kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

H+S Skjolgborg.

katti24 skriver:

vi er ikke gift, bor bare sammen, og vi ejer hverken hus eller bil så det ville ikke være et problem

Nåå men så ville du jo få 13346 kr før skat og ca 10000-11000  kr efter skat.

Når du har under 10000 kr i formue....

Jamen så endelig er det jo kun ca 1 mdr vi snakke om du lige ville skulle klare dig uden KH hvis det er pga din formue..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Carina1977

Henriettemortil4 skriver:

Det med hus passer ikke helt.

Du må ikke have eje/afdrag på et hus du må bare ikke have friverdi i hus du må godt lån til et hus og afdrage på det...

For det gør jeg da sammen med min kæreste og har snakke med kommune om det.Men når der så kommer friverdi i hus om en delllll årrrrrr så må jeg ikke få kontanthjælp.Men til den tid tro jeg så også jeg er på pension for der er en del år til...

Du ved godt at hvis du får en førtidspension, så tager de højde for, hvad din kæreste tjener uanset om i er gift eller ej....der er reglerne nemlig endnu mere stramme. Dvs. at du faktisk kan risikere at miste mange 1000 kr. Når jeg engang skal flytte sammen med min kæreste, mister jeg rigtig mange penge (jeg er på førtidspension).

Anmeld

7. januar 2011

H+S Skjolgborg.

katti24 skriver:

Hej alle. Jeg står lige nu i den situation at jeg ikke er under uddannelse mere og leder efter et job... 

Derfor vil jeg høre om der er nogen der kan fortælle mig om reglerne for kontanthjælp eller hvad det nu hedder.

Jeg har en sammenboende tæller det?og så har jeg osse stadig min børneopsparing på omkring 25000 kr.

håber der er nogen der kan hjælpe

hmm 25000 kr i formu så er det kun de 15000 du ville skulle lev af det er ca 1 mdr og 7-10 dage vi snakker om du ville skulle leve uden KH..... for det overstiger jo kun 1654 kr før skat når du modregner de 15000 kr ud af en KH på 13346 kr...

Hvis du er forsøger vel og mærke...

Anmeld

7. januar 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator
@nn@ skriver:

Synes da virkelig du skal tage og lukke munden. - Hvordan jeg er nu, og har det nu - og hvordan min kæreste er - aner du slet ikke en pind om!!

Så back off, og tænk dig en del om før du blander dig i andre folks liv!

Husk at holde en ordentlig tone i debatterne. 

Mvh

Rosa - moderator på baby.dk

Anmeld

7. januar 2011

katti24

hmm 25000 kr i formu så er det kun de 15000 du ville skulle lev af det er ca 1 mdr og 7-10 dage vi snakker om du ville skulle leve uden KH..... for det overstiger jo kun 1654 kr før skat når du modregner de 15000 kr ud af en KH på 13346 kr...

Hvis du er forsøger vel og mærke...

er ikke helt med hehe  men vi har ingen børn...

Som jeg har skrevet så kan jeg godt se på det hele at det ville være nytteløst at skulle søge om kh lige nu, så håber bare jeg får et job så hurtigt som muligt

Anmeld

7. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Carina1977 skriver:

Du ved godt at hvis du får en førtidspension, så tager de højde for, hvad din kæreste tjener uanset om i er gift eller ej....der er reglerne nemlig endnu mere stramme. Dvs. at du faktisk kan risikere at miste mange 1000 kr. Når jeg engang skal flytte sammen med min kæreste, mister jeg rigtig mange penge (jeg er på førtidspension).

Det er regne ud jeg ville få 11450 kr ca så midste en smugle men det er det vær når jeg aldrig komme ud i arbejde igen jeg må kun arbejde 15 timer om ugen og med en udd som social og sundhedshjælper som jeg indgang kan brug pga cs ryg 3 steder og gigt så må jeg slet ikke løft på mere ind 5 kg + jeg må ikke fysisk og pysisk arbejde har 4 pysisk sygdommer så ja et sted er det nok på tide som mange siger det er på pension.J
Ja eller vis jeg er heldig et flexjob på 15 timer men kommune sagde i nov mdr af chance for det pga så få tiden var lille og jeg nok skulle regne med en pension med skåjob så og der ville jeg så tjene for de 15 time overi min pension så måske jeg slet ikke midste nogle kr på det..Men kommer jeg på pension må jeg så få skattepenge tilbage jeg må rejse ud af lande,jeg må køre billiger med bus,tog og mine forsikringer er ½ så billige + min licens + betaler ikke nu og kommer ikke til det vuggestuepladsen til min søn.Så et sted syntes jeg ike vi midster på det som så hvis det er... men jeg kan hvis nok ikke få medicinhjælp...

