snyder - og det er der vel ingen af os der gør??
Anmeld