kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

Hansen97

Man må max have en samlet indtægt der er = 2 X kontanthjælp i husstanden.

Hvis man får 12500kr i KH så giver det i alt 25000.

Når din mand så alene tjener 25000kr så er der ikke noget til dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Ni-ko-li-ne

milopilo skriver:

Ok.. Virkede bare til at du kendte noget til det.. så du evt. kendte "regnestykket".. Men vi bliver jo også forlovet først.. så har forhåbentlig job til den tid..

jeg kan ikke regne det ud præcist...

men jeg vil skyde på at du vil få ca halvdelen af det du får nu

Anmeld

7. januar 2011

Den lykkelige

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg kan ikke regne det ud præcist...

men jeg vil skyde på at du vil få ca halvdelen af det du får nu

Ok.. må lige undersøge.. Mange tak!

Anmeld

7. januar 2011

Nenus

Rockertand skriver:

Faldt lige over dit indlæg...er det korrekt, at du er 18 år og har været "i systemet siden du var 12 år", kommer fra et hjem med en storebror med ADHD og en søster, der kom på misbrugshjem, du er forlovet med en 22-årig med ADHD - og I ønsker at få barn sammen som "unge forældre"?

Jeg er sikker på, at kommunen har gjort/gør det bedste for dig, og jeg er rigtig glad for - hvis du bliver gravid - at de er opmærksomme på, at unge i jeres situation er meget udsat for at skulle have ekstra støtte til at løfte forældrerollen, men det vigtigste her er altså barnet. 

Det kan godt være, at du ikke har forståelse for, hvorfor kommunen handler, som de gør, men meget er lovbestemt, noget er under mere eller mindre tvang og andet igen er beslutninger, der ikke altid synes logiske, når man står som teenager uden den store livserfaring, men nogle gange træffer teenagere beslutninger, der er mildest talt idotiske for deres fremtidige liv, og så må de have hjælp til at finde tilbage på rette vej.    

Synes da virkelig du skal tage og lukke munden. - Hvordan jeg er nu, og har det nu - og hvordan min kæreste er - aner du slet ikke en pind om!!

Så back off, og tænk dig en del om før du blander dig i andre folks liv!

Anmeld

7. januar 2011

Rockertand

@nn@ skriver:

Synes da virkelig du skal tage og lukke munden. - Hvordan jeg er nu, og har det nu - og hvordan min kæreste er - aner du slet ikke en pind om!!

Så back off, og tænk dig en del om før du blander dig i andre folks liv!

Jeg undskylder mange gange, men jeg har jo intet andet at forholde mig til, end det du selv oplyser her, og jeg kan godt forstå, hvis du føler det som et angreb, det var ikke meningen, men lige umiddelbart kan jeg ikke se, at der i mit indlæg fremgår noget ukorrekt - du må endelig rette mig, hvis jeg tager fejl.

Anmeld

7. januar 2011

katti24

Sofia skriver:

Hvis du har færdiggjort din uddannelse, hvorfor får du så ikke dagpenge?

Jeg har ikke færdiggjort min uddannelse  jeg har valgt at droppe den da den ikke var den rigtige for mig, men på det som jeg hører så skal jeg ikke til at søge om KH lige foreløbig. Kæresten er heldigvis indstillet på at han skal til at betale alt, og selvom han ikke tjener så meget igen, så må vi bare sidde rigtig hårdt i det i et stykke tid, for børneopsparingen rører jeg nu helst ikke ved

Anmeld

7. januar 2011

Sofia

katti24 skriver:

Jeg har ikke færdiggjort min uddannelse  jeg har valgt at droppe den da den ikke var den rigtige for mig, men på det som jeg hører så skal jeg ikke til at søge om KH lige foreløbig. Kæresten er heldigvis indstillet på at han skal til at betale alt, og selvom han ikke tjener så meget igen, så må vi bare sidde rigtig hårdt i det i et stykke tid, for børneopsparingen rører jeg nu helst ikke ved

Okay, så misforstod jeg. Men forstår godt du ikke vil på kontanthjælp, det ville jeg heller ikke bryde mig om.

Anmeld

7. januar 2011

H+S Skjolgborg.

jeg fik f.eks næsten 26000 kr tilbage i skat sidste år de blev modregne min kontanthjælp fordi man nemlig kun må have en formu osv på 10000 kr..mega øv røv...

Vi er pyha ikke gift så derfor får jeg 12081 kr efter skat rart......

Ja undskyld jeg have sgu nok selv hæve og lukke den børnopsparingen også søgt om kontanthjælp hvis det var mig selv.

Men som andre skriver er i gift er det jo også socialbedrageri.

hvis i ikke var gift ville du få 13345 kr før skat men  er  man gift så er det kun 26690 kr før skat TILSAMMEN I MÅ HAVE.

Det er så lavt og langt ude syntes jeg...