Jeg ville høre under de nye regler 2003 ikke de gammel før 2003...

Anmeld

7. januar 2011

H+S Skjolgborg.

katti24 skriver:

er ikke helt med hehe  men vi har ingen børn...

Som jeg har skrevet så kan jeg godt se på det hele at det ville være nytteløst at skulle søge om kh lige nu, så håber bare jeg får et job så hurtigt som muligt

Nej ok så ville du jo ikke få så mange penge kun hvis du var forsøger taksten er på 13346 kr... den du er under hedder ung udenboeden så er det kun 6372 kr før skat av nej det ville ikek være meget du ville få så 4500-5500 ville jeg gætte på efter skat

Anmeld

7. januar 2011

Carina1977

Det er regne ud jeg ville få 11450 kr ca så midste en smugle men det er det vær når jeg aldrig komme ud i arbejde igen jeg må kun arbejde 15 timer om ugen og med en udd som social og sundhedshjælper som jeg indgang kan brug pga cs ryg 3 steder og gigt så må jeg slet ikke løft på mere ind 5 kg + jeg må ikke fysisk og pysisk arbejde har 4 pysisk sygdommer så ja et sted er det nok på tide som mange siger det er på pension.J
Ja eller vis jeg er heldig et flexjob på 15 timer men kommune sagde i nov mdr af chance for det pga så få tiden var lille og jeg nok skulle regne med en pension med skåjob så og der ville jeg så tjene for de 15 time overi min pension så måske jeg slet ikke midste nogle kr på det..Men kommer jeg på pension må jeg så få skattepenge tilbage jeg må rejse ud af lande,jeg må køre billiger med bus,tog og mine forsikringer er ½ så billige + min licens + betaler ikke nu og kommer ikke til det vuggestuepladsen til min søn.Så et sted syntes jeg ike vi midster på det som så hvis det er... men jeg kan hvis nok ikke få medicinhjælp...

Jeg hører også ind under de nye regler, og jeg kan absolut ikke få billigere forsikringer, billigere licens osv. Det er dem fra den gamle ordning, der kan få det. jeg ved ikke hvem du har snakket med, men hun har i hvert fald oplyst dig forkert omkring dette.

I mine ører lyder det bare mærkeligt, hvis du kan få udbetalt så mange penge på en pension, når din kæreste tjener så meget som han gør. men når det så er sagt, så er der jo en grund til at man får pension, så er det fordi at det jo ikke kan undgåes, og så må man leve af de penge man nu engang kan få. Men jeg tror altså desværre ikke du kan få så meget, som det du skrev....men det kan jo være jeg tager fejl. Jeg ved i hvert fald, at jeg vil få meget mindre end det, når jeg flytter sammen med min kæreste.

Du kan heller ikke få friplads medmindre det altså er en social-pædagogisk friplads  Hvis det ikke er det, så beregner de friplads udfra husstandens samlede årsindtægt, ligesom ved alle andre.

Anmeld

7. januar 2011

Carina1977

Åhh jeg missede lige det der med skånejob....så kan det jo godt være det stemmer overens  jeg har jo ikke skånejob, kun min pension

Anmeld

7. januar 2011

Nenus

Rockertand skriver:

Jeg undskylder mange gange, men jeg har jo intet andet at forholde mig til, end det du selv oplyser her, og jeg kan godt forstå, hvis du føler det som et angreb, det var ikke meningen, men lige umiddelbart kan jeg ikke se, at der i mit indlæg fremgår noget ukorrekt - du må endelig rette mig, hvis jeg tager fejl.

Hvis du ikke har mere at forholde dig til, så lad være med at dømme andre.

- Der er flere ting jeg kunne rette dig i - men synes dette lukkes her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.