Ville I melde dem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Mullebergen

BellaT skriver:

I må godt nok have meldt mange håndværkere i jeres liv..

For I må da se dem lige så ofte rundt omkring som jeg gør. Eller lukker I bare øjnene for dem?

Jeg har tillid til at folk udfører deres arbejde lovligt.

Faktisk fik jeg engang tilbudt af en kammerat at han kunne installere min vaskemaskine sort for 100 kr. Jeg skulle have kvittering på at det var lavet af en elektriker og det ville han give mig for den pris.

Jeg valgte at betale 350 kr for at få en anden til at gøre det, da jeg ikke ville snyde for at spare penge.

Så kald mig hellig eller hvad du vil, jeg støtter ikke op om sort arbejde eller bedrageri.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

BellaT

MatildeS skriver:

Næææh, det er i hvert fald ikke noget jeg har lagt mærke til.

Jeg kan ikke se på en kvinde der sidder bag et rat om hun har kørekort eller ej. 

I det nævnte tilfælde er det klokkeklart at der bedrages og DERFOR skal det da naturligvis meldes!

Aldrig set dem... Hmmm... Aldrig nogensinde hørt om en vens vens nabo der har fået lavet noget sort?

Aldrig HØRT om nogen der har fået lov at køre fars bil lidt uden kørekort?...

Tjaeeh, man kan jo også lukke øjne og ører for de snydere man ikke gider bruge energi på.. Meeen så er man vel lidt dobbeltmoralsk.

Anmeld

6. januar 2011

lauras*mor*

Jeg ville melde dem uden at blinke... Du er "vidne" til en forbrydelse og præcis derfor ville jeg melde det... punktum..

Så kan kommunen undersøge det og så er den potte ude som man siger.. og du kan sagtens være anonym..

Anmeld

6. januar 2011

BellaT

MatildeS skriver:

Jeg har tillid til at folk udfører deres arbejde lovligt.

Faktisk fik jeg engang tilbudt af en kammerat at han kunne installere min vaskemaskine sort for 100 kr. Jeg skulle have kvittering på at det var lavet af en elektriker og det ville han give mig for den pris.

Jeg valgte at betale 350 kr for at få en anden til at gøre det, da jeg ikke ville snyde for at spare penge.

Så kald mig hellig eller hvad du vil, jeg støtter ikke op om sort arbejde eller bedrageri.

Wow, det er flot! Men nu taler vi jo om hvad ANDRE gør. Og jeg har altså svært ved at tro at nogle ALDRIG har hørt om at nogle bekendte eller bekendtes bekendte har fået lavet eller arbejdet sort.. Sorry, jeg tror ikke på at nogle lever SÅ beskyttet.

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

BellaT skriver:

Aldrig set dem... Hmmm... Aldrig nogensinde hørt om en vens vens nabo der har fået lavet noget sort?

Aldrig HØRT om nogen der har fået lov at køre fars bil lidt uden kørekort?...

Tjaeeh, man kan jo også lukke øjne og ører for de snydere man ikke gider bruge energi på.. Meeen så er man vel lidt dobbeltmoralsk.

Nej, det har jeg ikke! Jeg kender ingen der bruger den slags, ikke hvad jeg ved af i hvert fald -Og jeg kan jo ikke melde noget jeg ikke kender til, vel??

Så jeg lukker skam ikke øjnene, pak du bare dine beskyldninger væk!

Hvis du læser hele tråden igennem, kan du netop se at jeg IKKE ville lukke øjnene for folk der snød og SLET ikke for sociale bedragere som nævnt i første indlæg. Det er usmageligt, forkasteligt og ikke mindst ulovligt -FØJ! 

Anmeld

6. januar 2011

Carina1977

Så nåede jeg til side 11, og bliver altså nødt til at skrive noget nu *griner*

Jeg synes mange af jer jabber rundt i det samme, og i alle står urokkeligt fast. Respektér at folk har forskellige meninger/holdninger, og ikke nødvendigvis er enig med dig/jer.

Der er dog nogle ting jeg lige fangede, og det er at alle herinde synes det er dybt forkert at gøre, og at det ikke er noget vi selv kunne finde på at gøre. Det er jeg dælme lettet over at høre  

Så rent faktisk er vi alle jo nok temmelig meget enige i det forkerte i det. uenigheden kommer først ved spørgsmålet om, om man bør anmelde det eller ej.

Hmm jeg har rent faktisk anmeldt en engang for socialt bedrageri. Hun pralede til højre og venste, omkring hvor nemt det er at snyde systemet og nu kunne hun leve fedt på det. Hun rendte direkte rundt og var helt høj på det faktum at hun kunne snyde systemet uden at det havde nogen konsekvenser. Kan godt være det ikke var noget jeg skulle blande mig i, men jeg blev altså bare så harm, at jeg anmeldte hende. hvad der så videre skete, ved jeg ikke.

Nå, men jeg vil egentlig bare sige at jeg har respekt for folks holdninger/meninger, også selvom jeg ikke nødvendigvis er enig i det.

Anmeld

6. januar 2011

BellaT

MatildeS skriver:

Nej, det har jeg ikke! Jeg kender ingen der bruger den slags, ikke hvad jeg ved af i hvert fald -Og jeg kan jo ikke melde noget jeg ikke kender til, vel??

Så jeg lukker skam ikke øjnene, pak du bare dine beskyldninger væk!

Hvis du læser hele tråden igennem, kan du netop se at jeg IKKE ville lukke øjnene for folk der snød og SLET ikke for sociale bedragere som nævnt i første indlæg. Det er usmageligt, forkasteligt og ikke mindst ulovligt -FØJ! 

Ok, men burde du så ikke have meldt manden der tilbød dig det sort så? Du er nok ikke den eneste han tilbyder noget sort? Bare for at vise hvad jeg mener. Melder man det ene, bør man vel også melde det andet.

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

BellaT skriver:

Ok, men burde du så ikke have meldt manden der tilbød dig det sort så? Du er nok ikke den eneste han tilbyder noget sort? Bare for at vise hvad jeg mener. Melder man det ene, bør man vel også melde det andet.

Nææh for jeg har ikke noget bevis på at han udfører sort arbejde og han udførte det jo ikke for mig.

Så nej, man kan ikke melde noget man ikke ved noget om -TS VED at parret snyder, så selvfølgelig skal de da meldes.

Anmeld

6. januar 2011

BellaT

MatildeS skriver:

Nææh for jeg har ikke noget bevis på at han udfører sort arbejde og han udførte det jo ikke for mig.

Så nej, man kan ikke melde noget man ikke ved noget om -TS VED at parret snyder, så selvfølgelig skal de da meldes.

Nej, det var også kun for at vise hvad jeg mener. Men, i og med, at han tilbød dig sort arbejde kendte du jo netop til det, ikk'. At sige at man ikke kender til det, når man er blevet tilbudt det, er jo ikke rigtigt så. Og sort arbejde er jo netop svært at bevise. Det er jo fordi det er ulovligt. Også derfor at folk kan anmelde hvis de har en MISTANKE om bedrageri...

Men som sagt, fint at du er så ærlig. Har jeg respekt for.

Vi bliver vist ikke rigtigt enige om dette. Lyder også som om TS er enig med dig.

Anmeld

6. januar 2011

LotteN

Jeg ville også melde dem.... Det er jo snyderi.

Jeg er så harm over folk der gør dette. Herhjemme er jeg også på su og vi har da flere gange snakket om hvor meget bedre økonomisk vi ar stillede, hvis vi gør som mange unge mennesker gør med at have to lejligheder, men alligevel bor sammen. Men min samvitighed sier heldigvis noget andet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.