kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Nenus

Jeg skyndte mig at hæve min børneopsparing, inden jeg gik op og søgte om kh - og da de så spurgte, om jeg havde en børneopsparing, kunne jeg helhjertet sige nej - for den var jo lukket nu, og penge i et pengeskab 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Gittemor09

@nn@ skriver:

Jeg skyndte mig at hæve min børneopsparing, inden jeg gik op og søgte om kh - og da de så spurgte, om jeg havde en børneopsparing, kunne jeg helhjertet sige nej - for den var jo lukket nu, og penge i et pengeskab 

nu kører der i øjeblikket en anden debat med et par der snyder systemet ved at hun får alt mulig tilskud, for de har hver adresse selvom de bor sammen...

er det ikke også at snyde systemet og hæve sine penge og have dem liggende.. du har dem jo stadig, og lyver faktisk for at få kh...

ikke for at anklage.. men det er jo snyd begge dele...!! og du bliver hjulpet af skatten jo..!!

Anmeld

6. januar 2011

katti24

Gittemor09 skriver:

nu kører der i øjeblikket en anden debat med et par der snyder systemet ved at hun får alt mulig tilskud, for de har hver adresse selvom de bor sammen...

er det ikke også at snyde systemet og hæve sine penge og have dem liggende.. du har dem jo stadig, og lyver faktisk for at få kh...

ikke for at anklage.. men det er jo snyd begge dele...!! og du bliver hjulpet af skatten jo..!!

Jeg kan godt følge dig i det du siger. Men min børneopsparing er en min far har lavet til mig så jeg har penge til fremtiden, og mener ikke at jeg jeg skal bruge den til bare at betale regninger mm. 

Men men jeg er heller ikke glade for folk der snyder systemet. Nu var det osse bare et spg om jeg overhovedet ville kunne få KH, ikke om hvad jeg skulle gøre for at få det 

Anmeld

6. januar 2011

Nenus

Gittemor09 skriver:

Altså, jeg fik en lille sølle kontanthjælp på under 3000kr i måneden - det kan ikke måle sig med det andet..

Anmeld

6. januar 2011

Gittemor09

@nn@ skriver:

Altså, jeg fik en lille sølle kontanthjælp på under 3000kr i måneden - det kan ikke måle sig med det andet..

ligemeget hvor stor beløbet er synes jeg det er snyd overfor systemet.. man beder om hjælp, og de hjælper så godt de kan.. så nytter det ikke noget at undlade at fortælle om pengene i skabet..

Anmeld

6. januar 2011

Nenus

Gittemor09 skriver:

ligemeget hvor stor beløbet er synes jeg det er snyd overfor systemet.. man beder om hjælp, og de hjælper så godt de kan.. så nytter det ikke noget at undlade at fortælle om pengene i skabet..

Jeg har været i systemet siden jeg var 12, og de gør godt nok ikke alt hvad de kan for at hjælpe! De gør alt hvad de kan for at spare!

Anmeld

6. januar 2011

Gittemor09

katti24 skriver:

Jeg kan godt følge dig i det du siger. Men min børneopsparing er en min far har lavet til mig så jeg har penge til fremtiden, og mener ikke at jeg jeg skal bruge den til bare at betale regninger mm. 

Men men jeg er heller ikke glade for folk der snyder systemet. Nu var det osse bare et spg om jeg overhovedet ville kunne få KH, ikke om hvad jeg skulle gøre for at få det 

den var bestemt heller ikke til dig.. men en anden der skrev at hun havde hævet dem, og så kunne kommunen jo ikke se dem når hun skulle have kh.. det synes jeg er forkert..!!

og forstår godt at du ikke vil bruge din opsparing på regninger o.s.v.

siger heller ikke at det er rigtigt at de går ind og tjekker de ting der.. for de kan jo egentlig være ligeglade med hvor stor en opsparing man har. så kunne de istedet gå ind og tjekke om den blev rørt mens man var på kh.. og så stoppe ens kh hvis den gør...

Anmeld

6. januar 2011

Gittemor09

@nn@ skriver:

Jeg har været i systemet siden jeg var 12, og de gør godt nok ikke alt hvad de kan for at hjælpe! De gør alt hvad de kan for at spare!

så er du i den forkerte kommune.. for her hjælper de folk så godt de kan så længe folk er ærlige overfor dem.!!

Anmeld

6. januar 2011

Carina1977

Det er socialt bedrageri, hvis i bare hæver pengene og har dem liggende derhjemme. Et eller andet sted er det måske meget fair at man skal bruge sin opsparing, da KH jo blot er en støtte man kan få, hvis man i en periode ikke kan forsørge sig selv. Jeg ville mene at man godt kunne forsørge sig selv, hvis man havde en opsparing. Og misforstå mig ikke....jeg har selv været på kontanthjælp engang, så det er ikke for at rakke ned på nogen.

Anmeld

6. januar 2011

Nenus

Jeg havde egentlig også kun 7.700 på min børneopsparing

Og det er ikke bare for at trække i land. - Har faktisk stadig kvitteringen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.