Det  her skriver de.........

Kontanthjælp udbetales efter lov om en aktiv socialpolitik. Lovens formål er, at kontanthjælpen er det underste sikkerhedsnet, for dem der ikke kan klare sig på anden vis. Det, at loven er et økonomisk sikkerhedsnet, betyder, at man ikke kan få hjælp, hvis behovet for hjælp kan løses uden for denne lov. Mulighederne for at kunne forsørge sig selv skal med andre ord være (helt) udtømte. Det vil sige, at man som gift, som udgangspunkt ikke opfylder betingelserne medmindre, ægtefællens indtægt er under to gange den takst, man hører under. Man må ikke have penge af nogen art som umiddelbart kan omsættes f.eks. løn fra arbejdsgiver, egen optjent ferie, løbende indtægt eller formue. Alt over kr. 10.000 betragtes, som formue for en enlig. Personer tilmeldt en uddannelse, kan som udgangspunkt ikke få kontanthjælp. Om man er berettiget til kontanthjælp afhænger af en konkret vurdering - men mange af PROSAs medlemmer vil ikke opfylde betingelserne. Man kan tidligst få udbetalt hjælp en måned efter henvendelse til kommunen.

Mvh Henriette siom har fået kontanthjælp siden jeg måtte droppe min fremtid med min udd som social og sundghedhjælper i sommer 97 og siden da været på kontanthjælp rev også kontanthjælp også rev igen nu skal ejg på pension

Anmeld

7. januar 2011

Kløver

katti24 skriver:

Hej alle. Jeg står lige nu i den situation at jeg ikke er under uddannelse mere og leder efter et job... 

Derfor vil jeg høre om der er nogen der kan fortælle mig om reglerne for kontanthjælp eller hvad det nu hedder.

Jeg har en sammenboende tæller det?og så har jeg osse stadig min børneopsparing på omkring 25000 kr.

håber der er nogen der kan hjælpe

Man må ikke have formue når man modtager KH, dvs man må ikke have for mere end 10.000 kr eller værdier såsom hus eller bil. Der er forskellige satser alt efter om man er under eller over 25, og din kærestes løn påvirker vist kun hvis han tjener over et hvis beløb om måneden, når i bor sammen.

Men du kan se mere på din kommunes hjemmesider, da det vist også er lidt forskelligt fra kommune til kommune, kan ikke helt huske det, der er jo så mange regler

Anmeld

7. januar 2011

Kløver

Henriettemortil4 skriver:

jeg fik f.eks næsten 26000 kr tilbage i skat sidste år de blev modregne min kontanthjælp fordi man nemlig kun må have en formu osv på 10000 kr..mega øv røv...

Vi er pyha ikke gift så derfor får jeg 12081 kr efter skat rart......

Ja undskyld jeg have sgu nok selv hæve og lukke den børnopsparingen også søgt om kontanthjælp hvis det var mig selv.

Men som andre skriver er i gift er det jo også socialbedrageri.

hvis i ikke var gift ville du få 13345 kr før skat men  er  man gift så er det kun 26690 kr før skat TILSAMMEN I MÅ HAVE.

Det er så lavt og langt ude syntes jeg...

Det  her skriver de.........

Kontanthjælp udbetales efter lov om en aktiv socialpolitik. Lovens formål er, at kontanthjælpen er det underste sikkerhedsnet, for dem der ikke kan klare sig på anden vis. Det, at loven er et økonomisk sikkerhedsnet, betyder, at man ikke kan få hjælp, hvis behovet for hjælp kan løses uden for denne lov. Mulighederne for at kunne forsørge sig selv skal med andre ord være (helt) udtømte. Det vil sige, at man som gift, som udgangspunkt ikke opfylder betingelserne medmindre, ægtefællens indtægt er under to gange den takst, man hører under. Man må ikke have penge af nogen art som umiddelbart kan omsættes f.eks. løn fra arbejdsgiver, egen optjent ferie, løbende indtægt eller formue. Alt over kr. 10.000 betragtes, som formue for en enlig. Personer tilmeldt en uddannelse, kan som udgangspunkt ikke få kontanthjælp. Om man er berettiget til kontanthjælp afhænger af en konkret vurdering - men mange af PROSAs medlemmer vil ikke opfylde betingelserne. Man kan tidligst få udbetalt hjælp en måned efter henvendelse til kommunen.

Mvh Henriette siom har fået kontanthjælp siden jeg måtte droppe min fremtid med min udd som social og sundghedhjælper i sommer 97 og siden da været på kontanthjælp rev også kontanthjælp også rev igen nu skal ejg på pension

Vil lige tilføje, at de altså ber om bankudskrifter når man søger KH for at tjekke hvor meget man har, og der kan de jo se om man har haft hævet en større formue, eller lignende, og mener man kan vise helt op til et år tilbage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.