Min storebror med ADHD fik det konstateret da han var 9-10 år, og den eneste hjælp de gav ham, var at komme i en specialklasse, der gjorde det hele værre.
Løsningen på min depression og teenagerværk da jeg var 13, var at smide mig på et pigehjem, hvor jeg kun måtte gå ud når jeg skulle i skole.
Min storesøster kom på et hjem for misbrugere, da hun egentlig bare gerne ville hjemmefra..
- Så ja, må være i den forkerte kommune.
Faldt lige over dit indlæg...er det korrekt, at du er 18 år og har været "i systemet siden du var 12 år", kommer fra et hjem med en storebror med ADHD og en søster, der kom på misbrugshjem, du er forlovet med en 22-årig med ADHD - og I ønsker at få barn sammen som "unge forældre"?
Jeg er sikker på, at kommunen har gjort/gør det bedste for dig, og jeg er rigtig glad for - hvis du bliver gravid - at de er opmærksomme på, at unge i jeres situation er meget udsat for at skulle have ekstra støtte til at løfte forældrerollen, men det vigtigste her er altså barnet.
Det kan godt være, at du ikke har forståelse for, hvorfor kommunen handler, som de gør, men meget er lovbestemt, noget er under mere eller mindre tvang og andet igen er beslutninger, der ikke altid synes logiske, når man står som teenager uden den store livserfaring, men nogle gange træffer teenagere beslutninger, der er mildest talt idotiske for deres fremtidige liv, og så må de have hjælp til at finde tilbage på rette vej.