kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Gittemor09

@nn@ skriver:

Jeg havde egentlig også kun 7.700 på min børneopsparing

Og det er ikke bare for at trække i land. - Har faktisk stadig kvitteringen

så ville du også kunne forsørge dig selv i nogle måneder ifølge beregningen fra kommunen.. for hvis du fik omkring 3000 fra kommunen...

det er ikke for at overfalde dig...

men bare min mening om at det er forkert gjort...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Nenus

Gittemor09 skriver:

så er du i den forkerte kommune.. for her hjælper de folk så godt de kan så længe folk er ærlige overfor dem.!!

Min storebror med ADHD fik det konstateret da han var 9-10 år, og den eneste hjælp de gav ham, var at komme i en specialklasse, der gjorde det hele værre.

Løsningen på min depression og teenagerværk da jeg var 13, var at smide mig på et pigehjem, hvor jeg kun måtte gå ud når jeg skulle i skole.

Min storesøster kom på et hjem for misbrugere, da hun egentlig bare gerne ville hjemmefra..

- Så ja, må være i den forkerte kommune.

Anmeld

6. januar 2011

Nenus

Gittemor09 skriver:

så ville du også kunne forsørge dig selv i nogle måneder ifølge beregningen fra kommunen.. for hvis du fik omkring 3000 fra kommunen...

det er ikke for at overfalde dig...

men bare min mening om at det er forkert gjort...

Man må jo have 10000kr?

Anmeld

6. januar 2011

Gittemor09

@nn@ skriver:

Man må jo have 10000kr?

jeg kan bare ikke se nogle steder hvor de regler med 10000 står... der står bare at hvis man har en formue (uden noget beløb) så skal man kunne forsørge sig selv.. eller hvis ens ægtefælle har..!

Anmeld

6. januar 2011

afrobabies

Fru'Rugaard skriver:

Jeg er selv på kontanthjælp og får lige knap 9500,- udbetalt efter skat, og det er helt korrekt hvad de andre skriver- men med hensyn til din opsparing, så ville jeg nu bare hæve pengene og gemme dem hjemme, i stedet for at bruge dem, når de ikke står i banken, har det ingen betydning for din kontanthjælp

Rikke - Mor til maja på 9 mdr.

Den går bare ikke fordi når du søger kontanthjælp, så vil de se dine bankoplysninger, og så vil de jo stille spørgsmål til, hvad du har brugt så mange penge på, og så får man et problem

Anmeld

6. januar 2011

afrobabies

katti24 skriver:

Jeg kan godt følge dig i det du siger. Men min børneopsparing er en min far har lavet til mig så jeg har penge til fremtiden, og mener ikke at jeg jeg skal bruge den til bare at betale regninger mm. 

Men men jeg er heller ikke glade for folk der snyder systemet. Nu var det osse bare et spg om jeg overhovedet ville kunne få KH, ikke om hvad jeg skulle gøre for at få det 

Jeg håber at du finder ud af noget.... Fordi det der med bare at trække alle pengene ud, den går heller ikke, fordi de vil se din bank konto, og så kan de jo se at et stort beløb er trukket ud på kort tid, og så stiller de spørgsmål

Anmeld

6. januar 2011

Sofia

Hvis du har færdiggjort din uddannelse, hvorfor får du så ikke dagpenge?

Anmeld

6. januar 2011

Ni-ko-li-ne

katti24 skriver:

takker for svar  syntes godt nok bare det er for dårligt, for min børneopsparing er en jeg har tænkt mig at gemme i lang lang tid, til mig og kæresten skal købe hus eller noget i den stil.

Men et eller andet sted synes jeg det er ok, KH er ment som absolut sidste udvej... Og det er det jo ikke før opsparingen er brugt

Anmeld

7. januar 2011

Fru'Rugaard

victoria2008 skriver:

Den går bare ikke fordi når du søger kontanthjælp, så vil de se dine bankoplysninger, og så vil de jo stille spørgsmål til, hvad du har brugt så mange penge på, og så får man et problem

Nåe ja, det havde jeg ikke lige tænkt på

Anmeld

7. januar 2011

afrobabies

Fru'Rugaard skriver:

Nåe ja, det havde jeg ikke lige tænkt på

Helt ok.... Jeg tænkte selv på at gøre det samme, da jeg stod i den situation at skulle have hjælp, men det er sgu noget lort at man skal bruge sin opsparing... Men da jeg var uden arbejde var det nu heller ikke så meget fordi jeg bare ville have penge, men kunne de da ikke bare hjælpe mig til at få noget at lave, fordi det var da mere det, at man bare gik og lavede ingenting, så bliver man jo vildt doven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.