kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.712 visninger
86 svar
0 synes godt om
6. januar 2011

katti24

Hej alle. Jeg står lige nu i den situation at jeg ikke er under uddannelse mere og leder efter et job... 

Derfor vil jeg høre om der er nogen der kan fortælle mig om reglerne for kontanthjælp eller hvad det nu hedder.

Jeg har en sammenboende tæller det?og så har jeg osse stadig min børneopsparing på omkring 25000 kr.

håber der er nogen der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Ni-ko-li-ne

katti24 skriver:

Hej alle. Jeg står lige nu i den situation at jeg ikke er under uddannelse mere og leder efter et job... 

Derfor vil jeg høre om der er nogen der kan fortælle mig om reglerne for kontanthjælp eller hvad det nu hedder.

Jeg har en sammenboende tæller det?og så har jeg osse stadig min børneopsparing på omkring 25000 kr.

du må maksimalt have 10000kr...  ellers skal du bruge din opsparing inden du kan få KH

Anmeld

6. januar 2011

afrobabies

katti24 skriver:

Du kan ikke få kontanthjælp, når du har en formue på over 10.000, pengene skal bruges først

Anmeld

6. januar 2011

Chraz

Som de andre har skrevet må du ikke have over 10.000. og hvis du er gift og din mand har en månedsløn på over 10.000 udbetalt mener jeg også det bliver trukket fra i din kontanthjælp..

Anmeld

6. januar 2011

Ni-ko-li-ne

katti24 skriver:

hvis man er gift må man maksimalt have det udbetalt der svarer til to gange kontanthjælp...

men da i er samlevende, betyder det intet... det eneste der er af betydning er din opsparing...

Anmeld

6. januar 2011

katti24

takker for svar  syntes godt nok bare det er for dårligt, for min børneopsparing er en jeg har tænkt mig at gemme i lang lang tid, til mig og kæresten skal købe hus eller noget i den stil.

Anmeld

6. januar 2011

morethanperfect

katti24 skriver:

takker for svar  syntes godt nok bare det er for dårligt, for min børneopsparing er en jeg har tænkt mig at gemme i lang lang tid, til mig og kæresten skal købe hus eller noget i den stil.

Ja .. Syns også det er noget mærkelig noget , men sådan er det desværre ...

Anmeld

6. januar 2011

Gittemor09

katti24 skriver:

de vil sige til dig at du bliver nødt til at leve af enten din kærestes penge eller din opsparing da den overstiger de 10.000 kr. det er ligesom hvis du vinder i lotto.. dem kan du heller ikke bare gemme hvis du skal på kh...

at jeg så synes det er for dårligt er jo en helt anden diskution...

Anmeld

6. januar 2011

katti24

kan da godt se at hvis man vinder i lotto, så skal man da ikke have penge af staten  men syntes det er ærgeligt at man ikke må have en opsparing. Det er jo som sagt en børne opsparing som min far bare sætter 100 kr. ind på om måneden og som jeg ville være rigtig ked af at skulle bruge

Anmeld

6. januar 2011

Fru'Rugaard

Jeg er selv på kontanthjælp og får lige knap 9500,- udbetalt efter skat, og det er helt korrekt hvad de andre skriver- men med hensyn til din opsparing, så ville jeg nu bare hæve pengene og gemme dem hjemme, i stedet for at bruge dem, når de ikke står i banken, har det ingen betydning for din kontanthjælp

Rikke - Mor til maja på 9 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.