kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

Den lykkelige

Ni-ko-li-ne skriver:

hvis man er gift må man maksimalt have det udbetalt der svarer til to gange kontanthjælp...

men da i er samlevende, betyder det intet... det eneste der er af betydning er din opsparing...

Det du skriver med ens mand, altså havd han må tjene.. kan du ikke prøve forklare det?? Jeg forstår det ikke lige..  Godt være jeg er langsom opfattende.. men altså jeg har en ide om kæresten vil fri til mig mens jeg er på barsel med vores lille.. (termin februar).. Jeg får så de der 13000 som forsørger.. Min kæreste tjener 25000 kr om måneden.. Vil det så sige at det er halvdelen af havd han tjener som det ikke må overstige eller??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

mialt

Carina1977 skriver:

Det der har jeg godt nok aldrig hørt om før, er det noget nyt? For sådan har det i hvert fald ikke altid været.

jo det har så.. det skriver du under på når du udfylder papirene. 

Anmeld

7. januar 2011

Rockertand

Min storebror med ADHD fik det konstateret da han var 9-10 år, og den eneste hjælp de gav ham, var at komme i en specialklasse, der gjorde det hele værre.

Løsningen på min depression og teenagerværk da jeg var 13, var at smide mig på et pigehjem, hvor jeg kun måtte gå ud når jeg skulle i skole.

Min storesøster kom på et hjem for misbrugere, da hun egentlig bare gerne ville hjemmefra..

- Så ja, må være i den forkerte kommune.

Faldt lige over dit indlæg...er det korrekt, at du er 18 år og har været "i systemet siden du var 12 år", kommer fra et hjem med en storebror med ADHD og en søster, der kom på misbrugshjem, du er forlovet med en 22-årig med ADHD - og I ønsker at få barn sammen som "unge forældre"?

Jeg er sikker på, at kommunen har gjort/gør det bedste for dig, og jeg er rigtig glad for - hvis du bliver gravid - at de er opmærksomme på, at unge i jeres situation er meget udsat for at skulle have ekstra støtte til at løfte forældrerollen, men det vigtigste her er altså barnet. 

Det kan godt være, at du ikke har forståelse for, hvorfor kommunen handler, som de gør, men meget er lovbestemt, noget er under mere eller mindre tvang og andet igen er beslutninger, der ikke altid synes logiske, når man står som teenager uden den store livserfaring, men nogle gange træffer teenagere beslutninger, der er mildest talt idotiske for deres fremtidige liv, og så må de have hjælp til at finde tilbage på rette vej.    

Anmeld

7. januar 2011

Ni-ko-li-ne

mialt skriver:

du kan ikke gemme den. hvis du f.eks. modtager kontanthjælp i 1 år. og så lad os sige du pludselig arver fra en eller anden. 15.000 f.eks, så skal de hver 1 kr. betales tilbage til staten. husk. kontanthjælp er tilbagebetalingspligtigt. det vil sige at hvis man pludselig kommer til penge, som er mere end én normal månedsløn, så skal alle pengene betales tilbage for de måneder du har været på kontanthjælp. det er pisse surt. det hele vil sige at hvis du om nogle år arver 50.000 af noget familie, og du måske på et år har fået 100.000 i kontanthjælp, jamen så napper de dine 50.000, og så skylder du kun staten 50.000. sur røv ja. blev rasende da jeg fandt ud af det. 

så pas på hvad du lige gør. du må under ingen omstændigheder søge kontanthjælp så længe du har den opsparing. aldrig. få den brugt. ellers klapper fælden senere. 

ej det er altså lidt misforstået...

hvis du eksempelvis er på KH, og arver 50000 kr.... så ringer du ned til din sagsbehandler og siger at du har arvet og at din KH skal stoppes... derved kommer du ikke til at betale en dyt tilbage...

så bruger du de 40000kr og har kun 10000 tilbage, så kan du søge KH igen

Anmeld

7. januar 2011

Ni-ko-li-ne

milopilo skriver:

Det du skriver med ens mand, altså havd han må tjene.. kan du ikke prøve forklare det?? Jeg forstår det ikke lige..  Godt være jeg er langsom opfattende.. men altså jeg har en ide om kæresten vil fri til mig mens jeg er på barsel med vores lille.. (termin februar).. Jeg får så de der 13000 som forsørger.. Min kæreste tjener 25000 kr om måneden.. Vil det så sige at det er halvdelen af havd han tjener som det ikke må overstige eller??

du vil få meget mindre udbetalt....

det betaler sig ikke at blive gift hvis man er afhængig af KH, desværre

Anmeld

7. januar 2011

Den lykkelige

Ni-ko-li-ne skriver:

du vil få meget mindre udbetalt....

det betaler sig ikke at blive gift hvis man er afhængig af KH, desværre

Jamen hvis det er halvdelen, (altså halvdelen af 25000 kr) så når det jo ikke op på de 13000 kr.. Nå måske jeg bare ikke fatter det..

Anmeld

7. januar 2011

Ni-ko-li-ne

milopilo skriver:

Jamen hvis det er halvdelen, (altså halvdelen af 25000 kr) så når det jo ikke op på de 13000 kr.. Nå måske jeg bare ikke fatter det..

jeg synes du skal tale med din sagsbehandler om det, så du er sikker på ikke at jokke i spinaten og pludselig stå uden ret meget indkomst

Anmeld

7. januar 2011

Hansen97

milopilo skriver:

I bund og grund handler det om at der er gensidig forsørgerpligt når man er gift.

Du skal forsørge ham og han skal forsørge dig.

De modregner hans indtægt i din KH.. og det er ikke meget du kan få hvis han tjener 25000kr om måneden...

Anmeld

7. januar 2011

Den lykkelige

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg synes du skal tale med din sagsbehandler om det, så du er sikker på ikke at jokke i spinaten og pludselig stå uden ret meget indkomst

Ok.. Virkede bare til at du kendte noget til det.. så du evt. kendte "regnestykket".. Men vi bliver jo også forlovet først.. så har forhåbentlig job til den tid..

Anmeld

7. januar 2011

Den lykkelige

112233 skriver:

I bund og grund handler det om at der er gensidig forsørgerpligt når man er gift.

Du skal forsørge ham og han skal forsørge dig.

De modregner hans indtægt i din KH.. og det er ikke meget du kan få hvis han tjener 25000kr om måneden...

Ja jeg ved man har gensidig forsørger pligt.. men var bare interesseret i at vide hvordan det bliver regnet ud præcist..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.